اخبار بورس

صعود شارپی بازار بورس ایران نزدیک است!!

به گفته یک کارشناس بازار بورس ، با وجود تعادل حاکم بر بازار بورس امکان صعود مجدد بازار بورس وجود دارد اما دیگر مثل قبل شاهد صعود و حرکت شارپی نخواهیم بود در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران باید از برخورد احساسی و رفتار های هیجانی در این بازار به شدت پرهیز کنند.

صعود شارپی مجدد بازار بورس ایران

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، بهروز زارع، تحلیلگر بازار سرمایه اظهار کرده، صعود و نزول بورس طی چند وقت اخیر مبنای خاصی نداشته است و سرمایه‌گذاران نمی‌توانند بر چنین روندی اتکا کنند. بازار سرمایه اکنون رو به سوی تعادل دارد؛ به‌طوری‌که برخی از سهم‌‌ها در روندی رو به رشد و برخی دیگر با کاهش قیمتی همراه شده‌اند.

براساس گزارش دنیای اقتصاد، رشد صنعت بانک به‌دلیل تسعیر ذخایر ارزی که در این صنعت وجود داشت، روی داد. صنایعی که تحت تاثیر رشد قیمت بازار‌های جهانی قرار داشتند نیز با افزایش همراه شدند. به عبارتی مواردی از این قبیل در رشد اخیر شاخص‌ های بازار سهام نیز اثر‌گذار هستند.

با توجه به اینکه زمینه و انتظار صعود همچنان در بازار سرمایه وجود دارد، اما رشد به‌صورت شارپ نخواهد بود؛ در چنین شرایطی سرمایه‌گذاران باید از برخورد احساسی در این بازار به شدت پرهیز کنند.

درخصوص پایداری نرخ دلار نمی‌توان اظهار نظری داشت؛ چراکه به نظر می‌رسد این اتفاق بیش از اینکه بر مبنای اقتصادی باشد، عمدتا تحت تاثیر اخباری چون انتخابات آمریکا قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا