اخبار بورس

تاثیر کاهش قیمت دلار بر بازار بورس ایران

همانطور که می دانید رشد قیمت دلار تاثیر چندانی بر بازار بورس و حتی بر سهم های دلاری نگذاشت از این رو انتظار می رود که کاهش نرخ دلار ناشی از روی کار آمدن جو بایدن نیز تاثیری بر رشد بازار بورس نخواهد داشت. در ادامه به بررسی نظر یکی از کارشناسان بازار سرمایه می پردازیم.

با کاهش قیمت دلار وضعیت بازار بورس ایران چه خواهد شد؟

کارشناس بازار سرمایه، مهدی سوری در رابطه با تاثیر کاهش قیمت دلار بر بورس گفت: سهامداران و فعالان بازار سرمایه نگران کاهش قیمت دلار و تاثیر آن بر بازار بورس نباشند چرا که با رشد قیمت دلار و ورود آن به کانال 32 هزار تومانی، اتفاقی در بازار سرمایه رخ نداد که با ارزان شدن آن بخواهد بازار افت کند.

گویی او معتقد است که بازار همچنان با دلار 15 هزار تومان معامله می شود و افت قیمت دلار و کاهش آن تا 20 هزار تومان نیز نباید تاثیری بر بازار سرمایه بگذارد.

وی در ادامه افزود: جهان و امنیتش با حضور ترامپ و تهدید های وی در خطر بود و اکنون با روی کار آمدن آقای جو بایدن ما خوشحال و امیدوار خواهیم بود که یکی از این دو مورد رفع شود. شاید نرخ ارز به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وابسته باشد اما رشد بازار سرمایه در گرو رشد نرخ ارز نیست!!

مهدی سوری در پایان افزود: شرایط نابسامان حال حاضر بازار سرمایه به دلیل تصمیمات غیرکارشناسی است که چه ترامپ بیاید، چه بایدن، تا به ثبات تصمیم‌گیری نرسیم، حال بورس و اقتصاد همین وضعیت فعلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا