آموزش بورسسبدگردان ها و کارگزاری ها

آموزش خرید آنلاین عرضه اولیه در کارگزاری آگاه

برای ورود به بازار بورس و فرابورس اولین گامی که باید برداشته شود این است که در سامانه سجام ثبت نام کنید و سپس احراز هویت شوید که در مطالب گذشته در مورد نحوه ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت سجام صحبت کردیم حتی مبحثی مشخص درباره ی محدودیت سنی ثبت نام در سامانه سجام را نیز در اختیارتان گذاشتیم. اما داستان واقعی شما در زمان ورود به بازار بورس اتفاق می افتد که باید عرضه اولیه خریداری کنید که وابسته به کارگزاری تان نحوه سفارش عرضه اولیه متفاوت است. در این قسمت قصد داریم “آموزش خرید آنلاین عرضه اولیه در کارگزاری آگاه” را در اختیارتان بگذاریم. بهتر است اول به بررسی مفهوم عرضه اولیه بپردازیم.

تعریف عرضه اولیه به زبان ساده

تعریف عرضه اولیه به زبان ساده
تعریف عرضه اولیه به زبان ساده

عرضه اولیه به زبان ساده یعنی فروش سهام یک شرکت که به تازگی وارد بازار بورس یا فرابورس شده است. به علت هجوم سرمایه گذاران و سهامداران برای خرید عرضه اولیه مشکلاتی بسیاری از کارگزاری ها با مشکل مواجه می شوند.

نحوه خرید آنلاین عرضه اولیه در کارگزاری آگاه

برای خرید آنلاین عرضه اولیه در کارگزاری آگاه لازم است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد سایت agah.online.com شوید
  2. صفحه ایی به منظور گرفتن اطلاعاتی مثل نام کاربری و رمز عبور باز میشود و با تکمیل این صفحه وارد سایت می شوید.
  3. با انتخاب گزینه عرضه اولیه در صفحه جدید باز شده و انتخاب حداکثر قیمت و تعداد سهم میتوانین سهام مورد نظر را خریداری کنید( مانند تمام خریدهای اینترنتی دیگر)

بهتر است که از سایت استفاده کنید چون نرم افزار های موبایل باگ ها یا مشکلاتی دارند که باعث تاخیر یا عدم خرید عرضه اولیه می شود.

روش های خرید عرضه اولیه

سرمایه گذاران و سهامداران برای خرید عرضه اولیه می توانند از دو روش آنلاین و آفلاین اقدام به معامله و خرید و فروش کنند. همانطور که میدانید تفاوت هایی بین خرید عرضه اولیه آنلاین و آفلاین وجود دارد. به طور مثال: برای خرید آفلاین عرضه اولیه سرمایه گذار باید قیمت و حجم در خواستی خود را وارد سامانه معاملاتی کند تا کارگزار نسبت به خرید عرضه اولیه برای شخص اقدام کند.

اما در عوض برای خرید عرضه اولیه به صورت آنلاین، سرمایه گذار باید در زمان تعیین شده توسط سازمان بورس اوراق بهادار اقدام به خرید سهام کند که شرح آن به صورت کامل آورده شده است. برای خرید عرضه اولیه باید مراحلی را طی کنید که در ادامه اشاره کوچکی به مراحل خرید سهام عرضه اولیه در بورس می کنیم.

مراحل خرید سهام عرضه اولیه در بورس

  • اطلاع از دیتا و اطلاعات عرضه اولیه
  • ارسال سفارش خرید سهام عرضه اولیه
  • بررسی نتایج خرید سهام عرضه اولیه
  • خرید سهام عرضه اولیه

در این میان به غیر از عرضه اولیه معمولی عرضه اولیه تضمینی هم در بازار بورس و فرابورس وجود دارد.

چگونه در کارگزاری آگاه دو روز زودتر عرضه اولیه را بخریم؟

چگونه در کارگزاری آگاه دو روز زودتر عرضه اولیه را بخریم؟
چگونه در کارگزاری آگاه دو روز زودتر عرضه اولیه را بخریم؟

تفاوت بین عرضه اولیه معمولی و عرضه اولیه تضمینی چیست؟ به منظور آموزش خرید آنلاین عرضه اولیه در کارگزاری آگاه بهتر است که تفاوت بین عرضه اولیه معمولی و عرضه اولیه تضمینی را بدانید. به طور خلاصه در عرضه اولیه معمولی مشتریان باید دقیقاً راس ساعتی که توسط ناظر بازار مشخص می‌شود، درخواست خرید خود را ارسال کنند و کوچکترین تاخیر حتی کمتر از یک ثانیه، در ارسال سفارش می‌تواند منجر به عدم دریافت عرضه شود. اما در عرضه تضمینی، مشتریان واجد شرایط این امکان را دارند تا در بازه زمانی مشخص شده (مثلاً از ساعت ۱۱ تا ۱۲ روز عرضه) نسبت به ارسال سفارش خرید اقدام کنند.

نحوه خرید خودکار عرضه اولیه در کارگزاری آگاه

به منظور خرید خودکار عرضه اولیه توسط کارگزاری آگاه، می توانید دو روز قبل از ساعات بازگشایی نماد عرضه به منظور ثبت سفارش، وارد سامانه معاملاتی آنلاین شوید و اگر عرضه اولیه ای تایید شده باشد نام این عرضه اولیه بر روی کادر زردرنگ موجود در قسمت بالای صفحه کلیک کنید بعد از این مرحله پنجره ای باز خواهد شد که میتوانید در آن سفارش خود را به صورت آفلاین یا اینترنتی ثبت کنید تا در روز عرضه، سفارش شما توسط کارگزاری بصورت اتوماتیک انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا