اخبار مهم بورس و اقتصادپیشنهاد سردبیر

عرضه خودرو در بورس کالا متوقف شد

به تازگی خبری مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا منتشر گردیده است که در ادامه می توانید جزئیات آن را مشاهده کنید:

بیشتر بخوانید:

توقف عرضه خودرو در بورس کالا

طبق اطلاعیه منتشر شده توسط شورای رقابت از این پس خودروها از طریق سامانه یکپارچه خودرو و به صورت قرعه کشی به فروش میرسند.
بر اساس اطلاعیه ای که توسط این شورا منتشر شده است باید گفت عمر عرضه خودرو در بورس کالا به اتمام رسیده و تمامی خودروهای تولیدی وارداتی و مونتاژ ای در سامانه یکپارچه خودرو به فروش خواهند رسید.
سپهر دادجوی توکلی مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت در این خصوص گفت عرضه خودرو در بورس کالا باعث به مصرف‌کننده‌ها گردید و نظر ما به عرضه خودرو با قیمت منصفانه به مصرف کنندگان می باشد.
وی در ادامه گفت با توجه به موارد گفته شده تصمیمات مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس کالا تا زمان به تعادل رسیدن بازار خودرو میباشد.

واکنش سازمان بورس به دستورالعمل شورای رقابت

با اینکه به نظر می رسد وزارت صمت دیگر اجازه خودرو در بورس کالا را نمی دهد اما تا به این لحظه سازمان بورس هیچگونه عکس العملی در خصوص این دستورالعمل نداده است.
اما در این رابطه محسن علیزاده عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار اعلام کرد از آنجایی که عرضه خودرو در بورس کالا منجر به به تعادل رسیدن بازار خودرو می گردید احتمال شکایت از شورای رقابت پیش بینی می گردد.
وی در ادامه گفت عرضه خودرو در بورس کالا به صورت شفاف انجام می‌شد و علاوه بر کاهش زیان خودروسازان به سود خریداران نیز منجر می گردید اما حال با توجه به تصمیم شورای رقابت پیش بینی می کنیم که علت دخالت شورای رقابت به دلیل کاهش سود دلالان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا