اخبار مهم اقتصادی

روند افزایشی قیمت سکه و طلا از سر گرفته شد

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار که تا ۳ روز پیش تا یک میلیون و سیصد و هشتاد و پنج هزار و نهصد تومان(1.385.900) رسیده بود امروز به یک میلیون و چهارصد و سی و نه هزار و نهصد تومان(1.439.900) رسید و با رشد ۳.۷۵ درصدی همراه شد. در ادامه میتوانید خبر کامل وضعیت قیمت سکه و طلا را بخوانید:

افزایش قیمت سکه

به گزارش بورس فردا با توجه به اینکه بسیاری از افراد معتقد بودند روند مذاکرات برجام می تواند باعث کاهش قیمت طلا و سکه شود و در حالی که در هفته گذشته قیمت سکه به کانال ۱۴ میلیون وارد شده بود ورق در بازار برگشت و امروز شاهد افزایش ۹۲۰ هزار تومانی قیمت سکه بودیم به گونه ای که قیمت سکه به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. این در حالی میباشد که ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی آن فاصله چشمگیری پیدا کرده است و باعث شده که حباب سکه در محدوده ۱۳ درصد قرار بگیرد.

افزایش قیمت سکه به دنبال افزایش قیمت دلار

با توجه به اینکه عده‌ای از معامله گران با توجه به شکست نسبی مذاکرات دوحه در انتظار رشد قیمت دلار می باشند معتقدند که این امر میتواند باعث افزایش قیمت در بازار سکه شود و احتمال رسیدن سکه به مقاومت ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی وجود خواهد داشت. به طور کلی می توان گفت افزایش قیمت دلار در بازار آزاد باعث اثر گذاشتن بر افزایش قیمت طلا و سکه شده است.
اما با توجه به افزایش قیمت سکه و طلا در ایران قیمت اونس جهانی طلا روند نزولی پیدا کرد به گونه ای که می توان گفت در روز گذشته دو دلار کاهش پیدا کرد و به ۱۸۱۳ دلار رسید.

قیمت طلا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا