اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

آیا خبر واردات لوازم خانگی ژاپنی به ایران صحت دارد؟

واردات لوازم خانگی ژاپنی تکذیب شد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در آخرین خبر ها اعلام کرد واردات لوازم خانگی ژاپنی به ایران صحت ندارد و فقط بعضی از تولید کنندگان ایرانی قطعاتی مانند موتور یخچال و لباسشویی را از تولید کنندگان کشور های خارجی وارد می کنند که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

رکود شدید در بازار لوازم خانگی

در روزهای اخیر خبری در خصوص ورود لوازم خانگی ژاپنی به بازار ایران منتشر گردیده که این خبر با سر و صدای زیادی همراه گردید.

اکبر پازوکی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در خصوص این اخبار گفت: در بعضی از موارد ممکن است، تولیدکنندگان ایرانی از بعضی از شرکت های ژاپنی، قطعات مورد نیاز لوازم خانگی را وارد کنند.

این شرکت ها با مونتاژ آن ها بر روی وسایل، کالا را با نام تولید ایرانی در بازار عرضه می کنند؛ اما ورود کالاهای ساخت ژاپن به ایران صحت ندارد.

وی در ادامه گفت: با توجه به این که از سال ۹۷، ورود لوازم خانگی خارجی به ایران ممنوع شد؛ بعضی از شرکت های خارجی، مانند برند ال جی با تغییر نام خود به جی پلاس به مشتریان خود در ایران، خدمات پس از فروش ارائه می دهند.

اکبر پازوکی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی لوازم خانگی با برندهای خارجی، مانند سونی و پاناسونیک موجود در بازار، قاچاق بوده و بدون ضمانت نامه و خدمات پس از فروش می باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در ادامه گفت: به دلیل افزایش ۲۰۰ تا ۲۵۰ درصدی قیمت لوازم خانگی شاهد رکود بر این بازار بوده‌ایم و به دلیل افزایش مالیات در نظر گرفته شده برای این قشر کاسب، کمر تمامی فروشندگان شکسته شده است.

با توجه به اینکه در حال حاضر فروش لوازم خانگی فقط مختص به تهیه جهیزیه شده است؛ باید دید که آیا دولت فکری به حال شاغلان این صنف خواهد کرد یا خیر؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا