اخبار مهم اقتصادی

نماینده مجلس خواهان افزایش قیمت 20 درصدی خودرو شد

نماینده ی مجلس آقای بهزاد رحیمی خواهان افزایش قیمت 20 درصدی خودرو شد وی افزود خودرویی مانند پژو پارس که قیمت آن 140 میلیون تومان است اما در بازار آزاد 270 میلیون تومان معامله می شود سود آن به جیب واسطه می رود و خودرو ساز انگیزه ای برای تولید ندارد.

نماینده مجلس خواهان افزایش قیمت 20 درصدی خودرو شد

نماینده مجلس با اعلام تفاوت قیمت۱۷۰ میلیون تومانی یکی از محصولات ثبت نامی و بازار آزاد ایران خودرو ، خواهان افزایش قیمت ۲۰ درصدی محصولات شد.

به گزارش بورس فردا و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس، بهزاد رحیمی با اشاره به کمبود عرضه در بازار خودرو از نحوه عرضه محصولات داخلی انتقاد کرد، گفت: شنیده‌ها حاکی از آن است که بعضی متقاضیان خودرو ، شرط نداشتن پلاک فعال برای خرید را دور می‌زنند و سوء استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: تفاوت قیمت محصولات ثبت نامی با بازار آزاد به جیب واسطه‌ها می‌رود. بنابراین بهتر است قیمت خودرو 20 درصد افزایش و عرضه محصولات هم بیشتر شود تا هم خودروساز انگیزه بیشتری برای تولید و عرضه داشته باشد و هم واسطه‌ها حذف شوند.

رحیمی افزود : وقتی به طور مثال پژو پارس 140 میلیونی در بازار آزاد 270 میلیون معامله می‌شود ، 170 میلیون تومان از سود ایران خودرو کاهش و به جیب  واسطه می رود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا