اخبار بورس

جزئیات جلسه امروز مجلسی‌‌ها با مدیران بورسی

امروز دوشنبه 22 دی ماه 99 طی جلسه ای که بین نمایندگان مردم و مدیران بورسی برگزار شد مجلس اعلام کرد که آمادگی هرگونه همکاری برای تقویت سرمایه‌گذاری بلندمدت، اصلاح قوانین و حمایت از بازار سرمایه را دارد.

وزیر صمت: ما مدافع سهامداران خرد هستیم!

پیش بینی بازار بورس فردا 23 دی ماه 99

جزئیات جلسه امروز مجلسی‌‌ها با مدیران بورسی

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، امیر تقی خان تجریشی، رئیس هیات‌مدیره بورس تهران، توضیح داد: یکی از دستاوردهای جلسه امروز تاکید بر لزوم تشکیل اندیشکده بورس اوراق بهادار (همچون پژوهشکده پولی مالی در کنار بانک مرکزی) بود.

وی گفت: در این جلسه جمع‌بندی حاضران این بود که پایش فضای مجازی برای عدم سوء مدیریت در این حوزه و آنچه که به عنوان مدیریت فضای رسانه‌ای لازم است، در ساختار سازمان و بورس‌ها انجام شود.

این مقام مسئول در شرکت بورس تهران تصریح کرد: در این جلسه گفته شد که در بحث دستورالعمل‌ها نیاز به تغییراتی وجود دارد و در خصوص فرهنگ‌سازی بازبینی‌هایی باید انجام شود تا جایی که آموزش به گونه‌ای باشد که نشست‌های آموزشی در شبکه‌های مختلف صدا و سیما برگزار گردد. در مورد بازگشت EPS (پیش‌بینی سود شرکت‌ها) هم پیشنهاداتی مطرح شد و این که نظرات کارشناسی بازار نشان می‌دهد این اتفاق در آینده‌ای نزدیک به وقوع می‌پیوندد.

تقی خان تجریشی با اشاره به اینکه در جلسه مزبور عنوان شد؛ همدلی بین مجلس و نهادهای نظارتی بورس باید ادامه‌دار باشد، گفت: نیاز به ارتقای سلامت بازار و رشد بازار سرمایه در راستای همدلی و هم‌افزایی بین مجلس شورای اسلامی و بورس وجود دارد. همچنین در این جلسه بیان شد که باید بازرسی‌ها به روز شود و بسیاری از مقررات و قوانین ضمانت اجرا داشته باشند.

وی گفت: در این جلسه برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، بر افزایش نظارت بر معاملات مبتنی بر اطلاعات نهانی تاکید کردند. همچنین موضوع اهمیت اجرای مصوبات شورای عالی بورس و پیگیری انجام آنها نیز مطرح شد.

تجریشی گفت: در این جلسه برخی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس، بر افزایش نظارت بر معاملات مبتنی بر اطلاعات نهانی تاکید کردند.

وی گفت: یکی از جمع‌بندی‌های مهم جلسه امروز این بود که اعلام شد مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای تقویت سرمایه‌گذاری بلندمدت، اصلاح قوانین و حمایت از بازار سرمایه را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا