اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

واردات قطره چکانی خودرو

بر خلاف وعده های وزارت صمت در خصوص واردات ۱۰۰ هزار خودرو تا پایان سال، هنوز این وعده محقق نشده است که در ادامه می توانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

آیا روند واردات خودرو سرعت می‌گیرد؟

در ماه‌های اخیر امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده بود تا پایان سال جاری ۱۰۰ هزار خودرو به مرزهای ایران وارد می شود.
اما در حال حاضر با نزدیک شدن به پایان سال شاهد عرضه قطره چکانی خودروهای وارداتی در ایران بوده ایم و می توان به این نکته پی برد که این وعده تنها برای رفع تکلیف از سوی مقام های دولت بوده است.
بسیاری از کارشناسان بازار خودرو معتقدند واردات تعداد بیشتر خودرو به ایران در حال حاضر برای شرکت های وارد کننده مشکل خواهد بود و به احتمال زیاد فرایند اصلی این واردات از سال آینده آغاز خواهد شد.
مهدی دادفر دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد تاکنون ۴۴۰۰۰ ثبت سفارش در خصوص واردات خودرو صورت گرفته اما تا به این روز تنها ۱۰۰ دستگاه خودروی خارجی به ایران وارد گردیده است.
در حال حاضر با عرضه تعداد کمی خودروهای خارجی در بازار نمی توان شاهد کاهش قیمت خودرو بود.
بر اساس اعلام سخنگوی وزارت صمت خودروهایی که تاکنون وارد کشور شده‌اند در مرحله پذیرش در بورس کالا می باشند و بعد از گذراندن مراحل اداری به زودی مرحله پیش فروش آنها در بورس کالا آغاز می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا