اخبار مهم اقتصادی

زمان بعدی پرداخت یارانه جدید مشخص شد

با اینکه بیشتر مردم استمرار بر واریز نقدی یارانه جدید دارند اما هنوز تصمیم دولت بر ادامه پرداخت یارانه به صورت نقدی یا به صورت کالا برگی مشخص نمی باشد. اما بر اساس اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها زمان بعدی پرداخت یارانه جدید حدود بیستم تا بیست و یکم تیر ماه خواهد بود. در ادامه می‌توانید خبر کامل پرداخت یارانه نقدی جدید را بخوانید:

استقبال مردم از یارانه نقدی جدید

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، تا دو روز پیش پرسش بیشتر مردم اطلاع از موعد زمانی برداشت یارانه خرداد ماه بود. حالا دغدغه مردم استمرار پرداخت نقدی یارانه جدید برای ماه‌های بعدی است.

بنابر اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها موعد بعدی پرداخت یارانه جدید جایی میان حد فاصل بیستم تا بیست و یکم تیر ماه خواهد بود. اساسا نه فقط برای ماه آینده که دولت بنا دارد از این پس یارانه‌های جدید را در چنین ایامی پرداخت کند.

با این وضع دیگر زمان واریز یارانه جدید مسئله نامعلومی نیست اما آنچه هنوز برای مردم نامعلوم و در عین حال مهم است نحوه واریز یارانه جدید است. اینکه دولت به سیاق دو ماه قبل یارانه را نقدی پرداخت می‌کند یا اینکه به صورت کالابرگی آن را در اختیار جامعه هدف می‌گذارد.

در این رابطه اکثر مخاطبان تجارت نیوز بر استمرار واریز نقدی یارانه جدید اصرار دارند، در یک کلام هرقدر که تصمیمات اقتصادی دولت منشاء مناقشه و حرف و حدیث باشد، پرداخت نقدی یارانه جدید با نگاه مثبت افکار عمومی روبروست.

نه به کالا برگ!

در خصوص پرداخت نقدی یارانه جدید آنقدر دیدگاه مخاطبان تجارت نیوز به هم نزدیک است که به سختی می‌توان آن‌ها را تفکیک بندی کرد. با این حال وجه غالب نظرات از ناحیه افرادی است که روی پرداخت یارانه نقدی به عنوان بخشی از درآمد ماهیانه حساب کرده‌اند.

-« کالابرگ بدرد ما نمی خوره مااز همین اجاره میدهیم خیلی چیز های دیگه».

-« کوپن یعنی توزیع منصفانه رانت بین رانتخواران به شکل و شیوه جدید/یا شایدم قرعه کشی بشه برای روغن،مرغ و…!!!»

-« خدا‌خیرتون‌بده‌‌یارانه‌هارو‌‌نقدی‌پرداخت‌کن‌اقای‌ریسی‌ماکه‌‌ماه‌به‌ما‌شیر‌نمیخریم‌‌‌چون‌نداریم‌‌چرا‌باید‌‌‌‌‌کالابرگ‌‌بدید».

-« درمورد نان هم بهترین راه پرداخت نقدی یارانه آن است که جلوی قاچاق را می‌گیرد وکیفیت آن را هم بالا می‌رود.»

-« من از سال ۹۱ تاکنون به خاطر تحریم بیکار شدم واز آن تاریخ از شیراز به یک خانه‌ روستایی که برادر م داشت.و اطراف کرمانشاه است وبایارانه بخور نمیر زندگی میکنم».

-« در صورت قطع یارانه نقدی من وافراد ی مثل من که در آمد ی نداریم کالا برگ به چه درد ما می‌خورد. فقط نقدی. نه به کالابرگ».

-« ما هیچ در آمدی نداریم فقط با حقوق کمیته و یارانه ها زندگی می‌کنیم که همین یارانه روقطع کنید چیزی برامون نمیمونه اگه می‌خاین یارانه هارو قطع کنید لاقل حقوق کمیته رو زیاد کنید ما کالا برگ نمیخایم نمی‌خایم».

-« یارانه هارو اضافه کنید همه چیز صدبرابر شده آخه چ معنی میده این یارانه».

-« ب نظر من اکثرا نقدی میخان لطفا ب خواستشون توجه کنید».

ترس از پرداخت کالابرگ

هرچند مبلغ یارانه‌های جدید در مقایسه با هزینه‌های در نوسان زندگی ناچیز است اما در همین مدت کوتاه این پرداخت نقدی جای خود را در زندگی خانوارها باز کرده است. به طوری که برخی از کاربران ترس کلابرگی شدن آن را دارند.

-« آیا حقیقت داره تا شهریور یارانه پرداخت می‌شود».

-« آیا مثل قبل تعلق میگیره یا نفری سیصد تومن کدومش درست».

-« یارانه نقدی خیلی از مشکلات مارو حل می‌کنه قبض آب و برق و گاز حتی اجاره خونه که توسط یارانه پرداخت می‌شه پس اگر واقعا بفکر مردم هستید یارانه را بصورت نقد پرداخت کنید».

-« یارانه نقدی برای مردم ایران که این همه مشکل دارن بهتره لااقل واسه بچه هامون یه چیزی که دوست دارن میوه ای اسباب بازی می‌خریم بچه های من که نه تخم مرغ می‌خورن نه مرغ فقط میوه وبرنج وماهی می‌خورن».

به هر چیزی که باور دارین، نقدی پرداخت کنید!

همانطور که گفته شده پرداخت نقدی یارانه جدید در دو ماه گذشته از جمله معدود اقداماتی است که با استقبال افکار عمومی روبرو شد و به نظر می‌رسد که این بخش از جامعه نظر مساعدی نسبت به کالابرگی شدن این یارانه ندارد.

-« سلام کالا برگ نمی‌خوایم نقدی پرداخت کنید تا به دردی بزنیم».

-« کالا برگ خود هزینه زیادی داره بازم دست تو جیب ملت دولت کی می‌خواد یاد بگیره».

-« به همه یارانه بدین، حق همه س، دهک بندی اصلا حق نیست ، به زور ما رو داخل دهک گذاشتین و حقمون رو خوردین».

-« چرا یارانه زن من ثبت نام کردم واریز نشده؟»

-« یارانه نقدی بدهید بیشتر به کار می آید وخیلی ها می توانند با این یارانه نقدی بعضی از مشکلات شان را حل کنند».

-« پول نقدبه صورت یارانه بهتر خدا خیرتون بده ما کالا برگ نمی خوایم فقط نقدی خدا قوت».

-« سلام آحاد مردم خواهان یارانه بصورت نقدی تمایل دارند کالابرگ به درد مردم نمی خورد ومناسب با معیشت مردم نیست».

-« اگه زوریه به عوض حقوقهای خوتان هم کالابرگ بدید نه‌ به حق ویارانه نقدی مردم،دنیارابرهم زدید همه چیزبازم دوبرابرشد اون وقت مرغ وتخم مرغ وروغن وپنیرمیخاهید بجای پول بدید! واقعا شرم آوراست اگه پول ندارید ازجای دیگرپیداکنید نه‌ ازحق ویارانه نقدی مردم؟».

-« فقط یارانه نقدی کمک. میشه. در حل تورم. و. مشکلات حتی هر مبلغی باشه ولی کالا برک. ناراضی شدن جدیدی درست میشه و. بدرد مردم. خصوصا نهاد ها نمیخوره».

-« ما که هیچ در امدی نداریم چرا یارانه ما را قطع کردید»

-« دوباره بعداز۳۰ سال صف اجناس کپنی شروع می‌شه وکروناکه هنوزمهارنشده..خدابدادمون برسه فقط».

-« آقای رئیسی تو رو ب دین و مذهب و هرجور اعتقادی ک داری کالا برگ نده آخه دادمون و پیش کی ببریم من با یارانه نقدی روزگارم و سر میکنم با کالا نمیتونم خو حالا عده ای حقوق بگیرن یارانه نقدی یا کالا براشون فرقی نمیکنه ولی واس من مثل شاهرگه ک با یارانه کالایی شاهرگ زده میشه تو رو خدا فقط یارانه نقدی بدین متشکرم».

-« تو رو خدا یارانه نقدی بدید به زخمی بزنیم این کالا برگ‌چیه».

-« انشاالله که همینجور باشد،ماحاضریم مقداریارانه۳۰۰کمترباشه ولی نقدی باشه».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا