اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

تمام شدن تاریخ انقضای مرغ های منجمد وارداتی

پس از افزایش قیمت مرغ در بازار دولت برای حل این مشکل اقدام به واردات مرغ های خارجی نمود که با انتقاد بسیاری از کارشناسان روبه‌رو شد. در ادامه میتوانید خبر کامل مرغ های وارداتی را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

تاریخ انقضای مرغ های منجمد وارداتی نزدیک است

حبیب اسدالله نژاد مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی به تازگی اعلام کرد واردات مرغ های خارجی به کشور تهدیدی بر راهی تولید و سلامت مردم میباشد.

وی ضمن انتقاد شدید به این اقدام گفت مرغ های وارداتی مرغ های نامرغوبی می باشد که تاریخ مصرف بیشتر آنها رو به اتمام می باشد و به همین دلیل ارزان خریداری شده و در خلا نظارتی به کشور آورده شده و در حال توزیع می باشد.

اسدالله نژاد در این خصوص از مردم خواست تنها مرغ های منجمد و گرم داخلی را خریداری کنند زیرا شنیده ها حاکی از آن است که برخی از افراد، تاریخ مصرف مرغ های منجمد وارداتی را بعد از پایان یافتن آن مجددا تمدید می کنند.

اسدالله نژاد در ادامه گفت کیفیت پایین واکسن و داروهای طیور باعث افزایش قیمت مرغ در کشور شده است و تنها بهسازی و نوسازی واحدهای مرغداری می تواند باعث کاهش ۲۵ تا ۳۰ درصدی هزینه تمام شده تولید مرغ و در نتیجه قیمت آن در بازار شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران ایران در ادامه تصریح کرد در حال حاضر قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده بیش از ۴۴هزار و ۸۳۵ تومان و قیمت هر کیلوگرم مرغ کشتار بیش از شصت و دو هزار و ۱۰۶ ۱۲۴ تومان می باشد که هر دو بیش از نرخ مصوب تعیین شده توسط دولت است.

اسدالله نژاد در این خصوص گفت با کاهش هزینه تولید مرغ علاوه بر کاهش قیمت آن در بازار، می توانیم شاهد صادرات و ارزآوری برای کشور باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا