آموزش آشپزی

برای فردا ناهار چی درست کنم؟ (با برنج و بدون برنج)

اگه نمیدونی برای فردا ناهار چی درست کنی، با آشپزخونه بورس فردا همراه شو. ما توی این پست قراره براتون دستور پخت کلی غذای خوشمزه و رستورانی رو چه با برنج و چه بدون برنج اشتراک بزاریم.

فردا ناهار چی بپزم؟

در این پست هر روز دستور پخت یک غذای مناسب برای ناهار فردا، اشتراک گذاشته میشه تا یکی از مهمترین دغدغه های شمارو مرتفع کنه. بنابراین میتونین هر شب با بورس فردا همراه باشید و مواد اولیه غذاهای پیشنهادی مارو آماده کنید.

ناهار فردا کوکوی تره فرنگی

اگه برای فردا ناهار قصد داری یه غذای نونی خوشمزه درست کنی،کوکوی تره فرنگی یه پیشنهاد خوب و متنوع است ‌‌

ناهار فردا کوکوی تره فرنگی

مواد لازم برای تهیه کوکوی تره فرنگی

  1. سیب زمینی متوسط: ۲ عدد
  2. تره فرنگی: ۵۰۰ گرم
  3. آرد: ۳ قاشق غذاخوری
  4. تخم مرغ: ۵ تا ۶ عدد
  5. گردو: ⅓ پیمانه
  6. نمک، فلفل سیاه: به مقدار کافی
  7. پودر سیر: ½ قاشق چایخوری
  8. پودر تخم گشنیز: ½ قاشق چایخوری
  9. سماق: ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوکو تره فرنگی

  • برای تهیه کوکو فرنگی خوشمزه ابتدای کار سیب زمینی را می شوییم و درون قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس تا اندازه ای که روی سیب زمینی را بگیرد آب اضافه می کنیم و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.
    در این مرحله اجازه می دهیم سیب زمینی به مدت ۴۵ دقیقه درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود. تره فرنگی را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم و روی آن را آب اضافه می کنیم تا خیس بخورد.
  • حالا ۳ بار تره فرنگی ها را آبکشی می کنیم و درون آبکش می ریزیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی آن ها به طور کامل خارج شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب تره فرنگی خرد شده را اضافه می کنیم.
    در این مرحله پس از گذشت ۴۵ دقیقه سیب زمینی را از قابلمه خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. حالا پوست سیب زمینی جدا می کنیم و درون یک کاسه جداگانه قرار می دهیم، سپس به کمک گوشت کوب می کوبیم.
  • حالا سیب زمینی له شده را به کاسه حاوی تره فرنگی اضافه می کنیم، سپس تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، پودر سیر و سماق را به ترکیب تره فرنگی اضافه می کنیم، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود
  • .در این مرحله پوست گردو را جدا می کنیم و مغز آن را با چاقو خرد می کنیم، سپس به مخلوط تره فرنگی اضافه می کنیم. حالا آرد را کنترل شده به مخلوط تره فرنگی اضافه می کنیم تا مواد به غلظت مناسب برسند.
  • حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون تابه اضافه می کنیم و مایه را به صورت پخش درون تابه می ریزیم، سپس درب تابه را قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوکو کاملا بپزد و سرخ شود.
  • در نهایت زمانی که یک طرف کوکو کاملا سرخ شد آنرا بر می گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر کوکو نیز بپزد و کاملا سرخ شود. در آخر کوکو تره فرنگی را درون ظرف مناسب قرار می دهیم و به همراه گوجه فرنگی و نان تازه سرو می کنیم.

ناهار فردا دمپختک عدس و کلم

دمپختک عدس و کلم، یکی از غذاهای معروف استان فارسه که اگه تا به حال طبخش نکردین، بهتون پیشنهاد میدیم، برای ناهار فردا دست به کار شید.

مواد لازم برای دمپختک عدس و کلم

  1. برنج:۳ پیمانه
  2. عدس:۱ پیمانه
  3. کلم برگ: ۱ عدد کوچک
  4. سبزی پلویی:۵۰۰ گرم
  5. هویج:۲ عدد متوسط
  6. آب لیمو ترش:۱ قاشق غذاخوری
  7. نمک و فلفل سیاه:به مقدار کافی
  8. زردچوبه و روغن:به مقدار کافی

طرز تهیه دمپختک عدس و کلم

  • ابتدا برنج را می خیسانیم، سپس عدس را به همراه ۲ پیمانه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا عدس به طور کامل بپزد (نه خیلی سفت نه خیلی له شود)
  • در این مرحله کلم برگ را به صورت خلالی ریز خرد می کنیم، سپس به همراه ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع در یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا کلم کمی سرخ شود، سپس ۱ قاشق چایخوری نمک و زردچوبه اضافه می کنیم.
  • در این مرحله کلم و زردچوبه را کمی تفت می دهیم تا یکدست شوند، در ادامه آب لیمو ترش را اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا کلم به مدت ۵ دقیقه آب بیندازد. در ادامه کلم را تا زمانی که آبش به طور کامل کشیده شود تفت می دهیم.
  • پس از اینکه کلم به طور کامل سرخ شد و رنگش مایل به قهوه ای کمرنگ شد، سبزی پلویی که متشکل از تره، ریحان، ترخون و شوید است را خرد می کنیم و به همراه هویج نگینی شده به قابلمه حاوی کلم اضافه می کنیم.
  • در ادامه برنج را به قابلمه اضافه می کنیم و به اندازه یک بند انگشت بالاتر از سطح مواد آب اضافه می کنیم و پس از اینکه آب موجود در قابلمه کشیده شد، عدس پخته شده را اضافه می کنیم و با دیگر مواد مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.
  • در این مرحله درب قابلمه را می گذاریم و زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم تا برنج به مدت یک ساعت دم بکشد. در پایان دمپختک را داخل ظرف مناسب می کشیم و به دلخواه به همراه گوشت یا مرغ سرو می کنیم.

ناهار فردا دمی گوجه فرنگی

برای ناهار فردا، دمی گوجه فرنگی درست کنین. دمی گوجه فرنگی یه غذای ساده و فوریه که می تونه تو ایام ماه مبارک رمضان یک انتخاب خوب باشه.

مواد لازم برای دمی گوجه فرنگی

  1. برنج:۲ پیمانه
  2. گوجه فرنگی: ۴ عدد درشت
  3. پیاز:۲ عدد متوسط
  4. رب گوجه فرنگی:۱ قاشق غذاخوری
  5. سیب زمینی: ۱ عدد درشت
  6. کره: ۲۵ گرم
  7. نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی
  8. زردچوبه و روغن: به مقدار کافی

طرز تهیه دمی گوجه فرنگی

  • ابتدا برای پخت انواع دمپختک باید به یک نکته مهم توجه داشته باشید که انواع دمپختک ها را نباید به صورت آبکشی و برنج دان دان درست کنید، دمپختک باید به صورت کته پخته شود که علاوه طعم بهتر ، مواد مغذی آن نیز بیشتر است.
  • سپس برنج را پس از پاک کردن، نسبت به نوع آن تقریبا حدود ۳۰ دقیقه در یک قابلمه مناسب می خیسانیم، به صورتی که آب حدود نصف یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد، سپس نصف قاشق غذاخوری نمک اضافه می کنیم.
  • برای شروع پیازها را به صورت نگینی ریز یا خلالی به سلیقه خود خرد می کنیم و به همراه مقدار کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیازها طلایی و سبک شوند، سپس مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر پیازها را تفت می دهیم.
  • در ادامه رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و چند دقیقه ای تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در ادامه پوست گوجه فرنگی ها و سیب زمینی ها را می گیریم و آنها را به صورت مکعبی کوچک خرد می کنیم.
  • در این مرحله سیب زمینی ها و گوجه فرنگی های خرد شده را به مقداری نمک و کره به تابه اضافه می کنیم و مواد را روی حرارت ملایم چند دقیقه تفت می دهیم تا روغن بیندازد و آب آن به طور کامل جمع شود. در همین حین قابلمه حاوی برنج را روی حرارت زیاد قرار می دهیم.اجازه می دهیم تا آب موجود در قابلمه برنج تبخیر شود سپس زمانی که مقدار کمی آب داخل قابلمه باقیمانده بود مخلوط گوجه فرنگی تفت داده شده را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی با برنج مخلوط می کنیم تا زمانیکه آب برنج جمع شود.
  • پس از تبخیر شدن آب موجود در قابلمه حرارت زیر قابلمه ار کم می کنیم و زیر قابلمه یک شعله پخش کن قرار می دهیمتا ته دیگ برنج نسوزد. حدود ۴۵ دقیقه زمان برای دم کشیدن برنج نیاز است، در پایان دمی گوجه فرنگی را به همراه ترشی مخلوط یا سالاد شیرازی سرو می کنیم.

ناهار فردا، پیراشکی گوشت

بورس فردایی های عزیز برای ناهار فردا، پیراشکی گوشت بهترین گزینه است. می تونین این غذای نونی رو که اتفاقا طرفدار زیادی داره، طبخ کنین و از طعم بی نظیرش لذت ببرین.

ناهار فردا، پیراشکی گوشت

مواد لازم برای تهیه پیراشکی گوشت

  1. سیب زمینی آب‌پز:سه عدد
  2. نمک و فلفل سیاه :کمی
  3. گوشت چرخ کرده :250 گرم
  4. پیاز:یک عدد
  5. روغن و زردچوبه: به مقدار لازم
  6. تخم مرغ:یک عدد
  7. کره:50 گرم
  8. آرد سوخاری :مقداری

طرز تهیه پیراشکی گوشت با سیب زمینی

  • ابتدا قابلمه ای را آب کرده و روی حرارت بگذارید تا بجوشد ، سپس سیب زمینی ها را شسته و داخل آن بریزید تا بپزد.
  • در این فاصله یک عدد پیاز را ریز خرد کرده و با مقداری روغن تفت دهید تا سبک شود ، سپس گوشت را افزوده و تفت دهید تا بپزد. نمک ، زردچوبه و فلفل را بریزید و خوب هم بزنید و اجازه دهید گوشت کمی بپزد.
  • در مرحله بعد ، سیب زمینی ها را پوست کنده و له کنید ، نمک و فلفل را افزوده و خوب ورز دهید تا به شکل خمیر دربیاید.
  • خمیر را به شکل توپ های مساوی و یکسان تقسیم کرده و آن ها را کمی پهن کنید ، وسط هر کدام از توپ ها کمی از مواد گوشتی را بریزید و آن ها را ببندید.
  • سینی فر را چرب کرده و سیب زمینی ها را داخل آن بچینید و برای 20 دقیقه در فر بگذارید تا با دمای 200 درجه پخته و طلایی شود.پیراشکی ها را برای 5 دقیقه با حرارت بالا گریل کنید تا برشته شود.

 

ناهار فردا قیمه نثار قزوینی

قزوینه و قیمه نثارش! قیمه نثار قزوینی یکی از خوشمزه ترین غذاهای اعیانی است که طعم بی نظیرش مدت ها زیر دندان می ماند. این غذای قزوینی متشکل از انواع آچیله. قزوین شهری محصور از باغستان سنتی است و آجیل قیمه نثار از محصولات باغستان های سنتی قزوین تهیه می شده.

طرز تهیه قیمه نثار قزوینی

مواد لازم برای تهیه قیمه نثار قزوینی

  1. گوشت راسته گوسفندی: ۳۰ تکه خورشتی یا ۵۰۰ گرم
  2. رب گوجه‌فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  3. پیاز:۲ عدد متوسط
  4. برنج: ۶ پیمانه
  5. خلال بادام:۱ قاشق غذاخوری
  6. خلال پسته ۱ قاشق غذاخوری
  7. خلال پوست پرتقال یا نارنج: ۱ قاشق غذاخوری
  8. زرشک:۲ قاشق غذاخوری
  9. گلاب:۱ قاشق غذاخوری
  10. زعفران آب کرده:یک قاشق غذاخوری
  11. شکر: ۱ قاشق غذاخوری
  12. هل، دارچین، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک: به میزان کافی
  13. روغن یا کره: به میزان کافی

طرز تهیه قیمه نثار قزوینی

  • ابتدا پیازها رو نگینی کنید. وقتی پیازها کاملاً خرد و یکدست شد درون قابلمه‌ای که روی گاز گذاشتین و زیرش روشنه کمی روغن بریزید و بعد از داغ شدن کامل روغن پیازهای نگینی برای قیمه نثار رو بریزین داخلش و دائماً هم بزنید تا پیازها نسوزه و کاملاً طلایی بشه.
  • در مرحله بعدی تکه گوشت‌های خردشده را در قابلمه بریزید و اندکی تفت بدین تا بوی زهم گوشت از بین بره و کمی رنگش عوض شه.
  • رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنین و کاملاً با گوشت‌ها برای قیمه نثار تفت بدین. بزارین رنگ رب گوجه عوض بشه و از رنگ قرمزی در بیاد.
  • حالا در این مرحله به گوشت‌های تفت‌داده شده ادویه‌جات را اضافه می‌کنیم که شامل دارچین و فلفل و زردچوبه میشه. البته کمی هل هم اضافه کنید و آب جوش به‌اندازه نصف قابلمه و به‌طوری‌که روی گوشت‌ها رو بپوشونه اضافه می‌کنیم و بعد از قل زدن درشو می‌بندیم. باید بزاریم آهسته و با شعله کم گوشت ها پخته بشه.
  • ابتدا پیازها رو نگینی کنید. وقتی پیازها کاملاً خرد و یکدست شد درون قابلمه‌ای که روی گاز گذاشتین و زیرش روشنه کمی روغن بریزید و بعد از داغ شدن کامل روغن پیازهای نگینی برای قیمه نثار رو بریزین داخلش و دائماً هم بزنید تا پیازها نسوزه و کاملاً طلایی بشه.
  • در مرحله بعدی تکه گوشت‌های خردشده را در قابلمه بریزید و اندکی تفت بدین تا بوی زهم گوشت از بین بره و کمی رنگش عوض شه.
  • رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنین و کاملاً با گوشت‌ها برای قیمه نثار تفت بدین. بزارین رنگ رب گوجه عوض بشه و از رنگ قرمزی در بیاد.
  • حالا در این مرحله به گوشت‌های تفت‌داده شده ادویه‌جات را اضافه می‌کنیم که شامل دارچین و فلفل و زردچوبه میشه. البته کمی هل هم اضافه کنید و آب جوش به‌اندازه نصف قابلمه و به‌طوری‌که روی گوشت‌ها رو بپوشونه اضافه می‌کنیم و بعد از قل زدن درشو می‌بندیم. باید بزاریم آهسته و با شعله کم گوشت ها پخته بشه.

خوب خانم‌ها حالا نوبت می‌رسه به خلال‌های قیمه نثار:

  • خلال پسته‌ای که از قبل کمی خیس شده و آب آن گرفته‌شده با خلال بادام که به همین صورت خیس و آبش گرفته‌شده در یک ماهی‌تابه با زرشک تفت بدین و به‌جای روغن کره داخل ماهی‌تابه بریزید.
  • خلال پوست پرتقال یا نارنجی که دارین داخل یک ظرف آب بجوشونین و از صافی بگذرونینش. دو بار این کار رو انجام بدید که تلخی نارنج از بین بره. خلال پوست نارنج یا پرتقال رو داخل ماهی‌تابه باهم تفت بدید و بریزین درون خورشتی که داره آماده میشه. البته یه ذره از این مواد رو برای تزئین برنج کنار بزارید که بعداً بهش نیاز داریم.
  • حالا می‌ریم سر برنج درست کردن که فکر می‌کنم همتون بلدین. من به شما پیشنهاد می‌کنم برنج رو کته درست کنید و کمی گلاب داخل اون بریزید.

خورشتتان که درست شد و آماده خوردن شد کمی نمک و زعفران درونش بریزید که هم طعم خورشت عالی بشه هم‌رنگش.

ناهار فردا خوراک دل

برای ناهار فردا، خوراک دل درست کن. این غذای خوشمزه سرشار از ارزش غذایی بالا است و می تواند یک ناهار نونی خوب برای فردای شما باشه.

مواد لازم برای تهیه خوراک دل

  1. دل مرغ:۵۰۰ گرم
  2. قارچ:۳۰۰ گرم
  3. پیاز:۲ عدد بزرگ
  4. رب گوجه فرنگی:۲ قاشق غذاخوری
  5. سیب زمینی:۲ عدد
  6. فلفل دلمه ای :۱ عدد
  7. آب لیمو ترش:۱ قاشق غذاخوری
  8. نمک و فلفل سیاه :به مقدار کافی
  9. زردچوبه، دارچین و روغن :به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک دل

  • برای تهیه خوراک دل مرغ ابتدا دل های مرغ را از وسط باز کرده و به خوبی می شوییم تا کاملا تمیز شوند، سپس درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه یکی از پیازها را به صورت ۴ قاچ خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.
  • در این مرحله ۴ لیوان آب به همراه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و آنرا روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید. در ادامه کف های روی سطح آب را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم تا طعم و بوی زهم دل مرغ گرفته شود.
  • حالا حرارت را کمتر می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا دل های مرغ به مدت یک ساعت بپزند. در ادامه سیب زمینی و قارچ را به صورت نگینی یا ورقه ای خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.
    در این مرحله مقداری روغن اضافه کرده و ابتدا سیب زمینی ها را به همراه کمی زردچوبه سرخ می کنیم، سپس قارچ را اضافه کرده و با حرارت بالا چند دقیقه تفت می دهیم تا آب نیندازد و به طور کامل سرخ شود، سپس از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.
  • پس از اینکه دل مرغ پخت، آنرا درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود. در همین حین پیاز باقیمانده را به صورت نگینی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و پیاز را به همراه کمی روغن اضافه می کنیم.

 

  • پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود، سپس فلفل دلمه ای را به صورت خلالی نازک خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای را نیز کمی تفت می دهیم تا نرم شود، سپس دل مرغ را به همراه سیب زمینی و قارچ اضافه می کنیم.
    در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، در ادامه رب گوجه فرنگی را با نصف فنجان آب رقیق می کنیم و به همراه آب لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم، سپس با دیگر مواد ترکیب می کنیم.
  • پس از اینکه مواد را به خوبی ترکیب کردیم، درب تابه را می گذاریم تا آب درون تایه کشیده شود و خوراک به روغن بیفتد. در نهایت خوراک دل مرغ را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان و مخلفات دلخواه سرو می کنیم.

ناهار فردا نودل با پنیر پیتزا

پیشنهاد ما به شما بورس فردایی های عزیز برای ناهار فردا، طبخ به نودل خاصه! نودل با پنیر پیتزا و ترکیب سوسیس یک پیشنهاد فوق العاده ویژه است که می تونه یه ناهار ساده براتون باشه.

مواد لازم نودل با پنیر پیتزا

  1. نودل: ۲ بسته
  2. سوسیس: ۲۵۰ گرم
  3. پیاز: ۱ عدد
  4. قارچ: ۱۰ عدد
  5. پنیر پیتزا: ۱۰۰ گرم
  6. سس تند: ۱ قاشق چای خوری
  7. فلفل سبز: ۱ عدد
  8. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه نودل با پنیر پیتزا

  • ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به شکل نگینی را خرد کنید. داخل تابه کمی روغن ریخته و پیاز را با کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود. در ادامه قارچ ها را خوب بشورید و اسلایس کنید و به همراه پیاز کمی تفت دهید تا آب اضافی قارچ کشیده شود. برای اینکه قارچ سیاه نشود می توانید کمی آبلیموترش رو قارچ ها بریزید.
  • در ادامه سوسیس ها را پوست بگیرید و به شکل حلقه ای خرد کنید و با همراه مواد فوق تفت دهید تا سوسیس سرخ شود. سپس فلفل سبز و کمی فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و مواد را تفت دهید و در انتها سس تند را اضافه کنید و تایه را از روی حرارت بردارید.
  •  داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا به جوش بیاید. بسته های نودل را بدون خرد کردن داخل قابلمه آب جوش بریزید و ادویه داخل بسته را داخل نودل بریزید و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا نودل ها نرم شود. سپس آن را آبکش کنید.
  •  نودل را به تابه سوسیس اضافه کنید و روی حرارت کم قرار دهید تا همه مواد به خوبی مخلوط و یکدست شود. سپس پنیر پیتزا رنده شده را اضافه کنید و هم بزنید تا پنیر ذوب شود. سپس نودل را داخل بشقاب سرو کشیده و به همراه سس دلخواه سرو کنید

ناهار فردا خوراک گوشت قلقلی

برای ناهار فردا، پیشنهاد بورس فردا به شما عزیران خوراک گوشت قلقلی است. این غذای خوشمزه رو می تونین در مدت زمان 30 دقیقه درست کنین.

مواد لازم برای خوراک گوشت قلقلی

  1.  سیب زمینی: ۳ عدد
  2.  هویج: ۲ عدد
  3.  کنسرو نخودفرنگی:۲ لیوان
  4.  گوشت چرخ کرده: ۳۵۰ گرم
  5.  پیاز متوسط: یک عدد
  6.  سیر له شده: ۳ حبه
  7. نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز و کمی زیره: به مقدار کافی
  8.  آرد سوخاری:۲ قاشق غذاخوری
    برای سس:
  • رب گوجه:۲ قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی رنده شده: یک عدد
  •  آب:۲ و نیم لیوان
  • سیر له شده: دو حبه
  •  آویشن:۱ قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

طرز تهیه خوراک قلقلی

  • ابتدا گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده و سیر له شده و آرد سوخاری و نمک و فلفل سیاه و قرمز و زیره را خوب ورز دهید قل قلی هایی به اندازه کوچکتر از گردو درست کرده در یخچال استراحت دهید تا بقیه مواد آماده شود .
  • سیب زمینی ها را مکعبی ریز خرد کرده کمی تفت می دهیم هویج ها را هم ریز خرد کرده تفت می دهیم این مواد را همراه با نخودفرنگی پخته شده داخل ظرف فر ریخته گوشت ها را هم سرخ کرده اضافه می کنیم مواد سس را با کمی روغن روی حرارت قرار داده اجازه می دهیم کمی قل خورده و جا بیافتد ولی حالت ابکی بودنشو از دست ندهد بعد سس را روی مواد ریخته و با دمای ۱۹۰ درجه ۳۰ دقیقه می پزیم.

ناهار فردا اسپرینگ رول

اسپرینگ رول می تونه یه فینگرفود و یا پیش غذای خیلی خوشمزه و خوش خوراک یا یک ناهار رژیمی باشه. پیشنهاد ما برای ناهار فردا 10
خیلی سریع و راحت آماده میشه و بیشتر افراد دوسش دارن به خصوص بچه ها.

 مواد لازم برای اسپرینگ رول

  1. گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
  2. پیاز نگینی خرد شده: ۱ عدد
  3. قارچ اسلایس شده: ۶ عدد
  4. پیازچه خرد شده: ۵ عدد
  5. پودر سیر، نمک، فلفل و زرد چوبه: به مقدار لازم
  6. خمیر یوفکا: یک بسته
  7. پنیر پیتزا: مقدار لازم

طرز تهیه اسپرینگ رول

  • پیاز رو داخل روغن ریخته و تفت بدین تا سبک بشه بعد ادویه ها و گوشت رو اضافه کنید و سرخ کنید.
  • قارچ و مقداری آب لیمو رو اضافه کرده با حرارت بالا سرخ کنید تا آب قارچ کشیده بشه، در آخر پیازچه را اضافه کنید و بعد از ۲ دقیقه از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا مخلوط گوشتی کمی خنک بشه.
  • مقداری از مخلوط گوشتی رو روی خمیر یوفکا بریزید و مثل فیلم رولش کنید و به انتهای خمیر کمی آب بزنید تا خمیر باز نشه.
    رول ها رو داخل روغن داغ با حرارت کم سرخ کنید .

ناهار فردا مرصع پلو

مرصع پلو یه غذای آچیلی حوشمزست که می تونه یه انتخاب خوب برای ناهار فردا 9 فروردین 1401 باشه.

مواد لازم برای مرصع پلو

  1. مرغ کامل : 1 عدد
  2. پیاز : 2 عدد متوسط
  3. زعفران : 1/3 قاشق چای خوری
  4. مغز گرد : 1/2 لیوان
  5. خلال پسته : 1/2 لیوان
  6. خلال بادام: 1/2 لیوان
  7. خلال پوست پرتقال یا نارنج : 1/3 لیوان
  8. کشمش : 1 لیوان
  9. زرشک : 1 لیوان
  10. زردچوبه : 1/2 قاشق چای خوری
  11. نمک : به میزان لازم

طرز تهیه مرصع پلو

  • ابتدا برنج را بشویید و با کمی نمک و آب چند ساعت خیس کنید.
  • سپس موادی نظیر (مرغ ،خلال پرتقال ، زرشک و کشمش) را که برای تزیین برنج استفاده می شوند آماده کنید.
  • برای این کار هم باید زرشک و کشمش را از 2 ساعت قبل در آب سرد به صورت جداگانه خیس کنید تا اگر احیانا گل و یا سنگ ریزه ای داشت ته‌نشین شود.سپس مرغ را به چهار قسمت تقسیم کنید و به همراه مقداری نمک ،زردچوبه و 1 عدد پیاز و مقداری آب بپزید تا گوشت مرغ کاملا پخته شود.
  • مرغ پخته شده را از استخوان جدا کنید و به قطعات کوچکتر برش دهید.
  • همچنین اگر خلال پرتقال یا نارنج شیرین شده تهیه کردید که نیازی نیست برای شیرین شدنش کاری بکنید ولی در غیر این صورت باید خلال ها را چند بار در آب خیس کنید و آب آن را خالی کنید و در مرحله بعد در آب جوش یکی دو قول جوش بزنید و آب آن را خالی کنید.این کار را 3 دفعه انجام دهید تا تلخی خلال های پرتقال کاملا از بین برود.بعد از شیرین شدن خلالها آنها را در مقداری روغن داغ بر روی حرارت ملایم به اندازه یکی دو چرخ تفت دهید.
  • و در پایان به اندازه یک قاشق سوپ خوری شکر روی آن بریزید و خوب مخلوط کنید و وقتی خلال ها یکدست شد آن را از روی حرارت بردارید تا در اثر حرارت شکر ذوب شود.
  • زرشک و کشمش را هم بعد از اینکه خوب خیس خوردن از آب بیرون میاوریم. و نصف پیاز را با روغن تفت میدهیم و وقتی رنگ پیاز ها طلایی شد زرشک ها را داخل آن میریزیم و یک تفت کوچک می دهیم تا زرشک ها نسوزند.اگر هم زرشک ها ترش مزه بودند میتوانید یک دو قاشق سوپخوری شکر به آن اضافه کنید و مزه آن را شیرین کنید.
  • همچنین نصف دیگر پیاز ها را هم با مقداری روغن تفت میدهیم و بعد از اینکه رنگ پیاز طلایی شد کشمش را در آن کمی تفت می دهیم و آماده میکنیم.
  • بعد از آماده‌سازی مواد تزیین پلو ، برنج را که از قبل خیس خورده شده آبکش میکنیم و دم میدهیم.
  • مرغ پخته و آماده شده را با زرشک و کشمش مخلوط کنید و در هنگام سرو برنج با نصف چلو مخلوط کنید و مقداری از برنج را هم با زعفران دم کرده مخلوط کنید و به همراه خلال ها روی برنج بریزید. در آخر هم میتوانید مقداری روغن داغ کنید و روی برنج بکشید.

ناهار فردا دمپختک

برای فردا 8 فرودین 1401 دمپختک یکی از بهترین انتخاب ها برای یه ناهار خوشمزست. اگه شما هم مثل نا دوست دارین این غذای خوشمزه رو طبخ کنین با بورس فردا همراه باشید.

مواد لازم برای دمپختک

  1. برنج: 400 گرم
  2. باقالی زرد: 2 پیمانه
  3. پیاز: 1 عدد بزرگ
  4. زردچوبه: 1 قاشق چایخوری
  5. کره و روغن: به میزان دلخواه
  6. نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه دمپختک

  • برای درست کردن دمپختک باید ابتدا برنج ها را بشویید و حدود نیم ساعت در آب خیس کنید. باقالی های خشک را نیز به همراه آب بخیسانید.
  • ابتدا پیاز را پوست بگیرید و بشورید سپس به صورت خلالی خرد کنید در یک تابه مناسب با حجم مواد بر یزید و همراه با مقداری روغن و کره سرخ کنید.
  • ادویه ها که شامل (زردچوبه ،فلفل و نمک) می باشد را به پیاز اضافه کنید و تفت دهید.
  • باقالی هایی که خیس کرده اید را آبکش کنید.
  • باقالی های آبکش شده را به پیاز ها اضافه کنید و تفت دهید.
  • باقالی های اضافه شده به پیاز را خوب ترکیب کنید و تفت دهید تا کاملا رنگ زردچوبه بر تمام مواد غالب شود. اگر میزان روغن کم بود اضافه کنید.
  • 3 پیمانه آب را به ترکیب باقالی اضافه کنید و هم بزنید.
  • کمی که باقالا ها پخت برنج شسته شده را به آن اضافه کنید و مقداری کره هم داخل قابلمه بریزید و بگذارید تا برنج بجوشد و آب داخل قابلمه خشک شود و برنج دم بکشد.
  • پس از دم گرفتن برنج آن را خاموش کنید.
  • برنج را در یک ظرف مناسب بریزید اگر دوست داشتید این دمی باقالی لذیذ را با تخم مرغ میل کنید یه تخم مرغ بشکنید و سرخ کنید سپس روی دمی باقالی قرار دهید.

 

ناهار فردا مرغ بریانی پاکستانی

برای ناهار فردا 7 فروردین 1401 پیشنهاد می کنیم، حتما مرغ بریانی پاکستانی رو طبخ کنین. این غذای خوشمزه یکی از بهترین نوع طبخ مرغه که می تونه جزو برنامه های روتین شما قرار بگیره.

 

موادلازم برای پخت مرغ بریانی پاکستانی

مواد لازم برای مرغ:

  1. پیاز :۱ عدد متوسط
  2.  فلفل سبز تند: 2 عدد
  3. پودر زنجبیل: ۱ قاشق چایخوری
  4. زردچوبه: ۱ قاشق چای خوری پر
  5. فلفل قرمز: نصف قاشق چایخوری
  6. ادویه گرام ماسالا: ۱ قاشق چایخوری
  7. آبلیمو: نصف پیمانه
  8. نمک: ۱ قاشق مرباخوری

مواد لازم برای پلو پاکستانی:

  1. هویج نگینی: 1 عدد
  2.  فلفل دلمه ای نگینی شده: یک سوم
  3.  فلفل سبز تند خرد شده: 1 عدد
  4.  پیاز متوسط نگینی شده: 1 عدد
  5.  گشنیز ساطوری شده: 5 قاشق
  6. زردچوبه: نصف قاشق چای خوری
  7. زیره: ۱ قاشق چای خوری
  8. پودر سیر :۱قاشق چای خوری
  9. کاری: ۱ قاشق چای خوری
  10. نمک: ۲ قاشق مرباخوری
  11. برنج: ۳ پیمانه

طرز تهیه مرغ بریانی پاکستانی

  • برای آماده ساری مرغ، اول از همه فلفل تند رو ریز خرد میکنیم به همراه ادویه و آبلیمو میکس کرده تا طعم ها آزاد بشه. مرغ ها را شیار شده پیاز خرد شده رو روی سطح مرغ ها میریزیم و مواد مرینیت رو روی مرغ ها ریخته و کاملا آغشته میکنیم و حدودا ۲ الی ۳ ساعت مرغ رو با مواد استراحت میدهیم.
    بعد در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه به مدت یکساعت الی ۱ ساعت نیم میذاریم تا سطح مرغ طلایی بشه.
  • برای آماده سازی پلو، اول هویج رو تفت میدیم تا کمی نرم بشه، بعد فلفل دلمه ای فلفل تند و پیاز رو اضافه میکنیم و زمان میدیم پیاز عسلی بشه. گشنیز رو به همراه ادویه ها رو اضافه کرده برنج شسته شده که از قبل به مدت ۱ ساعت تو آب خیس کردیم و آب اضافه اش رو تخلیه میکنم، به مواد بالا اضافه کرده و آب اضافه میکنیم آب باید ۱ بند انگشت از سطح برنج بالاتر باشه (چون برنج مخلوطه زیاد آب اضافه نکنید آب سبزیجات باعث نرم شدن برنج میشه)
  • نمک رو اضافه میکنیم و زمان میدیم آب اضافه تبخیر بشه. به برنج روغن اضافه میکنیم و زمان میدیم دم بکشه. وقتی آماده شد با مرغی ک آماده کردیم سرو میکنیم.

ناهار فردا رولت گوشت قالبی

برای فردا ۶ فروردین ۱۴۰۱ می تونین رولت گوشت درست کنید.

طرز تهیه این غذا برای دو نفر است. اگر شما می خواهید برای تعداد بیشتری درست کنید می‌توانید به نسبت اندازه ها را تغییر دهید.

 

مواد لازم برای تهیه رولت گوشت قالبی

  1. گوشت چرخ کرده: ۳۰۰ گرم
  2. پیاز: ۲ عدد درشت
  3. تخم مرغ :۱ عدد
  4. جعفری: ۳ قاشق غذاخوری
  5. رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری
  6. آب :۲ لیوان
  7. سیب زمینی: ۲ عدد
  8. کره ۱ قاشق غذاخوری
  9. زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  10. پودر سیر و پودر پیاز به مقدار کافی
  11. نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
  12. زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت رولت گوشت

 

  • برای تهیه رولت گوشت مجلسی ابتدا یکی از پیازها را با رنده ریز رنده می کنیم و با فشار دست آب اضافی اش را می گیریم. در ادامه پیاز آب گرفته را به همراه گوشت چرخ کرده داخل یک کاسه جادار با هم ترکیب می کنیم.
    در این مرحله جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به همراه تخم مرغ و مقداری نمکف فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز به مواد اضافه می کنیم و با دست مواد ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند.
  • حالا روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه رولت به خوبی استراحت کند. در همین حین پیاز با قیمانده را به صورت نگینی یا خلالی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.
  • حالا کمی روغن اضافه می کنیم و پس از اینکه روغن داغ شد، پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به همراه مقداری ادویه به تابه اضافه می کنیم.
  • پس از اینکه رب گوجه فرنگی را به خوبی تفت دادیم، زعفران دم کرده را اضافه می کنیم و پس از آن آب را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس با حرارت ملایم جوش بیاید، سپس به سراغ آماده کردن رولت گوشت می رویم.
  • در این مرحله سیب زمینی ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. حالا مایه رولت را از یخچال خارج می کنیم و سپس روی سطح کار یک کیسه پلاستیک پهن می کنیم و مایه رولت را روی پلاستیک باز می کنیم.
  • حالا سیب زمینی سرخ شده را در وسط گمایه رولت قرار می دهیم و به کمی کیسه پلاستیک مایه رولت را به صورت رول جمع می کنیم و انرا محکم فیکس می کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه درون فریزر قرار می دهیم تا خودش را بگیرد.
  • پس از اینکه سرخ کردن رولت به پایان رسیدف آنرا درون تابه حاوی سس رب گوجه فرنگی قرار می دهیم و اجازه می دهیم تا با حرارت بسیار ملایم مغز پخت شود. در پایان رولت را به همراه سس باقیمانده داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.

ناهار فردا آبگوشت بز قرمه

آبگوشت بز قورمه، پیشنهاد بورس فردا برای ناهار فردا ۵ فروردین ۱۴۰۱ است.

این غذای خوشمزه یکی از بهترین و اصیل ترین غذاهای کرمانه که می تونه برای فردا جمعه، مهمون سفره ناهار شما عزیزان باشه.

ناهار فردا آبگوشت بز قرمه

مواد لازم برای آبگوشت بز قرمه

  1. گوشت پرچرب گوسفندی: ۵۰۰ گرم
  2. پیاز متوسط: ۳ عدد ساطوری درشت
  3. سیر: یک بوته کوچک
  4. نخود: ۲۰۰ گرم
  5. کشک: ۱۵۰ میلی لیتر
  6. زردچوبه : یک قاشق مرباخوری
  7. نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه آبگوشت بزقرمه

  • گوشت، پیاز، نخود، سیر و زردچوبه را مانند آبگوشت رسمی بپزید و در یک ساعت آخر کشک را به آن اضافه کنید و روی شعله ملایم قرار دهید تا آبگوشت غلیط و جا افتاده شود.
  • آن را با سیر داغ و زعفران دم کرده تزئین کرده و با نان سنگک سرو کنید.

ناهار فردا کوکو اسفناج و پنیر

اگه برای فردا ناهار، ۴ فروردین ۱۴۰۱ تو فکر یک غذای نونی هستید، پیشنهاد ما به شما، کوکوی اسفناج و پنیره.

این غذای خوشمزه سرشار از آهن و پروتئینه و می تونه یه انتخاب مناسب و درست باشه.

ناهار فردا کوکوی اسفناج و پنیر
ناهار فردا کوکوی اسفناج و پنیر

مواد لازم برای کوکوی اسفناج و پنیر

  1. برگ اسفناج خرد شده: 3 لیوان
  2. تخم مرغ: 6 عدد
  3. پیازچه: 2 عدد
  4. سیر: 2 حبه
  5. شیر: 2 قاشق غذاخوری
  6. پنیر پارمزان رنده شده: 1/4 لیوان
  7. پنیر خامه ای : به مقدار لازم
  8. جعفری خرد شده: 1 لیوان

طرز تهیه کوکوی اسفناج و پنیر

  • اسفناج، جعفری، پیازچه و حبه سیرهای تازه را شسته و خرد کنید؛ دقت کنید ساقه پیازچه ها را کاملا جدا نکنید بلکه بگذارید کمی از ساقه ها بماند تا عطر و طعم بهتری به غذا بدهد. اگر مایل هستید در کوکوی اسفناج پنیری خود از گشنیز استفاده کنید می توانید در این مرحله گشنیزها را همراه با بقیه سبزیجات شسته و خرد کنید.
  • درون ماهیتابه چند قاشق روغن ریخته و روی حرارت متوسط قرار بدهید. سپس سبزیجات خرد شده را به آن اضافه کرده و تفت بدهید تا نرم شوند و همچنین آب اضافی اسفناج کشیده شود. دقت کنید که بیش از حد سبزیجات را سرخ نکنید چون در این صورت خواص و ویتامین های موجود در آن ها عمدتا از بین میرود.
  • درون ظرفی تخم مرغ ها، شیر، پنیر پارمزان و نمک و فلفل را ریخته و با هم مخلوط کنید. سپس این مخلوط را به سبزیجات درون ماهیتابه اضافه کرده و پخش کنید. دقت کنید که پیش از اضافه کردن، مخلوط تخم مرغ را خوب هم بزنید تا بوی نامطلوب تخم مرغ از بین برود.
  • در صورت تمایل، میتوانید مقداری پنیر خامه ای (از هر نوع دلخواه) روی کوکوی اسفناج خود بریزید. در این مرحله حرارت اجاق گاز را کم کرده و اجازه دهید تا تخم مرغ خودش را بگیرد و کوکو اسفناج پنیری شما آماده شود.

ناهار فردا بیچاق قیمه اردبیل

برای ناهار فردا ۳ فروردین ۱۴۰۱، پیشنهادمون به شما بیچاق قیمه اردبیل است.

بیچاق قیمه یک خورشت گوشتی و خوشمزه ‌ست که مطمئنا از طبخش هیچ وقت پشیمون نمیشید‌

ناهار فردا بیچاق قیمه اردبیل
ناهار فردا بیچاق قیمه اردبیل

 

مواد لازم بیچاق قیمه اردبیل

  1. پیاز : 2 عدد
  2. گوشت خورشتی: 300 گرم
  3. خلال بادام: 1 پیمانه
  4. رب گوجه: نصف قاشق غذاخوری
  5. زعفران : به مقدار لازم
  6. ادویه خورشتی: به مقدار لازم
  7. گلاب: 1 قاشق غذاخوری
  8. زرده تخم مرغ: 3 عدد
  9. آبغوره: به مقدار لازم

طرز تهیه بیچاق قیمه اردبیل

  • برای پخت خورش پیچاق قیمه اردبیل، ابتدا پیازها را رنده کنید. زیرا غلظت این خورشت با پیاز است. (البته می توانید به صورت خلالی نازک هم خرد کنید اما من رنده را بیشتر می پسندم) پیازها را با مقداری روغن تفت بدهید. زمانی که پیازها سبک شدند گوشت ها را اضافه کنید و خوب تفت بدهید تا رنگ آن ها تغییر کند.
  • سپس رب گوجه را به آن اضافه کنید. میزان رب این غذا کم است زیرا رنگ این غذا با زعفران است نه با رب گوجه فرنگی.
  • حالا زردچوبه، دارچین، ادویه خورشتی را اضافه کنید و تفت بدهید. اکنون زعفران دمکرده ی غلیظ را به آن اضافه کنید. و حدود 1 لیتر آب داخل آن بریزید. زمانی که آب جوش آمد، زیر آن را کم کنید تا با حرارت متوسط گوشت ها بپزند.
  • خلال بادام ها را داخل قابلمه ای کوچک بریزید مقدار کمی آب روی آن ها بریزید و گلاب را به آن اضافه کنید. اجازه بدهید با حرارت متوسط حدود 15 دقیقه بجوشد تا کمی نرم شوند. می توانید خلال بادام را ابتدای کار داخل خورش بریزید. اما با این روش عطر و بادام ها بهتر می شود. و بعد از 15 دقیقه خلال بادام ها را به خورشت اضافه کنید. حتی می توانید بادام ها را در پایان پخت به خورشت اضافه کنید تا حدود نیم ساعت همه ی مواد با هم خوب بپزند. تا سفت تر باشند.

ناهار فردا شیرین پلو قزوین

برای ناهار فردا ۲ فروردین ۱۴۰۱، پیشنهادمون شیرین پلو قزوین است. برای طرز پخت این پلوی همه چی تموم، با بورس فردا همراه باشید.

شیرین پلو یکی از انواع غذاهای پلویی خوشمزه ‌ست که تو شهرهای مختلف با دستورهای متنوعی درست میشه. اما اصالت این غذا به قزوین برمیگرده.

شیرین پلو قزوین

مواد لازم شیرین پلو قزوین

برنج: 1 کیلو

مرغ: 1 عدد متوسط

خلال بادام: 100 گرم

خلال پسته:  50 گرم

خلال نارنج یا پرتقال: نیم کیلو

شکر: یک کیلو

زعفران ساییده: یک قاشق

روغن،فلفل،نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه شیرین پلو قزوین

از روز قبل خلال پرتقال یا نارنج را دو سه بار در آب جوشانیده و داخل آب سرد میریزیم و حدود دو سه بار آب آن را عوض می کنیم تا تلخی آن گرفته شود. سپس آن ها را در صافی میریزیم تا آبش گرفته شود. شکر را با سه لیوان آب می جوشانیم و از صافی رد کرده خلال را داخل شربت می ریزیم تا چند جوش بزند و مغز خلال شیرین شود. مرغ را پس از شستن و تمیز کردن میگذاریم تا بپزد. آب مرغ را صاف کرده با دو سه قاشق روغن و یک ملاقه از شربت خلال مخلوط کرده زعفران را اضافه کرده مرغ را قطعه قطعه کرده و استخوان های آن را می گیریم.

برنج را آبکش کرده و ته دیگ را دو سه قاشق روغن و نصف استکان آب میریزیم. نیمی از برنج آبکش شده را داخل دیگ ریخته مخلوط خلال را از داخل شربت بیرون آورده و روی برنج میریزیم و نیمی از خلال بادام را شسته و روی خلال نارنج یا پرتقال می ریزیم. دو سه کفگیر از برنج را روی خلال ها پاشیده و قطعات مرغ را روی برنج قرار میدهیم و بقیه برنج را روی مرغ می ریزیم و روی حرارت قرار داده با کمی شربت و زعفران و روغن کافی روی سطح برنج را بپوشانید و سپس حدود یک ساعت صبر کنید تا برنج دم بکشد.

ناهار فردا باقالی پلو با ماهی

باقالی پلو از پلو های مجلسی و خوشمزه‌ست که از ترکیب برنج، باقالی سبز و شوید درست میشه.

در کنار این پلوی خوشمزه از انواع گوشت ها مانند گوشت ماهیچه ، گردن ، گوشت مرغ و ماهی استفاده میشه‌ ما تو این مطلب قراره طرز تهیه باقالی پلو با ماهی رو برای فردا ۱ فروردین و اولین روز عید بهتون آموزش بدیم.

ناهار فردا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰

مواد لازم برای باقالی پلو با ماهی

  1. برنج: 3 پیمانه
  2. باقالی : 1/5 پیمانه
  3. ماهی: 1 عدد
  4. شوید:  1 پیمانه
  5. پیاز :1 عدد بزرگ
  6. لیمو ترش: 1 عدد
  7. پودر سوخاری: 4 قاشق غذاخوری
  8. زعفران دم کرده : به میزان لازم
  9. ادویه ماهی :1 قاشق چایخوری
  10. نمک: به میزان لازم
  11. فلفل سیاه و قرمز : 1 قاشق چایخوری
  12. زرد چوبه :1 قاشق چایخوری
  13. پودر گشنیز :1 قاشق چایخوری
  14. روغن زیتون: 2 قاشق غذا خوری
  15. کره :50 گرم
  16. پودر سیر: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه باقالی پلو با ماهی

  • برنج را با شوید و باقالی بپزید و ابکش کنید
  • ماهی ها را با آبلیمو پیاز و نمک و فلفل و زنجیل و روغن زیتون مزه دار کنین و حالت فیله برش دهید.
  • یک طرف فیله های ماهی را سرخ کنین تا طلایی شود.
  • قسمتی از برنج را بردارید با زعفران دم کرده مخلوط کنید
  • ماهی ها را در ته قابلمه برنج بچینید و پلو را روی آن بگذارید تا دم بکشد.
  • وند حبه سیر درون برنج بگذارید تا همراه برنج بخار پز شود.

سیر قلیه رشتی

بورس فردا برای ناهار روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ سیر قلیه رشتی رو بهتون پیشنهاد میده. این غذای خوشمزه به دلیل داشتن مرغ و برگ سیر و لپه سرشار از ارزش غذایی است.

مواد لازم سیر قلیه رشتی

  1. مرغ: ۴ تکه
  2. برگ سیر: ۶۰۰ گرم
  3. لپه: ۱ لیوان
  4. آب لیمو یا نارنج: نصف لیوان
  5. نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه سیر قلیه رشتی

 

برای تهیه سیر قلیه رشتی ابتدا گوشت مرغ را پس از تمیز کردن به همراه لپه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۴ لیوان آب به همراه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا مرغ و لپه به طور کامل بپزند.

توجه داشته باشید که اگر از لپه دیر پز استفاده می کنید حتما انرا به صورت جداگانه بپزید، سپس به قابلمه حاوی مرغ اضافه کنید. به لپه و گوشت مرغ ۴۰ دقیقه زمان می دهیم تا به طور کامل بپزند و فقط یک لیوان آب داخل قابلمه باقی بماند.

نکته مهم دیگر اینکه هنگام پخت مرغ و لپه، کف های موجود بر روی آب را حتما باید بگیریم و دور بریزیم. در حین پختن لپه و مرغ، برگ سیر تازه را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

در این مرحله مقداری روغن مایع به تابه اضافه می کنیم و برگ سیر را به خوبی تفت می دهیم تا کمی سرخ شود. در ادامه برگ سیر تفت داده شده را به قابلمه حاوی مرغ و لپه اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم.

پس از گذشت ۲۰ دقیقه خورش ما آماده است، در صورت تمایل می توانیم آب نارنج را حالا اضافه کنیم، یا اینکه در کنار غذا سرو کنیم. در برخی شهر ها به این غذا یک یا ۲ عدد تخم مرغ هم اضافه می کنند که اختیاری می باشد.

در پایاین طعم خورش را می چشیم و نمک و فلفل سیاه آن را اندازه می کنیم. نکته مهم در مورد این خورش این است که چون لعاب زیادی ندارد به صورت کم آب سرو می شود. در پایان خورش را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه کته سرو می کنیم.

 

کوکوی مرغ و سیب زمینی

پیشنها ما برای فردا 27 اسفند 1400، کوکوی مرغ همراه با سیب زمینی است. برای پخت این غذای خوشمزه و بی نظیر با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکوی مرغ و سیب زمینی

  1. ران مرغ: 8 عذد
  2. سیب زمینی پخته: 2 عدد
  3. پنیر پیتزا: به مقدار لازم
  4. پودر سوخاری: 2 لیوان
  5. زعفرون: به مقدار مورد نیاز
  6. نمک و فلفل و زردچوبه: به مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی مرغ و سیب زمینی

  • مرغ‌ها رو با ادویه‌های دلخواهتون طعم دار کنین. ( پیشنهاد ما فلفل سیاه، فلفل قرمز، زردچوبه و نمک است). مرغ ها رو با مواد ماساژ بدین (مرینیت کنید) تا طعم داره شه! بعد داخل روغن سرخ کنین تا تغییر رنگ بدن.
  • بعد از تغییر رنگ، ۶ قاشق عذاخوری زعفران و ۲ لیوان آب جوش با نمک رو به مرغ ها اضافه می‌کنیم و در تابه رو می‌بندیم و اجازه می‌دیم رون مرغ با حرارت تند مغز پخت شه.
  • بعد از پخت، گوشت رو از استخوان جدا می‌کنیم و استخون‌ها رو تمیز می‌کنیم و کنار می‌گذاریم تا بعدا برای آغشته کردن کوکوها به پودر سوخاری، ازشون استفاده کنیم.
  • گوشت‌ها رو با کمک بلندر خرد می‌کنیم.
  • حالا مرغ خرد شده رو به سیب زمینی پوره شده اضافه می‌کنیم و ۲۵۰ گرم پنیر پیتزا به ترکیبشون اضافه می‌کنیم. (اگر میخواین کوکوها رژیمی‌تر بشن، در این مرحله پنیر پیتزا اضافه نکنید یا مقدار آن را کمتر کنید. به مقدار لازم ادویه اضافه می‌کنیم و بعد باهم مخلوط می‌کنیم.
  • به اندازه دوتا گردو از ترکیب برمیداریم و کف دستمون پهن می‌کنیم.
  • یه استخون تمیز رو روی ترکیب پهن شده کف دستمون میذاریم؛ بعد یه مقدار پنیر پیتزا روی اون می ریزیم و بعد دوباره به اندازه یک گردو از مواد بر می‌داریم و روی اون میزاریم بعد به شکل ران مرغ بهش فرم می‌دیم.
  • اون رو داخل آرد می غلتونیم و بعد داخل زرده تخم مرغ و بعد داخل پودر سوخاری.
  • رون مرغ کاور شده با پودر سوخاری رو داخل روغن داغ شده به صورت غوطه ور سرخ می‌کنیم. (می تونین این غذا رو به هر شکل که دوست دارین فرم بدین و سرخ کنین)

غوره مسما

برای ناهار فردا 26 اسفند 1400، یه سفره گیلانی پهن کنین و غوره مسما رو مهمون خونه هاتون کنین. مطمعن هستیم از این غذای گیلانی بی نظیر لذت می برین.

مواد لازم برای غوره مسما

  1. مرغ: 4 تکه
  2. پیاز سرخ‌شده و خلالی‌شده: 2 عدد متوسط
  3. غوره عسگری بی‌دانه: ۱ لیوان
  4. بادمجان سرخ‌شده: ۴ عدد
  5. رب: ۳ قاشق غذا خوری
  6. آب: ۲ تا ۳ لیوان
  7. رب یا گوجه: به مقدار لازم
  8. نمک: به مقدار لازم
  9. فلفل: به مقدار لازم
  10. زردچوبه: به مقدار لازم
  11. روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه غوره مسما

  • مرغ‌ها را داخل ماهیتابه ریخته و تفت دهید تا کمی مرغ‌ها تغییر رنگ دهند. در ظرف دیگری پیازها را با کمی زردچوبه و نمک تفت دهید.
  • بعد از اینکه مرغ‌ها کمی تغییر رنگ دادند، آن‌ها را از روی شعله برداشته و در قابلمه یا گمج ریخته و کمی آب جوش و زردچوبه به آن‌ها اضافه کنید و اجازه دهید کمی مرغ‌ها بجوشند و مقداری از آب تبخیر شود. بعد از اینکه پیازها کمی سرخ شدند، آن‌ها را به مرغ اضافه کرده و اجازه دهید کمی با هم جوش بخورند. در ماهیتابه کمی روغن ریخته و غوره‌ها را تفت دهید تا کمی آب میان غوره‌ها تبخیر شود.
  • کمی بعد رب را به غوره‌ها اضافه کرده و به مدت ۱ دقیقه تفت داده تا بوی خامی رب گرفته شود و خوش رنگ‌تر شود. سپس غوره و رب را به موادتان اضافه کرده و در قابلمه یا گمج را گذاشته و اجازه داده تا با هم خوب مخلوط شوند و جوش بخورند.
  • بادمجان‌هایی را که از قبل پوست کندید و روی آن‌ها کمی نمک زدید را در روغن سرخ کرده. در صورت تمایل چند عدد گوجه را هم سرخ کرده.
  • خورشت ۱۰ دقیقه‌ی دیگر زمان لازم دارد تا جا بیفتد. در آخر از گوجه و بادمجان سرخ‌شده برای تزئین آن استفاده کنید.

بادمچون شکم پر

از قدیم گفتن بادمجون، بره بی جون. هرچی از خوشمزگی بادمجون براتون بگیم بازم کمه. مخصوصا اگه بادمجونش شکم پر باشه. اگه از غذاهای تکراری خسته شدید، برای فردا 25 اسفند 1400 می تونین بادمجون شکن پر درست کنین.

مواد لازم برای بادمجون شکم پر:

بادمجون شکم پور با سس های مختلفی طبخ میشه.

سس گوشتی

  1. گوشت چرخکرده ۲۰۰ گرم
  2. فلفل دلمه ۱ عدد
  3. پوره گوجه ۲ لیوان
  4. رب گوجه ۱ ق غ
  5. قارچ ۲۰۰ گرم
  6. سیر ۲ حبه
  7. پیاز ۲ عدد
  8. بادمجون ۵ عدد
  9. پنیر پیتزا ۲۰۰ گرم

سس ربی

  1. مخلوط ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه و یک لیوان اب و ادویه دلخواهسس بشامل

1.ارد ۱: قاشق غذاخوری
2.شیر ۱ لیوان
3.کره ۵۰ گرم
4.نمک و فلفل سیاه و (جوزهندی کمی)

طرز تهیه بادمجون شکم پر

کره و آرد تفت داده بشه تا بوی خامیش گرفته بشه و شیر و ادویه اضافه روی حرارت مدام هم بزنید تا به غلظت برسه

بادمجون ۳۰ دقیقه حرارت همزمان از بالا و پایین در دمای ۲۰۰ درجه بپزه

و بعد از پر کردن شکم ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بپزه (حرارت پایین) و ۵ دقیقه اخر گریل روشن بشه (حرارت بالا)

نکات :
اگه بادمجونتون گوشتی بود و تخمی نداشت میتونید به همراه سس گوشتی مخلوطش کنید و اگر گوشتی نبود داخلش رو بیرون بریزید بهتره.

وقتی داخل شکم بادمجونو خالی کردین یه مقدار نمک بر حسب دلخواهتون داخل شکمش بریزید.

فیله مرغ رژیمی با سس پستو

ناهار فردا 24 اسفند 1400 شما می تونه، فیله مرع رژیمی با سس پستو باشه. برای پخت این غذای رژیمی خوشمزه با بورس فردا همراه باشید.

مواد لازم برای فیله مرغ رژیمی با سس پستو

فیله مرغ: ۴ عدد

گوجه فرنگی حلقه حلقه شده: ۳ عدد

سس پستو: به مقدار لازم

پنیر موزارلا: به مقدار لازم

فلفل سیاه: کمی

روغن: به مقدار لازم

طرز تهیه فیله مرغ با سس پستو

  • ظرف مورد نظرتان را با روغن کمی چرب کنید و مرغ را داخل ظرف فر گذاشته و سس پستو را روی آن اضافه کنید.
  • سپس گوجه‌های حلقه شده را روی موادتان گذاشته و کمی فلفل به آن بزنید و در آخر روی موادتان را خوب با پنیر موزارلا بپوشانید.
  • در آخر ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر به دمای ۲۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد بگذارید.

کله جوش زنجان

کله جوش یکی از غذاهای سنتی استان زنجانه که به دلیل استفاده از گردو، کشک یا دوغ و همچنین تخم مرغ سرشار از ارزش غذایی بالاست. شما می تونین برای ناهار فردا 23 اسفند 1400 کله جوش ظبخ کنین و از طعم بی نظیر این غذای محلی لذت ببرین.

مواد لازم برای تهیه کله جوش زنجان

  1. گوشت چرخ کرده: 500 گرم
  2.  پیاز سرخ کرده: 2 تا 3 قاشق سوپخوری
  3. گردو خرده کرده: 2 تا 3 قاشق سوپخوری
  4.  کشک: 2 لیوان پر
  5. نعنای خشک: 1قاشق سوپخوری
  6.  روغن: 150 گرم
  7. نمک و فلفل: به مقدار لازم

طرز تهیه کله جوش زنجانی

  • گوشت را با یکی دو عدد پیاز رنده شده و کمی نمک و فلفل مخلوط می‌کنیم و کوفته ریزه درست می‌کنیم.
  • روغن را اضافه می‌کنیم و ظرف را روی حرارت قرار می‌دهیم و کوفته ریزه‌ها را سرخ می‌کنیم.
  • نعناع را روی کوفته ریزه‌ها می‌ریزیم و یک تفت می‌دهیم.
  • در صورت تمایل یک قاشق مرباخوری زردچوبه به آن می‌زنیم.
  • 6 لیوان (به ازای هر نفر یک لیوان) و کمی نمک داخل کوفته می‌ریزیم و پیاز داغ را اضافه می‌کنیم و بعد از چند جوش که آب نصف شد کشک را به مخلوط اضافه می‌کنیم.

هویج پلوی دارچینی

پیشنهاد بورس فردا برای ناهار فردای شما عزیزان هویج پلوی دارچینیه. هویج پلو یکی از غذاهای اصیل و با ارزش غذایی بالاست. میزان ویتامین آ دز هویج پلو خیلی بالاست و کسانی که دنبال یک غذای با کیفیت و در عین حال خوشمزه و مفید فایده هستند، می تونن برای فردا 22 اسفند 1400 هوی پلوی ذارچینی رو امتحان کنن.

مواد لازم برای تهیه هویج پلو دارچینی

برنج: 4 پیمانه

پیاز: ۲ عدد

سینه مرغ: 2 تیکه

هویج: ۵ عدد بزرگ

کره: یک قالب

زعفرون دم کرده: 2 قاشق غذاخوری

زردچوبه و دارچین: به مقدار لازم

آب لیمو ترش: 1 فاشق غذاخوری

طرز تهیه هویج پلو دارچینی

  • ابتدا باید گوشت مرغ را آماده کنیم، برای این منظور گوشت مرغ را داخل یک قابلمه کوچک قرار می دهیم و ۲ لیوان آب به همراه ۱ عدد پیاز و مقداری نمک، فلفل سیاه و دارچین به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم تا مرغ به طور کامل بپزد
  • پس از اینکه گوشت مرغ پخت ، اجازه می دهیم کمی خنک شود سپس آنرا به صورت نگینی یا ریش ریش خرد می کنیم و کنار می گذاریم. توصیه می شود کمی از آب مرغ را هم در این مرحله صاف کنید و برای اضافه کردن به غذا کنار بگذارید.
  • در ادامه پیاز باقیمانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم. پس از اینکه پیاز کاراملی شد، مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن گوشت مرغ را به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.
  • در ادامه هویج ها را با رنده درشت رنده می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا هویج ها هم سرخ شوند. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و پودر دارچین به مواد اضافه می کنیم و پس از کمی تفت دادن زعفران دم کرده را اضافه می کنیم.
  • زعفران در رنگ و عطر این غذا تاثیر زیادی دارد و به همین دلیل توصیه می شود زعفران را غلیظ دم کنید و به غذا اضافه کنید. در ادامه آب لیمو ترش را به همراه چند قاشق غذاخوری از آب مرغ صاف شده اضافه می کنیم و با یگر مواد تفت می دهیم.
  • اگر می خواهید طعم هویج پلوی شما شیرین تر باشد می توانید به مقدار دلخواه شکر هم اضافه کنید. برنج را نسبت به نوع آن می خیسانیم و به همراه یک قاشق چایخوری نمک داخل یک قابلمه آب جوش می ریزیم تا کمی نرم شود.
  • زمانی که اطراف دانه های برنج کاملا نرم شد و مغز برنج سفت بود باید برنج را آبکشی کنیم. حالا در قابلمه مورد نظرمان کمی روغن می ریزیم. ته دیگ را به سلیقه خود با سیب زمینی یا نان لواش کف قابلمه قرار می دهیم سپس مقداری از برنج می ریزیم.
  • حالا مقداری از مخلوط هویج و مرغ روی برنج می ریزیم و به همین ترتیب لایه به لایه برنج و مخلوط مرغ و هویج را داخل قابلمه می ریزیم. لایه اخر را با برنج پر می کنیم و کره را خرد می کنیم روی سطح برنج قرار می دهیم.
  • حالا یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج دم بکشد. بعد از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت هویج پلوی ما اماده است. هویج پلو را در قابلمه مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس در دیس می کشیم و با زرشک و خلال پسته تزیین می کنیم.

شامی نخود چی

اگه دوست دارین برای ناهار فردا 21 اسفند 1400، یه غذای متفاوت و آسان طبخ کنین، شامی نخود چی یه پیشنهاد خوب به شماست.
شامی نخود چی یکی از غذاهای سالم و با ارزش غذایی بسیاره که پیشنهاد میدیم حتما طبخش کنید.

مواد لازم برای تهیه شامی نخودچی

  1. تخم مرغ: ۲عدد
  2. گوشت چرخ کرده: 300 گرم
  3. سیب زمینی رنده شده: 1 عدد(دلخواه)
  4. پیاز: 1 عدد
  5. نمک، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه شامی نخودچی

  • همه مواد رو مخلوط و یک ساعت داخل یخچال میزاریم بعد از یک ساعت با دست فرم می‌دیم و داخل روغن دو طرفش روسرخ میکنیم لازم نیست زیاد سرخ بشه چون قراره توی سس هم پخته بشه
  • و اما برای سس  یک عدد پیاز نگینی ریز رو سرخ میکنیم بهش دو قاشق رب گوجه و نمک و فلفل و زرد چوبه می‌زنیم وقتی رب گوجه رنگ باز کرد بهش نصف قاشق شوید خشک اضافه میکنیم کمی تفت داده و دو لیوان آب اضافه میکنیم و وقتی جوش اومد شامی ها رو به سس اضافه و با
  • شعله کم نیم ساعت میزاریم تا کاملا بپزه و سس غذا غلیظ بشه
    امیدوارم این غذای خوشمزه رو درست کنید و در کنار عزیزانتون لذت ببرید

خورشت بامیه جنوبی

برای فردا 20 اسفند 1400 می تونین خورشت بامیه جنوبی رو طبخ کنین. خورشت بامیه به شرط طبخ صحیح یکی از خوشمزه ترین غذاهای ایرانیه که البته از خاصیتش هرچی بگیم باز هم کمه.

مواد لازم پخت خورشت بامیه جنوبی

  1. سیر: 2 جبه
  2. پیاز بزرگ: ۲ عدد
  3. بامیه تازه : ۴۰۰ گرم
  4. گوجه فرنگی: ۴ عدد
  5. روغن مایع به اندازه کافی
  6. گوشت خورشتی ۵۰۰ گرم
  7. آب لیمو ترش: ۲ قاشق غذاخوری
  8. رب گوجه فرنگی: ۱ قاشق غذاخوری
  9. نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه: به اندازه کافی

طرز پخت خورشت بامیه جنوبی

  • ابتدا سیر ها و پیازها را پس از اینکه پوست گرفتیم به صورت نگینی ریز خرد می کنیم ( در صورت تمایل می توانید سیرها را رنده کنید ) ، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن مایع داخل قابلمه می ریزیم.
  • پس از اینکه روغن داغ شد مخلوط سیر و پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم. پس از اینکه سیر و پیاز را کمی تفت دادیم مقداری زردچوبه اضافه می کنیم و مجددا مخلوط سیر و پیاز را تفت می دهیم تا کاملا نرم شوند و با زردچوبه یکدست شوند.
  • در همین حین گوشت خورشتی را با دقت می شوییم و پس از خرد کردن به صورت قیمه ای به مخلوط سیر و پیاز اضافه می کنیم. تفت دادن گوشت خورشتی را ادامه می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند و کمی سرخ شود.
  • در ادامه گوجه فرنگی ها را رنده می کنیم و به همراه رب گوجه فرنگی به خورش اضافه می کنیم. تفت دادن مواد را ادامه می دهیم تا مواد یکدست شوند و رب گوجه فرنگی هم کمی سرخ شود سپس چند لیوان آب جوش به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم.
  • پس از اضافه کردن آب جوش درب قابلمه را می گذاریم و حرارت زیر قابلمه را کم می کنیم تا گوشت به آرامی بپزد و شیره گوشت خارج شود. در حین پختن گوشت باید بامیه ها را آماده کنیم. به همین منظور دم بامیه ها را با دقت جدا می کنیم.
  • باید با دقت این کار را انجام دهیم به صورتی که به بافت بامیه ها آسیب نرسد. زیرا اگر بافت بامیه ها باز شود در پایان پخت روی ظاهر خورش تاثیر می گذارد. پس از اینکه بامیه ها را تمیز کردیم یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن داخلش می ریزیم.
  • اجازه می دهیم روغن داغ شود سپس بامیه ها را داخل روغن تفت می دهیم تا کمی رنگشان تغییر کند. اگر بیش از حد بامیه ها را سرخ کنیم بیشتر خواص بی نظیرشان را از دست می دهند. پس از اینکه گوشت خورشت به طور کامل پخت بامیه ها را به خورش اضافه می کنیم.
  • در همین مرحله آبلیمو را به همراه مقداری نمک و فلفل سیاه نیز به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش با حرارت ملایم جا بیفتد. پس از اینکه بامیه ها پختند خورش آماده است ولی اگر آب خورش زیاد بود کمی صبر کنید تا خورش غلیظ تر شود سپس آنرا به همراه برنج سرو کنید.

نحوه ماهی سوخاری با طعمی متفاوت

ماهی سوخاری پیشنهاد ناهار فردا (19 اسفند 1400) است. ماهی یکی از غذاهای پر خاصیته که شاید مزه اون به مزاج برخی خوش نیاد. ما قصد داریم با یه ترفند آشپزی یه ماهی بی نظیر با یه طعم متفاوت رو به شما آموزش بدیم. مطمعن هستیم که عاشقش می شید.

مواد لازم برای پخت ماهی سوخاری با طعمی متفاوت

  1. فیله ماهی: ۵ تکه متوسط
  2. تخم مرغ: ۲ عدد
  3. آرد سوخاری: ۱ لیوان دسته دار فرانسوی
  4. آبلیمو تازه: ۳ قاشق غذاخوری
  5. سرکه سفید: ۲ قاشق غذاخوری
  6. سس سویا: ۳ قاشق غذاخوری
  7. فلفل: به میزان لازم
  8. نمک: کمی (در صورت لزوم)
  9. روغن: به میزان لازم

طرز تهیه ماهی سوخاری با طعمی متفاوت

  • در طرز تهیه ماهی سوخاری ساده، این است که از بی استخوان و بدون تیغ بودن ماهی‌ها، مطمئن باشید. سپس ماهی را کاملا زیر آب سرد بشویید و با دستمال خشک کنید.
  • برای طرز تهیه ماهی سوخاری رستورانی، در یک ظرف مناسب، آبلیمو، سرکه، سس سویا، فلفل و زردچوبه را با هم مخلوط کنید.
  • می‌توانید از کمی نمک هم استفاده کنید ولی به دلیل شور بودن سس سویا در صورت استفاده هم مراقب باشید در مصرف آن زیاده روی نکنید.
  • ماهی‌ها را در ظرف قرار دهید و آن‌ها را به این مواد آغشته کنید تا همه قسمت‌ها، طعم بگیرند.
  • درب ظرف را بپوشانید و ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس ماهی‌ها را از ظرف بیرون بیاورید. آن‌ها را در صافی بریزید تا آب اضافی، خارج شود.
  • در روش تهیه ماهی سوخاری، در یک ظرف دیگر، تخم مرغ‌ها را بشکنید و خوب به هم بزنید تا زرده و سفیده کاملا مخلوط شوند. ماهی‌ها را در ظرف بغلتانید تا سطح آن ها را تخم مرغ بپوشاند.
  • در آموزش پخت ماهی سوخاری، آرد سوخاری را روی یک سطح صاف یا ظرف کم عمق بریزید و ماهی‌هایی را که با تخم مرغ پوشانده شده‌اند، در آن بغلتانید. همه قسمت‌های ماهی را به آرد آغشته کنید. این کار را برای همه ماهی‌ها انجام دهید.
  • در یک تابه به اندازه کافی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس تکه‌های ماهی را در تابه قرار دهید و سرخ کنید.
  • چون ماهی در حالت سوخاری شدن، روغن زیادی را در خودش نگه می‌دارد، آن ها را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی‌شان خارج شود.

نحوه پخت کوفته انار

پیشنهاد ما برای نهار فردای شما عزیران (17 اسفند 1400) کوفته انار به همراه گردو بوده که از جمله غذاهای اصیل و خوشمزه است. کوفته انار هر چند ویژه شب یلداست اما در دیگر روزهای سال هم می توان آن را پخت و از طعم و مزه بی نظیر آن لذت وافر برد.

غذای کوفته انار فوق العاده خوشمزه است و مطمئنم با یکبار درست کردن، این غذا دیگه مهمون همیشگی سفره هاتون میشه.

 

  1. مواد لازم برای پخت کوفته انار
  2. گوشت دوبار چرخ کرده کم چرب: ٣٠٠گرم
  3. برنج آبکش شده: ١پیمانه
  4. پیاز متوسط: ٢عدد
  5. رب انار: نصف پیمانه
  6. آب انار: نصف پیمانه
  7. گردو خرد شده ٣،۴ قاشق غذاخوری
  8. نعناع و جعفری خشک: از هر کدوم یک قاشق غذاخوری
  9. تخم‌مرغ: ١عدد
  10. آرد نخودچی: ١قاشق غذاخوری
  11. نمک، فلفل، زردچوبه و کمی زعفرون

دستور پخت کوفته انار

  • پیازها رو ریز خرد و سرخ کنین.
  • گوشت، برنج (برنج من نیمدانه بود)، نصف پیاز داغ، گردو، سبزی خشک، آرد نخود، تخم‌مرغ، نمک، فلفل و زعفران رو با هم مخلوط و خوب ورز بدین تا حالت چسبناک پیدا کنه. دست رو کمی مرطوب کنین وکوفته ها رو به شکل دلخواه در بیارین و حدود نیم ساعت داخل یخچال استراحت بدین.
  • برای سس بقیه پیاز داغ، کمی زردچوبه، نمک، فلفل رو تفت بدین، رب انار و آب انار و حدود ٢لیوان آب رو اضافه کنین و اجازه بدین جوش بیاد.
  • حالا کوفته ها رو آروم داخل سس بچینین و حرارت رو کم کنین.
  • درب ظرف رو نبندین، بعد از نیم ساعت درب ظرف رو به صورت نیمه بزارین و حدود یک ساعت اجازه بدین کوفته ها پخته و سس لعابدار بشه.
  • ✅ از گوشت مرغ هم میتونین استفاده کنین.
  • ✅ اگه طعم خیلی ترش دوست ندارین، اواخر پخت یک قاشق شکر اضافه کنین
  • فیلم آموزش طرز تهیه کوفته انار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا