فراتر از خبر

دست های پشت پرده مسابقه و مبارزه هالک ایرانی!/ سجاد غریبی قربانی شد!

سجاد غریبی مشهور به هالک ایران یک جوان جویای نام است که این روزها با دعوت به مبارزه با مارتین فورد، قربانی فضای مجازی شده است اما سوال اینجاست که چه کسی از شکست سجاد غریبی سود می برد؟ سجاد غریبی بازیچه دست چه کسانی شد؟

دست های پشت پرده مبارزه هالک ایرانی!

به گزارش بورس فردا، روزنامه هفت صبح نوشت: «برای مسابقه دوم آوریل سجاد غریبی و مارتین فورد از مدتی پیش بلیت ‌فروشی شروع شده که قیمت پایه هر بلیت ۴۰ پوند معادل یک‌میلیون‌و ۵۰۰ هزار تومان است. محل برگزاری این مبارزه یعنی سالن o۲ arena حدود ۲۰ هزار نفر ظرفیت دارد و با فرض پر شدن تمام صندلی‌ها، ۳۰ میلیارد تومان بلیت‌فروشی انجام می‌شود. حتما درصدی از عواید حاصل از برگزاری این مبارزه نصیب او و اسپانسرهایش می‌شود. ضمن اینکه صفحه اینستاگرام او هم به همین بهانه رونق بیشتری گرفته است.» این در حالی است که برخی ادعاها می‌گوید او صرفا به واسطه حضور در این رقابت پولی معادل ۳۰۰ هزاردلار دریافت می‌ کند.

سبک تمرینی غریبی پیش از این از سوی هواداران زیر سوال رفته بود و فورد نیز ویدیوهای عجیب منتشر شده از او را «شرم‌آور» خوانده بود. این ورزشکار بریتانیایی مدعی شده بود که پیروزی برابر غریبی در ماه آوریل دستاورد خاصی برای او به حساب نمی‌آید. به گزارش فرارو، فورد پیش از این به میرر گفت: «من فقط می‌خواهم سرش را خرد کنم. این هیچ حس پیروزی یا غروری به من نمی‌دهد، چون اساسا فکر نمی‌کنم که او چیزی برای عرضه داشته باشد و کاری کند که من احساس غرور کنم. این مبارزه برای من برطرف کردن چرندیاتی است که در چند سال اخیر مطرح شده است.»

از طرفی شاهین صمد پور مستند ساز معروف، در استوری های اینستاگرام خود نوشت: از نظر من سجاد غریبی یک قربانی ساده است که مورد سوء استفاده عده‌ای سودجو قرار گرفته است.

برخی احساس کردند که با برگزاری یک مسابقه نمایشی و تبلیغات گسترده در فضای مجازی می‌توانند از طریق سجاد غریبی پول در بیاورند.

سجاد یک جوان ساده دل و جویای نام است با قد متوسط و البته کمی درشت اندام که با کمی فتوشاپ با استفاده از ترفند های ساده عکاسی مثل تصویر برداری از نمای پایین، یا (لو انگل) که سوژه عکس را بزرگتر از اندازه واقعی نشان می دهد، توانسته به یک شهرت کاذب برسد.

به همین سادگی یک فرد به شهرت مسی کاذب رسید و علاقه‌مندان به این موضوع که ما آنها را اسپانسرها مینامیم، به سراغ یک ورزشکار انگلیسی رفتند و با او قرارداد یک مسابقه نمایشی بسته شد پروپاگاندای رسانه‌ای باید توجه مردم را به این مسابقه گرمی کرد اسامی دهن پرکن و مردم جذب و براش گذاشته شد؛ (مسابقه قرن) با پرداخت پول و استفاده از فلان آشپز معروف ترکیه ویدیوهای سجاد بیشتر وایرال می شد و او شناخته تر از دیروز… همه چیز آماده می‌شد که در یک مسابقه حداقل نیمه نمایشی مردم سرگرم بشن و پول خوبی هم از قبال سجاد به جیب برگزار کنندگان مسابقه برود.

اتفاقاً طرف مقابل ای که برای این رویداد انتخاب شده هم یک فایتر حرفه‌ای نیست.

مارتین فورد هم یک ورزشکار کریکت بوده که بعد از بس تو میت و مدتی دوری از ورزش بلاجبار سراغ بدنسازی می رود و در نهایت به خاطر قد متری و هیکل خوب و چهره خشن وارد سینما می شود و از این طریق به شهرت می رسد.

اما مشکل بزرگ این است که حتی برای این رویداد نیمه نمایشی هم دو ورزشکار باید از یه حداقل‌هایی برخوردار می بودند که متوسط سفانه سجاد از آن هم برخوردار نیست.

اگرچه مارتین یک مبارز یا فایتر حرفه‌ای نیست اما یک حداقل هایی مثل قد دو مترو ۳۰ سانتی و یک هیکل ساخته شده در پرورش اندام و کمی آشنایی با ام ام ای هنرهای رزمی ترکیبی را دارد.

اما ما خوشمون بیاید یا نیاید سجاد محصول بزرگنمایی در فضای رسانه‌ای است و حتی برای یک مسابقه نمایشی هم حداقل استانداردها را ندارد.
شاهین صمد پور با بیان اینکه امیدوارم مسابقه کنسل شود افزود هر چند که می‌دانم سجاد توانایی کنسل کردن مسابقه را داشته باشد به هر حال از هر دو طرف گروهی هستند که برای این مسابقه نمایشی کیسه دوخته اند اما خوب در این جور مسابقات با پول هر اتفاقی امکان پذیر است.

میشود با کمی زیاد و کم کردن درصد مالی طرف انگلیسی قرارداد را جوری تنظیم کرد که سجاد با همین شرایط غیر آماده ای که دارد چند راندی بتواند مسابقه را ادامه بدهد و چند تا مشت هم بزند.

صمد پور می گوید: اینکه بعضی ها باخت یا برد سجاد را به آبروی ملی گره می‌زنند یک شوخی بزرگ است آبروی هیچ کشوری در دنیا به برد و باخت های ورزشی ربط ندارد.

آبروی کشور من در ارزش پول ملی رفاه حال مردم، ارزش پاسپورت و میزان آزادی‌های مدنی و اجتماعی اش است وگرنه برد و باخت های ورزشی حتی در سطح حرفه ای و المپیک هم آنچنان آبرویی برای کشورها نیاورده و نه  موجب بی‌آبرویی شده است.

اینکه مردمان کشورهای جهان سوم با یک برد ورزشی فکر می‌کنند به نوک قله های موفقیت رسیدند از جهل و نادانی است.

چه این مسابقه نمایشی کنسل بشود و یا با هر نتیجه و سناریوی از پیش تعیین شده‌ای تمام شود (حتی به قیمت برد سجاد) در نهایت برای جوان‌ها یک درس بزرگ دارد و آن این است که بار کج به مقصد نمی رسد و شما اگر با هر روش و ترفندی کاری کنید که بیشتر از آنچه که حق تان هست و لایقش هستید در چشم مردم بزرگ به نظر برسید یک روزی بالاخره محکم به زمین خواهید خورد.

برای مسابقه دوم آوریل سجاد غریبی و مارتین فورد از مدتی پیش بلیت‌فروشی شروع شده که قیمت پایه هر بلیط ۴۰ پوند معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است محل برگزاری یعنی سالن o۲ arena حدود ۲۰ هزار نفر ظرفیت دارد و با فرض پر شدن تمام صندلی ها ۳۰ میلیارد تومان بلیت‌فروشی انجام می شود به نظرم تنها چیزی که می تواند این مسابقه را کنسل کنند نخریدن بلیط توسط مردم است و گرنه بلیط ها اگر فروش رود هیچ قدرتی نمیتواند حریف درآمد حاصل از این مسابقه شود.

‫3 دیدگاه ها

  1. گورپدر مارتین فوردکثافت. آخه اون کثافت که عددی نیست برای سجاد. شما مردم ظاهربین هم گول سرکچل وبدن خالکوبی رو میخورین. سجاد، یک مشت به اون کله کچلش بزنه، جمجمه اش میشکنه و دچار سکته مغزی میشه.

  2. سلام، به نظر من من سجاد هالک یا مارتین فورد بزنن همدیگرو نفله بکنن چی گیر ما میاد؟جایزه ش گیر ما میاد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا