آموزش بورس

دریافت کد بورسی برای کودکان و افراد زیر 18 سال

همراهان گرامی بورس فردا سرمایه گذاری در بورس برای کودکان راهی برای پس انداز کودکان است اما دریافت کد بورسی برای کودکان و افراد زیر 18 سال چگونه است؟ گام نخست برای ورود به بازار بورس دریافت کد بورسی است. ورود کودکان به بورس از سنین پایین باعث می شود در آینده از مزایای این سرمایه گذاری برای زندگی و کار خود استفاده کنند.

راهنمای دریافت کد بورسی برای کودکان

در گذشته امکان گرفتن کد بورسی برای کودکان ممکن نبود و تنها افراد بالای 18 سال که به سن قانونی رسیده بودند قادر به گرفتن کد بورسی بودند اما طبق قانون جدید سازمان بورس و اوراق بهادار ایران افراد زیر 18 سال هم می توانند کد بورسی بگیرند اما کد بورسی آفلاین. برای دریافت کد بورسی آنلاین برای کودکان کمتر از 18 سال سرپرست قانونی کودک باید گواهی یا تعهدنامه دسترسی معاملات آنلاین برای کودکان را برای فرزند خود امضا کند.

کد بورسی آفلاین چیست؟

کد بورسی به دو نوع آنلاین و آفلاین تقسیم می شود. معامله با کد بورسی آنلاین به این صورت است که افراد پس از ثبت نام در یک کارگزاری و داشتن کد سجام درخواست کد آنلاین می کنند با داشتن کد آنلاین افراد می توانند معاملات را به صورت لحظه ای در سامانه معاملاتی آنلاین انجام دهند. اما افرادی که کد بورسی آفلاین دارند بعد از اینکه سفارش خود را ثبت کنند این سفارش بعد از 15 دقیقه ارسال شده و در صورت فراهم بودن شرایط معامله انجام می شود. گرفتن کد بورسی برای کودکان باید با حضور ولی و سرپرست آن ها انجام شود. در ادامه نحوه گرفتن کد بورسی برای کودکان و بچه های زیر 18 سال را کامل توضیح خواهیم داد.

نحوه گرفتن کد بورسی برای کودکان در کارگزاری های مختلف

دریافت کد بورسی برای کودکان و افراد زیر 18 سال چگونه است؟ کودکان از بدو تولد تا 18 سال می توانند اقدام به گرفتن کد بورسی آفلاین و سرمایه گذاری در بورس نمایند. برای گرفتن کد بورسی آنلاین برای کودکان باید مراحل زیر طی شود:

مدارک مورد نیاز برای دریافت کد بورسی برای بچه ها:

  1. شناسنامه کودک و سرپرست قانونی او
  2. کارت ملی کودک و سرپرست قانونی او
  3. یک نسخه کپی از تمام صفحات شناسنامه پدر و کارت ملی او
  4. کپی مدارک شناسایی فرزند
  5. شماره حساب بانکی به نام فرزند

آموزش گرفتن کد بورسی آنلاین برای کودکان

برای این کار به سامانه سجام رفته و پس از طی مراحل لازم کد رهگیری سجام برای شما ارسال خواهد شد. بعد از دریافت کد رهگیری سجام با در دست داشتن مدارک لازم که ذکر شد همراه به یکی از کارگزاری های مورد اعتماد مراجعه کنید بعد از بررسی مدارک ثبت نام اولیه شما در کارگزاری به نام کودک شما انجام می شود. کد رهگیری سجام باید در کارگزاری ها و یا دفاتر پیشخوان دولت احراز هویت شود که برای این کار مبلغی برابر با 15000 تومان از شما دریافت میگردد. برای کودکان زیر 18 سال حضور سرپرست اول یعنی پدر کودک و در صورتی که پدر کودک فوت کرده باشد حضور پدر بزرگ یا قیم قانونی او الزامی است. فردی که حضانت کودک را دارد باید مدارک هویتی خود را همراه داشته باشد. برای دریافت کد بورسی برای کودکان، نیازی به حضور کودک در کارگزاری نیست. تعهدنامه دسترسی معاملات آنلاین برای کودکان توسط ولی یا وصی یا قیم قانونی کودک امضا شده و اثر انگشت نیز ثبت می شود. برای دریافت کد بورسی برای کودکان علاوه بر شناسنامه فرزند، مدارک شناسایی پدر نیز رویت خواهد شد.

کودکان چگونه می توانند در بورس معامله کنند؟

بعد از ثبت نام در کارگزاری و احراز هویت کد رهگیری سجام یک کد معاملاتی آفلاین شامل نام کاربری و رمز عبور به نام کودک شما صادر می شود که به وسیله آن کودکان می توانند در بورس اقدام به خرید و فروش آفلاین سهام نمایند. همان طور که گفته شد معامله کودکان در بورس به صورت آنلاین امکان پذیر نیست معامله به صورت آفلاین به این شکل است که سفارشات خرید و فروش بعد از ثبت در سامانه معاملاتی آفلاین بعد از 15 دقیقه تاخیر ارسال می شود و اگر محدوده قیمتی رعایت شده باشد این معامله انجام می شود.

نتیجه گیری

برای گرفتن کد بورسی برای کودکان کمتر از 18 سال که به سن قانونی نرسیده اند باید بدانید که در حالت عادی کد بورسی آنلاین برای کودکان زیر 18 سال صادر نمی شود و برای این کار نیاز به امضای برگه  گواهی یا تعهدنامه قیم یا سرپرست می باشد. بنابراین به صورت پیش فرض کد بورسی آفلاین برای کودکان صادر می شود و در صورتی که ولی کودک فرم مذکور را امضا کند درخواست کد بورسی آنلاین برای کودکان ارسال می شود. چگونه برای کودکان کد بورسی بگیریم؟ ابتدا اقدام به گرفتن کد سجام برای کودکان کنید سپس با داشتن مدارک لازم و افتتاح یک حساب به نام فرزند خود برای دریافت کدبورسی برای کودک خود که ذکر شد برای احراز هویت به کارگزاری رفته و پس از امضای برگه تعهد به راحتی برای فرزند خود کد بورسی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا