آموزش بورس

خرید عرضه اولیه بدون نقدینگی چگونه انجام می شود؟

برای افراد تازه کار در بورس یکی از بهترین گزینه ها میتواند خرید عرضه اولیه باشد.این پیشنهاد به خاطر پایین بودن قیمت و درصد بالای سوددهی بسیار جذاب خواهد بود. به همین دلیل بسیاری از کارگزاری ها خدماتی همچون خرید عرضه اولیه بدون نقدینگی یا خرید عرضه اولیه خودکار را به مشتریان خود ارائه میدهند.

عرضه اولیه سهام چیست؟

اگر بخواهیم خلاصه و مفید عرضه اولیه را برایتان شرح دهیم میتوانیم بگوییم که به عرضه سهام توسط یک شرکت برای اولین بار در بازار بورس اوراق بهادار یا فرابورس عرضه اولیه میگویند. سوالی که پیش می آید این است که چرا یک شرکت باید بخواهد وارد بازار بورس ایران شده و سهام خود را در اختیار عموم مردم قرار دهد؟

افرادی هستند که با جمع کردن سرمایه و گاها وام های بانکی اقدام به تاسیس یک شرکت تجاری میکنند و در پی آن با رشد و گسترش شرکت راه های تامین منابع مالی سخت تر میشود پس فرد با تبدیل شرکت به سهامی عام وارد بازار بورس شده و با عرضه اولیه سهام مقداری از سهام شرکت را برای فروش میگذارد.

چگونگی خرید عرضه اولیه

نحوه خرید عرضه اولیه

با انتخاب یک کارگزاری و افتتاح حساب در آن و دریافت کد بورسی میتوانید به راحتی در خرید عرضه های اولیه شرکت کنید. اگر تازه کار هستید و نمیدانید که کدام کارگزاری از 105 کارگزاری فعال در سطح کشور برای شما مناسب خواهد بود میتوانید با مطالعه مقاله انتخاب بهترین کارگزاری بورس با آگاهی بیشتری قدم بردارید.

خرید عرضه اولیه بدون نقدینگی

از جمله خدماتی که کارگزاری منتخب شما میتواند ارائه دهد “ خرید عرضه اولیه بدون نقدینگی “است.
روند خرید به این صورت است که در زمان مقرر شده برای خرید ، کارگزاری بدون وجود نقدینگی از سوی شما عرضه اولیه را خریده و در زمان معین به فروش میرساند.اما بخاطر اینکه ممکن است پس از به فروش رسیدن سهم ، قیمت آن باز هم رو به افزایش باشد بهتر است خودتان روند معاملات را به دست گرفته و از خدمات این چنینی دور باشید.

خرید عرضه اولیه توسط کارگزاری

Ο به دلیل پر مخاطب بودن عرضه های اولیه ممکن است سهمیه ای که به شما میرسد اندک باشد با اینهمه خرید سهام در عرضه اولیه یکی از بی خطر راه ها در بازار بورس است و سوددهی مناسبی دارد.
به امید آنکه تجربه های خوبی از معاملات خود کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا