آموزش بورس

ارزش سهام پالایشی یکم امروز 7 آبان 99

مقدمه

همانطور که می دانید این روز ها بازار سرمایه روز های تلخی را سپری می کند و با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا جو هیجانی و خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام نیز بیشتر می ‌شود و به نظر می ‌رسد تا بعد از انتخابات آمریکا روند بازار سهام نوسانی باشد. در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل به دلیل عرضه زیاد در نماد های شاخص ‌ساز بیش ۲٫۵ درصد ریزش داشت و به ارتفاع یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد ریزش کرد. در ادامه برای اطلاع از ارزش سهام صندوق پالایشی یکم امروز چهارشنبه 7 آبان 99 و اطلاع از نکات مهم در خصوص شرکت پالایش یکم یا دارا دوم ( ای تی اف ETF دوم ) در بازار بورس با ما همراه باشید.

ارزش سهام پالایشی یکم امروز 7 آبان 99

نام شرکت بورسی ارزش هر سهم امروز 7 آبان میزان تغییرات نسبت به روز قبل قیمت تخفیفی هر سهم (ریال)
شبندر (شرکت پالایش نفت بندر عباس) 28,460 4.85% 27520
شبریز (پالایش نفت تبریز) 29,330 4.99% 30200
شپنا (پالایش نفت اصفهان) 14,130 4.98% 24430
شتران (پالایش نفت تهران) 11,830 4.98% 25130

صندوق پالایشی یکم امروز چهارشنبه 7 آبان چگونه بود؟

همانطور که می دانید این روز ها بازار سرمایه روز های تلخی را سپری می کند و با نزدیک شدن به انتخابات آمریکا جو هیجانی و خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام نیز بیشتر می ‌شود و به نظر می ‌رسد تا بعد از انتخابات آمریکا روند بازار سهام نوسانی باشد. امروز با شروع معاملات امروز بازار سهام اکثر نماد های بورس روندی نزولی داشتند اما در ادامه روند معاملات برخی از نماد های شاخص‌ ساز به رنج مثبت بازگشتند.

حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با ادمه روند بورس گفت: با شروع معاملات روند بازار نزولی بود اما در ادامه از شدت نزول بازار سهام کاسته شد و برخی نماد های شاخص‌ ساز به رنج مثبت بازگشتند و از ریزش بیشتر شاخص کل جلوگیری کردند. اما هنوز کلیت بازار سهام رودی منفی دارد.

معتقدم بازار سهام در ادامه معاملات امروز تغییر خاصی ندارد و شاخص کل بعد از صعودی شدن چند نماد شاخص ‌ساز در همین محدود متعادل خواهد ماند. او در رابطه با روند بازار در آینده گفت: تا انتخابات آمریکا روند بازار سهام نزولی است و شاید حتی شاخص کل تا یک میلیون و 100 هزار واحد ریزش کند اما احتمالا بعد از انتخابات فارغ از نتیجه انتخابات روند بازار سهام بهتر خواهد بود.

پیشنهاد می شود: معرفی کارگزاری توسعه فردا

صندوق پالایشی یکم چیست؟

در این مقاله به ارائه اطلاعاتی در خصوص ارزش صندوق پالایشی یکم امروز چهارشنبه 7 آبان 99 پرداختیم. اما شاید برای برخی از شما سوال باشد که صندوق پالایشی یکم یا دارا دوم چیست؟ در ادامه توضیحاتی در خصوص جرئیات صندوق پالایش یکم یا دار دوم برای شما عزیزان ارائه کرده ایم. صندوق پالایشی یکم در واقع دومین صندوق ETF ای تی اف دولتی است که شامل باقی مانده سهام دولت در ۴ پالایشگاه ایران است. این سهام توسط ای تی اف دوم با تخفیف 30 درصدی ارائه شده بود و مردم می توانستند بدون محدودیت سنی و با داشتن کد ملی آن را خریداری کنند. الته این موضوع مشمول افراد حقوقی و اتباع خارجی نمی شد. همانطور که گفته شد ای تی اف دوم باقی مانده سهام دولت در 4 شرکت پالایشی می باشد.

این شرکت ها عبارتند از:

  • شرکت پالایشی اصفهان
  • شرکت پالایشی تهران
  • شرکت پالایشی بندر عباس
  • شرکت پالایشی تبریز

همچنین قابل ذکر است که زمان پذیره نویس و سهام خرید این صندوق از تارخ 5 شهریور تا 19 شهریور اعلام شده بود. اما به دلیل بسته بودن نماد های پالایشی یکم ، این زمان تا 30 شهریور تمدید شده بود.

نماد های پالایشی یکم عبارتند از:

 

  • شبندر
  • شپنا
  • شتران
  • شبریز

صندوق سرمایه گذاری دارا دوم به این دلیل که متولی شرکت پالایش و پخش است به اسم پالایشی یکم با نماد پالایش نام گذاری شده است. اما قابل توجه عزیزانی که قبلا سهام دارا دوم را خریداری کرده اند باید عرض کنیم که منظور از نماد پالایشی یکم همان صندوق دولتی دارا دوم می باشد. قابل ذکر است که پذیره نویسی صندوق پالایشی یکم تا روز 30 شهریور ماه ادامه داشته است. به هر ترتیب اگر شما قصد خرید سهام پالایش یکم را داشته باشید بد نیست که در این روز های منفی بازار نگاهی به ارزش و عملکرد هفتگی سهام هر شرکت و نماد داشته باشید.

ما در این مقاله به بررسی و ذکر ارزش سهام پالایشی یکم برای امروز چهارشنبه 7 آبان 99 پرداختیم. شما عزیزان می توانید در بورس فردا به اطلاعات مربوط به ارزش روزانه سهام پالایش یکم دسترسی داشته باشید. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهاد می شود: معرفی کارگزاری تدبیر گر سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا