اخبار بورس

 گزارش چشم نواز شرکت ملی مس با مبلغ فروش 2500 تومانی

شرکت ملی مس از اسفند ماه به بازار گزارشی ارائه کرده است. این گزارش با مبلغ فروش بیش از ۲۵۰۰ میلیارد تومانی ارائه شده است.

این شرکت با عملکرد مثبت خود دارای دوبخش اصلیست که میتوان یکی را  ا تولید ۲۵۸۰۰ تن کاتد و فروش نزدیک به ۲۵۷۰۰ تن این محصول نهایی دانست . از این مقدار فروش حدود ۹۶۰۰ تن صادرات انجام شده با قیمت هر تن شمش بیش از ۵۵۰۰ دلار و نرخ تسعیر هر دلار  ۱۳۴۰۰ تومان. ملی مس در دیگر ماه‌های سال ۹۸ نیز فروش‌های این‌چنین مناسبی به ثبت رسانده است .

اما امروز با توجه به درگیری کرونا در جهان و ایران چنین تولید و فروشی جلب توجه می‌کند.  میانگین مبلغ فروش ماهانه ملی مس حدود ۱۷۸۰ بوده  که در یازده ماه منتهی به بهمن سال ۹۸  محاسبه شده است به طوری که در دو ماه اردیبهشت و دی مبالغ فروش بیش از ۲۷۰۰ میلیارد تومانی را نیز به ثبت رسانده است.

باتوجه به  افت شدید نرخ کاتد تا کمتر از ۵ هزار دلار در هفته‌های اخیر و همچنین  ریسکهای دیگر شرکت و از طرفی ابهام در تامین ماده اولیه (کنسانتره) برای تولید محصول نهایی  یک ریسک کلان برای این شرکت است .

نوسان قیمتی مس در بازار جهانی و اخبار پیرامون اقتصاد جهانی، احتمال اشاره دوباره مدیران این شرکت به افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و نوسان نرخ دلار در بازار داخل از جمله اخبار اثرگذار وضعیت کرونا در ایران و جهان،میباشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا