اخبار بورس

کرونای انگلیسی دلیل سقوط سهام آسیایی ها

به دنبال اخبار منتشر شده در خصوص ویروس جهش یافته کرونا در انگلستان، این اخبار اقتصاد جهانی خصوصا آسیا را تحت تاثیر قرار داده است. سهام آسیایی ها امروز روندی کاهشی را ثبت کرده و پیش بینی می شود ترس از سرایت ویروس کرونا از اروپا، دلیل سقوط سهام آسیایی ها باشد.

ترس از کرونای انگلیسی باعث سقوط سهام آسیایی ها شد

به گزارش بورس فردا و به نقل از بورس مشرق؛

کاهش اعتماد به بازارهای سهام به عنوان یک بازار ریسک پذیر در دنیا موجب فرار سرمایه گذاران از این بازارها شده است و شاخص ها را با روند منفی همراه کرده است.

به این ترتیب، شاخص آتی فوتسی لندن با افت ۰.۱درصدی همراه شد و شاخص آتی اس اند پی نیز افت ۰.۲ درصدی داشت. در بازارهای اسیایی، شاخص اس اند پی استرالیا با کاهش ۱.۲ درصدی رو به رو شد و نیکی ژاپن نیز ۰.۷ درصد منفی شد .

بیشتر بخوانید: از بین رفتن کرونا رشد شاخص کل بازار بورس ایران را در پی دارد!

چان میلروی، مشاور شرکت سرمایه گذاری اورد مینت در سیدنی در این خصوص گفت: به نظر می رسد صف های فروش خیلی دوام نداشته باشد و این اتفاق یک هیجان زودگذر در بازار باشد. وقوع موج جدیدی از فاز خطرناک ویروس کرونا در لندن و اروپا سرمایه گذاران را نگران کرده است در حالیکه واکسیناسیون جمعی می تواند از بروز واقعه جلوگیری کند

به این ترتیب شاخص آسیا پاسفیک با افت ۰.۷ درصدی رو به رو شد و شاخص اصلی بورس هنگ کنگ نیز ۰.۶ درصد کاهش داشت و شاخص CSI چین نیز روند منفی ۰.۳ درصدی را از خود برجای گذاشت.

همچنین بخوانید:

پیش بینی بازار بورس فردا 3 دی ماه 99 / احتمال رشد بازار با عدم موافقت فروش نفت به مردم

آینده بازار بورس در 6 ماه آینده چگونه است؟