اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

پیش بینی بورس فردا 24 آبان 1400

امروز شاهد بازگشایی بازار سرمایه با تقاضا بودیم و شاخص کل در ابتدا 1 هزار و 470 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل رشد کرد و در ادامه روند معاملات این رقم به 3 هزار و 345 واحد رسید. با ما همراه باشید در ادامه این مطلب به پیش بینی بورس فردا 24 آبان 1400 می پردازیم.

پیش بینی بورس فردا 24 آبان 1400

به گزارش بورس فردا، امروز شاهد بازگشایی بازار سرمایه با تقاضا بودیم و شاخص کل در ابتدا 1 هزار و 470 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل رشد کرد و در ادامه روند معاملات این رقم به 3 هزار و 345 واحد رسید و شاخص هم وزن نیز به میزان 1 هزار و 49 واحد رشد کرد.

طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه نمادهای “فخوز”، “نوری”، “کگل”، “رمپنا”، “شیراز” و “خبهمن” بیشترین تاثیر مثبت و معاملات نماد “شستا” بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

خوشبختانه رفتار امروز بازار سرمایه با پیش بینی بورس فردا، مطابقت داشت و همانطور که گفته بودیم روند متعادل همراه با رشد اندک شاخص داشت.

همانطور که می دانید دلیل افت شاخص در روز گذشته، تصمیمات ضد و نقیض دولت در خصوص افزایش قیمت خودرو بود که روز گذشته روابط عمومی بورس توییتی مبنی بر بررسی مجدد اصلاح قیمت خودرو طی چند روز آینده کرد که می تواند دلیل تعادل و احتیاط در معاملات امروز، همین توئیت باشد. انتظار می رود بازار بورس فردا دوشنبه 24 آبان 1400، نیز متعادل باشد.

ایمان رئیس کارشناس بازار سرمایه در خصوص افزایش قرمت خودرو گفت: اگر تصمیمات دولت برای کنترل قیمت خودرو است، چرا در بازار آزاد قیمت خودرو 50 درصد بالای قیمت کارخانه است؟ در بسیاری از کالاها که در لیست ۲۵ کالای اساسی که مشمول قیمت‌گذاری دستوری شدند، نیستند، افزایش نرخ چند ۱۰ درصدی داشتیم. این افزایش نرخ‌ها باعث می‌شود برخی به فکر واسطه‌گری بیفتند.

وی در ادامه گفت: کسی با افزایش قیمت خوشحال نشده و به نفع هیچ کس نیست و امیدواریم که با افزایش تولید و اشتغال شاهد رونق اقتصادی باشیم. یورس هر کشور، آینه تمام نمای اقتصاد آن کشور بوده و اگر تغییری ایجاد شود در دماسنج اقتصادی کشور باید قابل مشاهده باشد.

نقشه بازار بورس امروز

نقشه بازار بورس امروز
نقشه بازار بورس امروز

 

  • وضعیت شاخص کل: با رشد 3 هزار و 343 واحدی به 1 میلیون و 442 هزار و 588 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن : با رشد یک هزار و 49 واحدی به 388 هزار و 999 واحدی رسید.
  • ارزش بازار : 57,645,637.340B
  • تعداد معاملات : 545,021
  • حجم معاملات : 7.278B
  • ارزش معاملات : 57,692.294B
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند : تکشا، غدام، شزنگ، غصینو، حپارسا
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتنند : وسخراج، وسقم، خپویش، کمرجان، غکورش
  • نمادهای پر معامله : شستا، شپنا، خبهمن، فجهان، خگستر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا