اخبار بورس

بورس فردا 8 مهر ماه 99 چه وضعیتی خواهد داشت؟

در این مقاله قصد داریم با بررسی وضعیت بازار بورس در 7 مهر 99 به پیش بینی وضعیت بورس فردا 8 مهر 99 بپردازیم. متاسفانه امروز نیز بازار در ساعات اولیه بازگشایی با فشار عرضه از سوی حقیقی ها همراه بود و بیشترین حجم فروش در سهام هایی همچون وملی ، خگستر ، شتران ، فولاد مشاهده شد است و شاخص کل با 3.5% درصد منفی برابر با 54956 ریزش به 1 میلیون و 515 هزار 933 واحدی رسید. اما بورس فردا 8 مهر ماه 99 چه وضعیتی خواهد داشت؟

پیش بینی بازار بورس در 8 مهر سال 99

با توجه به صف های سنگین فروش برخی از نماد ها متوجه می شویم که هیجان همچنان در بازار حاکم می باشد اما امروز با خبر خوبی که در رابطه انجام مراحل اولیه تخصیص 1% سرمایه توسعه ملی به بازار بورس منتشر شد می توان به آینده این بازار امیدوار شد البته اگر برخلاف دیگر صحبت ها و جلسات متولیان بازار بورس حقیقت داشته باشد.

از سوی دیگر با توجه به تحلیل کارشناسان بازار بورس ، نماد های بورسی صادرات محور در موظف هستند که در بازه زمانی اواسط تا اواخر مهر ماه گزارش مالی خود را ارائه دهند. این شرکت ها با توجه به رشد قیمت دلار از سود قابل توجهی بهره مند شدند که میتواند برای بسیار سرمایه گذاران بازار بورس جذابیت کافی ایجاد نماید.

با انتشار این اخبار مثبت نمی توان انتظار داشت که صفوف سنگین یک شبه جمع شوند خیر!! از اینرو بازار ب.رس احتمالا در 1 الی 2 روز آینده نیز منفی باشد اما با حمایت قوی که در محدوده 1 میلیون و 500 هزار واحی بهره مند است می توان بازگشت مجدد شاخص به 1 میلیون 600 هزار واحدی را پیش بینی نمود.

نقشه بازار بورس 7 مهر 99

  • شاخص کل : 1,515,932.92
  • شاخص هم وزن : 402,267.11

نقشه بازار بورس 7 مهر 99

بررسی ریزش بازار بورس از نظر محمد اصولیان، کارشناس بازار سرمایه 

کارشناس بازار بورس ، محمد اصولیان در رابطه با ریزش اخیر بازار بورس گفت : تا زمانیکه این هیجان حاکم در بازار از بین نرود نمیتوان گفت که رشد صعودی آن آغاز می شود. اکنون بازار بورس در وضعیت خوبی قرار ندارد و باید هر زود تر سرمایه گذارانی که متعلق به این بازار نیستند خارج شوند.

محمد اصولیان در رابطه با حمایت از بازار بورس گفت : در 2 ماه اخیر بازار بورس به بار ها در مقاطع مختلف از سوی حقوقی ها حمایت شد اما در واقع این حمایت مصنوعی بوده و فقط 2 روز در هفته بازار را سبز نگهداشته و مجدد به روند صعودی بازگشته. و تا زمانیکه مبلغ 1% از صندوق توسعه ملی که قرار است در روز های آتی وارد بازار بورس شود ، مشخص نشود نمی توان گفت که حمایت از بازار موقف باشد یا نه، زیرا صف‌های فروش بازار امروز 12 هزار میلیارد تومان بود و باید ببینیم یک درصد از صندوق توسعه ملی چند روز می‌تواند بازار را جمع کند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه گفت : جو کنونی بازار را نمی توان به اخبار سیاسی ربط داد زیرا مقصر اصلی این ریزش تازه واردان می باشد که به دلیل ترس از دست دادن اصل سرمایه صف نشین شدند آنها نمی دانند که بازار بور تنها بازاری است که در دراز مدت بیشتری بازدهی را خواهد داشت.

 اصولیان دررابطه با عوامل مهم در بازگشت بازار گفت: باید تلاش نمود تا جو کنونی بازار بهبود یابد و انتشار خبرهای خوش و به نفع بازار ، ارائه گزارش‌های شش ماه ارزندگی سهام  و در کنار عوض شدن جو روانی حمایت‌ها از بازار، از عوامل مهمی می باشد که می توانند به بهبود شرایط فعلی بازار کمک کنند.

یک دیدگاه

  1. آقای اصولیان علت اصلی ریزش بازار ناماهنگی دولتی ها ،طمع بیش از حد حقوقی ها ، بی برنامگی بورس واعمال سلیقه ناظر می باشد .فرافکنی نکنید ووضع موجود را به گردن سامداران تازه وارد ندانید. شماخود بهتر می دانید سر سفره نسبتا خالی ،دعوت تعداد زیادی مهمان جز آبروریزی بدای صاحبخانه ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا