اخبار بورس

ورود سیمان سفید به بورس کالا

طبق گفته دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در جهت سامان دادن به صادرات سیمان ، این محصول از ۱۵ اسفندماه در بورس کالا عرضه می‌شود.

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان بیان کرد که وارد شدن سیمان به بورس کالا قدم مثبتی برای صنعت سیمان خواهد بود.

هم چنین در ادامه گفت: کارگروه تنظیم بازاربا هدف ساماندهی صادرات سیمان، سیمان سفید را وارد بورس کالا کرده است و صادرات آن از زمان نیمه دوم اسفند ماه امسال امکان پذیر است .

از ان جایی که برای صادرات سیمان سفید به ارائه گواهی خرید نیاز است، گفته شد که در این صنعت قیمتها باید مشخص و شفاف شود که با ورود صادرات این محصول به بورس ممکن خواهد شد .

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان نسبت به اینکه سیمان سفید، ۲ درصد از سیمان تولیدی در کشور را شامل می‌شود تاکید کرده و گفت: عرضه سیمان سفید در بورس کالا بیشتر به علت رقابت منفی در بازار عراق، درخواست شده و انتظار می‌رود تاثیر این اقدام برای صنعت سیمان، مثبت باشد.

شیخان بیان کرد که هزینه‌های تولید سیمان افزایش داشته است و بهای تمام شده سیمان در چند ماه اخیر حدود ۴۰ درصد افزایش داشته که دلیلش افزایش کرایه‌های حمل بوده است. در حاضر نرخ سیما در بازار داخل از نرخ مصوب بالاتر نیست، حتی در مواردی هم کمتر است.

دبیر انجمن در مورد کرایه حمل بیان کرد :باتوجه به اینکه بخشی از کرایه‌های حمل به شرکت‌های سیمانی واگذار شده است، که باعث افزایش نرخ این کالا در بازار میباشد .

هم چنین درباره تاثیر نرخ سیمان در افزایش نرخ ملک، بیان کرد : که نرخ سیمان تاثیر زیادی در هزینه‌های ساخت یک خانه ندارد و افزایش نرخ ملک در حال حاضر به خاطر اینکه نرخ سیمان زیاد شده است ، صحت ندارد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا