اخبار بورس

قابل توجه سهامداران فملی، رکورد فروش بی سابقه صنایع مس ایران در سال 99

با استناد به صحبت های مسئولین شرکت صنایع ملی مس ایران (فملی)، این شرکت در سال 99 با فروش بی سابقه ۲۷ هزار و ۹۷۲ میلیارد تومان طی 9 ما اخیر، موفق به شکست رکورد فروش سال های اخیر شد.

مشاهده آخرین اخبار بازار سرمایه:

توقف 12 نماد بورسی و فرابورسی امروز 8 دی

تصویب لایحه FATF چه تاثیری بر روند معاملات بازار سرمایه دارد؟

رکورد فروش بی سابقه صنایع مس ایران در سال 99

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران درباره عملکرد این شرکت گفت: تا پایان آذرماه سال‌جاری این شرکت موفق به ثبت رکورد بی‌سابقه فروش ۲۷ هزار و ۹۷۲ میلیارد تومانی شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، اردشیر سعدمحمدی با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه فروش ۹ ماهه شرکت مس در سال گذشته برابر با  ۱۵هزار و  ۵۸۹ میلیارد تومان بوده است، بیان کرد: این میزان فروش، رشد ۹۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

او با اشاره به فروش  ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومانی فملی در آذرماه سال گذشته، افزود: شرکت مس در نهمین ماه سال جاری درآمد ۴ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومانی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۱۳۱ درصدی داشته است. علاوه بر ثبت عملکرد بی‌سابقه درفروش، کارنامه تولید ۹ ماهه امسال شرکت مس نیز نشان ‌دهنده رشد ۱۶ درصدی تولید آند و ۹ درصدی کاتد نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. ضمنا شرکت ملی صنایع مس ایران در داخل کشور تقریبا یک شرکت بی‌رقیب به شمار می‌رود. در سال ۲۰۱۹ میلادی ایران با تولید ۲۶۱ هزار تن کاتد رتبه بیستم تولید مس پالایش ‌شده در دنیا را به خود اختصاص داد؛ به‌گونه‌ای که سهم تولید مس ایران در دنیا در این سال ۱/ ۱ درصد بوده است. همچنین در منطقه آسیا در سال ۲۰۱۹، ایران رتبه هفتم تولید مس پالایش ‌شده را به خود اختصاص داده؛ به‌گونه‌ای که سهم تولید مس ایران از این منطقه در این سال ۹/ ۱ درصد بوده است. همچنین در سال ۲۰۱۹ ایران با مصرف ۱۶۰ هزار تن رتبه بیست و چهارم مصرف مس پالایش ‌شده در دنیا را به خود اختصاص داده، به‌گونه‌ای که سهم مصرف مس ایران در دنیا در این سال ۷/ ۰ درصد بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا