اخبار بورس

شاخص کل رشد 8 هزار واحدی در اولین هفته سال ۹۹ را تجربه کرد.

در هفته اول سال 99  در اخر معاملات  شاخص کل بورس تهران با رشدی ۸ هزار و ۳۶۷ واحدی ( ۱٫۶۳ درصد) بر پله ۵۲۱ هزار و ۲۶۷ واحدی ایستاد. این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن نیز در این هفته رشدی ۳٫۶ درصدی را تجربه کرد.

در اولین روز معاملاتی بورس در سال ۱۳۹۹  که در روزسه شنبه ۵ فروردین بود، شاخص کل در حالی افت ۴۲۳۵ واحدی را به ثبت رسانده بود  که شاخص کل هم وزن بیش از ۱۵۰۰ واحد رشد داشت. در این روز بیش از ۶۲۹ هزار معامله انجام شد که طی آن ۴ میلیارد و ۱۵۷ سهم با ارزشی بالغ بر ۲۸ هزار و ۴۳۶ میلیارد ریال دادوستد شد. در جریان معاملات روز سه‌شنبه سه نماد وبملت، غسالم و غگل به ترتیب با ۱۶۲۲، ۱۳۷۲ و ۱۰۴۶ میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند و سه نماد بانکی وتجارت، وبصادر و وبملت بیش از هر نماد دیگری معامله شدند. در اولین روز معاملاتی سال ۹۹، سهم حقوقی‌ها در ارزش کل معاملات تنها ۲۵ درصد بود.

در دومین روز معاملات شاهد صعودی شدیدبودیم  که در نهایت صعود ۱۲ هزار و ۶۰۶ واحدی شاخص  همراه داشت . به طوریکه رشد شاخص کل هم وزن  ۲٫۷ درصد بود وبر پله ۵۲۱ هزار و ۲۶۷ واحدی تکیه زد. در روزی که ارزش کل معاملات بیش از ۳۷ هزار میلیارد ریال بود، ۴ میلیارد و ۷۷۵ میلیون برگه سهم دادوستد شد که در این میان بکام، وبلمت و غسالم بیشترین سهم را در ارزش کل معاملات داشتند.

بورس هفته اول سال ۹۹را که تنها با دو روز انجام معاملات به دلیل تعطیلات نوروزی به اتمام رساند . ارزش کل معاملات این هفته در حالی ۶۵ هزار و ۶۱۸ میلیارد ریال به ثبت رسید که حجم معاملات ۸ میلیارد و ۹۳۲ میلیون برگه سهم بود.

میانگین ارزش معاملات روزانه ۳۲ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال بود  و در مقایسه با میانگین ارزش معاملات روزانه آخرین هفته سال ( ۴۵ هزار و ۹۳۶ میلیارد ریال)  افتی ۲۹ درصدی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا