اخبار بورس

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز سه شنبه 12 مرداد 1400

امروز بازار بورس با تقاضا نسبی بازگشایی شد و شاخص کل به میزان 17 هزار و 716 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن نیز به میزان 230 واحد افت کرد. طی جریان معاملات امروز بازار سرمایه چهار نماد “فارس”، “مدیکو”، “شستا” و “ومعادن” بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در ادامه مطلب خلاصه عملکرد بازار بورس امروز سه شنبه 12 مرداد 1400 را مشاهده می نمایید.

مطالب پیشنهادی:

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز سه شنبه 12 مرداد 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، امروز در چهارمین روز معاملاتی هفته جاری روند بازار سهام با تعادل و رشد قابل توجهی همراه بود. امروز که مراسم تنفیذ رئیس جمهور جدید انجام شد واکنش بورس به سیگنال‌های رئیسی مثبت بود.

در جریان معاملات امروز بازار سهام روند شاخص کل بورس مثبت بود. نماگر بورس در پایان بازار امروز با ۱۷ هزار واحد مثبت و ۱٫۳۰ درصد رشد در محدوده یک میلیون و ۳۷۵ هزار واحد قرار گرفت. اما امروز برخلاف روند مثبت بازار،شاخص کل هم‌وزن با ۲۳۰ واحد منفی در کانال ۴۰۰ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس امروز به چهار هزار ۷۲۹ میلیارد تومان رسید حجم معاملات بورس هم به شش هزار میلیارد برگه سهم رسید. همچنین نمادهای فارس، میدکو و شستا بیشترین تاثیر مثبت را در روند بازار گذاشتند. بیشترین تراکنش هم برای سپید، پترول و شستا ثبت شد.

بازار نقدی بورس در یک نگاه
بازار نقدی بورس در یک نگاه

در بازار امروز گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو شاخص‌ترین گروه‌های صنعتی بودند. بیشترین حجم معامله هم برای وسکرمان، خساپا و خودرو ثبت شد.

فرابورس، میدکو و شاراک بیشترین خالص خرید حقیقی و وتجارت، پارسان و فملی بیشترین خالص خرید حقوقی در روز جاری بوده است.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود شش هزار میلیارد تومان رسید و بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار اتفاق افتاد.

نمادهای موثر بر شاخص بورس امروز
نمادهای موثر بر شاخص بورس امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا