اخبار بورسپیشنهاد سردبیر

خرید اوراق از سمت دولت، عامل تهدیدکننده برای بورس است!

یکی از کارشناسان بازار سرمایه، خرید اوراق از سمت دولت را عامل تهدیدکننده برای بازار سرمایه شناخت و معتقد است که بازار بورس اکنون زیر ارزش ذاتی خود قرار گرفته و تا اواسط مهر که تکلیف فروش اوراق و بهره بانکی مشخص می شود بازار با ابهام رو به رو می باشد.

خرید اوراق از سمت دولت، عامل تهدیدکننده برای بورس است!

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، در نیمه نخست معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس شش هزار واحد رشد را ثبت کرد و در کانال یک میلیون و 4800 هزار واحد قرار گرفت. امروز اما هم هموزن با روند جدید شروع به کار کرد و با ۸۰۰ واحد افتتاح شد ۴۲۴ هزار واحد گرفت.

در نمادهای شاخص‌ساز بازار سهام گروه های معدنی و پتروشیمی بیشتر نماد مثبت را دارند و به نظر بسیار بیشتر از سه گروه گروهها با افت قیمت و در محدوده صفحات معاملات نمایان شدند.

مهدی افنانی، کارشناس بازار سرمایه در مورد بازار بازار گفت: گزارش شرکت های تجاری معقول و خوب هستند اما به دلیل دلیل بالای حقوقی سهم رشد آنچنانی را نخواهند داشت.

این کارشناس بازار در بخش دیگری افزود: خرید اوراق از سمت دولت برای جبران کسری بودجه، عامل تهدیدکننده است که از تحریکات شاخص به سمت یک میلیون و 800 هزار واحد نیاز به انجام.

افنانی در این باره تشریح کرد: سناریو دیگری که برای بازار سرمایه متصور شد، این است که بازار با توجه به روند کلی به زیر ارزش ذاتی خود برسد و تا نیمه اول مهر ماه که تکلیف فروش اوراق و بهره بانکی مشخص می شود بازار با ابهام رو به رو می باشد.

بیشتر کارشناسان بازار سرمایه را تحلیل بازار سرمایه در وضعیت فعلی ناممکن و مشکل کرده اند به این دلیل که سیگنال ها قیمت خرید و فروش دستوری را در صنایع فولاد، سیمان و پتروشیمی آینده این صنایع غیرقابل پیش بینی است. اگر بخواهید در سیاست های دولت تغییر شکل دهید وضعیت این شرکت را افزایش دهید، میزان آنها را افزایش دهید و میزان فروش آنها را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا