اخبار مهم بورس و اقتصاد

اصلاح قیمت خودرو کلید خورد

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به پیگیری‌های روزانه ریاست سازمان بوس و اوراق بهادار، نخستین گام از اصلاح قیمت‌ها برداشته شد و این فرایند به جز صنعت خودرو در سایر صنایع هم ادامه خواهد داشت.

اصلاح قیمت خودرو کلید خورد

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز،  «محمد هادی سلیمی زاده»، در صفحه توییتر خود نوشت: پیگیری‌های روزانه رییس سازمان بوس و اوراق بهادار از متولیان ستاد تنظیم بازار منتج به نتیجه شده و با افزایش حدود ۱۸ درصدی نرخ خودرو موافقت شد.

وی با تاکید بر اینکه ارزندگی بازار سرمایه بیش از پیش خواهد شد، افزود: این نخستین گام است و این فرایند به جز در صنعت خودرو در سایر صنایع هم ادامه خواهد داشت.

مطابق آمارهای منتشره در سامانه کدال بورس، مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصد در نرخ فروش محصولات ایران‌خودرو و مجوز افزایش میانگین ۱۸ درصد قیمت محصولات شرکت سایپا داده شد.

در این زمینه «بابک رحمانی»، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز از آغاز فروش فوری هفتگی و افزایش عرضه محصولات، در پی اصلاح قیمت‌ها خبر داد.

همچنین «حسین کاظمی»، معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا گفت: به‌ دنبال افزایش چند برابری قیمت نهاده‌های تولید و مواد اولیه نظیر فولاد، آلومینیوم، مس، محصولات پلیمر، پتروشیمی و سایر مواد اولیه و نیز قطعات مورد نیاز برای تولید خودرو در ماه‌های اخیر که منجر به افزایش چشمگیر قیمتِ تمام شده محصولات و تحمیل زیان به سهامداران خودروسازان شده است، بهای کارخانه سبد محصولات سایپا از امروز به‌ طور متوسط ۱۸ درصد افزایش می‌یابد.

برداشتن نخستین گام از اصلاح قیمت‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا