اخبار عرضه اولیه

آخرین وضعیت عرضه اولیه باشگاه پرسپولیس و استقلال

امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس ایران معتقد است که نمی توان زمان دقیقی را برای عرضه سهام باشگاه پرسپولیس و استقلال اعلام کرد فرابورس آمادگی لازم را برای پذیرش سهام این دو باشگاه اعلام نموده است.

پیش بینی بازار بورس فردا 27 بهمن ماه 99

آخرین وضعیت عرضه اولیه باشگاه پرسپولیس و استقلال

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، «امیر هامونی» امروز (یکشنبه) به آخرین وضعیت واگذاری و عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس اشاره کرد و افزود: همت و پشتکار دولت، سازمان خصوصی سازی و هیات واگذاری در سال ٩٩ برای واگذاری سهام استقلال و پرسپولیس نسبت به سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده و در این زمان تلاش‌های گسترده‌ای از سوی سازمان‌های مختلف برای به نتیجه رساندن این عرضه و واگذاری صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: سازمان خصوصی‌سازی مدارک و مستندات خوبی را برای این واگذاری در اختیار شرکت فرابورس قرار داده و استقلال تا حدودی به لحاظ انجام برخی از فرآیندها عقب‌تر از پرسپولیس است.

هامونی با تاکید بر اینکه مدارک باشگاه پرسپولیس در اختیار شرکت فرابورس قرار گرفته است، گفت: جلسه پیش پذیرش سهام این باشگاه برگزار شده است و در این میان برخی از پیگیری‌ها از سوی سازمان خصوصی‌سازی برای زودتر به نتیجه رساندن این عرضه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران اظهار داشت: اکنون بحث مهمی که برای نهایی شدن ورود سرخابی‌ها به فرابورس وجود دارد این است که زمانی باشگاه‌ها وارد بورس می‌شوند مردم شریک آینده این شرکت‌ها خواهند بود و قرار است سالیان سال سهامدار این شرکت ها باقی بمانند؛ بنابراین باید این باشگاه‌ها برنامه‌ای را برای تداوم فعالیت، سودآوری مستمر و تکرار شونده به فرابورس ارائه دهند.

وی اظهار داشت: مسئولان این دو باشگاه در این زمینه شاید لازم باشد قراردادهایی را با اسپانسرها و شرکت‌ها امضا کنند تا از طریق آنها نقدینگی به صورت مستمر وارد این باشگاه ها شود و به صورت سالانه پولی را از طریق اسپانسرها دریافت کنند.

کیمیاتک و پتروشیمی اروند دو عرصه اولیه جدید در بورس

ارزش و قیمت سهام عدالت امروز چقدر است؟

هامونی با بیان اینکه در صورتی که برنامه مستمری برای درآمدزایی این دو باشگاه وجود نداشته باشد، اقدام مربوط به پذیرش آنها در فرابورس سخت خواهد شد و مسیر سخت و طاقت‌فرسایی را برای حضور آنها در فرابورس پیش‌بینی می‌کنیم، گفت: این دو باشگاه باید همه تلاش خود را برای ایجاد درآمدزایی باثبات و پایدار به کار گیرند تا بتوانند همیشه نفعی را به این دو مجموعه ورزشی برسانند.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران با اشاره به اینکه در مورد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با برخی از مسایل غیرمترقبه روبرو هستیم، افزود: برای مثال پرسپولیس امسال به مرحله قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا رسیده است و در صورت‌های مالی خود درآمدی را از محل نایب قهرمانی این جام دریافت کرده است، این موضوع تا چه میزان احتمال دارد که سال آینده برای پرسپولیس رخ دهد، در این زمینه رقم وارد شده به صورت‌های مالی قابل توجه است و نتیجه به دست آوردن یا نیاوردن آن می‌تواند بسیار با یکدیگر متفاوت باشد.

وی خاطرنشان کرد: فروش بازیکن نیز از جمله مسایلی است که می تواند تاثیر متفاوتی را در صورت‌های مالی باشگاه‌ها داشته باشد، به عنوان مثال سال گذشته بازیکنی به یکی از باشگاه‌های معتبر اروپایی فروخته شد که درآمد قابل توجهی را برای پرسپولیس ایجاد کرد.

هامونی اشاره کرد: هر سال می‌توان چند بازیکن را آموزش داد تا به دیگر باشگاه‌ها فروخته شود که باشگاه می‌تواند از این محل درآمد قابل توجهی را کسب کند و این مسایل، نکات بسیار مهمی هستند که باشگاه‌ها باید به طور حتم به آن توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت فرابورس ایران به زمان عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس اشاره کرد و گفت: این موضوع بسته به برنامه‌های مسئولان در هیات پذیرش دارد که این دو باشگاه به چه صورت در هیات پذیرش ظاهر شوند و حرف نهایی از سوی این هیات مطرح می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به مسایل مطرح شده اکنون نمی‌توان به هیچ عنوان زمان مشخصی را برای عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس اعلام کرد اما فرابورس از همه لحاظ آمادگی لازم برای پذیرش سهام این دو باشگاه را دارد.

موضوع واگذاری و عرضه سهام سرخابی‌ها به فرابورس موضوع تازه ای نیست و بارها در خصوص جزییات عرضه سهام این دو باشگاه و زمان واگذاری آن موضوعات مختلفی مطرح شده است که تاکنون هیچ یک از آن اجرا نشده است.

هفته گذشته معاون سازمان خصوصی‌سازی از احتمال عرضه سهام پرسپولیس به فرابورس تا چند روز آینده خبر داد و گفت: همه سعی ما این است تا هر چه زودتر سهام پرسپولیس در فرابورس پذیرش شود، زیرا کارهای اصلی آن انجام شده و باقی کارها کار سختی نیست که بخواهد عرضه را با تاخیر زیادی مواجه کند.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس پس از اخذ مصوبه هیات پذیرش فرابورس عملیاتی خواهد شد، بدین صورت که پس از پذیرش باید درج نماد انجام شود و سپس شاهد عرضه اولیه خواهیم بود.

شمس اظهار داشت: فعالیت‌های باشگاه پرسپولیس به خوبی در حال انجام است، اما باشگاه استقلال تا حدودی با تاخیر فعالیت همراه است و با یک یا ۲ هفته تاخیر اطلاعاتش به فرابورس ارائه داده شده است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان‌کرد: یکی از دلایل اصلی تاخیر در فعالیت باشگاه استقلال و پرسپولیس سال مالی آنها است، سال مالی پرسپولیس ۳۱ خرداد ماه و برای استقلال ۳۱ تیر ماه است؛ بنابراین صورت‌های مالی ۶ ماهه برای پرسپولیس ۳۰ آذر ماه و برای استقلال ۳۰ دی ماه است و به همین دلیل آماده‌سازی صورت‌های مالی توسط باشگاه استقلال کمی زمان بر است.

وی افزود:‌ براساس هماهنگی با فرابورس، وزارت ورزش و وزارت اقتصاد، ممکن است عرضه سهام این دو باشگاه به‌صورت همزمان در فرابورس انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا