اخبار بورس

گفتگو روح الله ایزدخواه درباره ی آخرین جزئیات و اطلاعات عرضه خودرو به بورس کالا

روح الله ایزدخواه، مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس، در یک نشست خبری از جزئیات عرضه خودرو به بورس کالا صحبت کرد و گفت هدف از ورود خودرو در بورس کالا تبدیل خودرو به یک کالای مصرفی است.

آخرین جزئیات و اطلاعات عرضه خودرو به بورس کالا


به گزارش بورس فردا و نقل از اقتصاد ۲۴

 مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه مشکل اصلی گرانی خودرو در بازار سفته بازی و سوداگری است، گفت:

با عرضه خودروی صفر کیلومتر در بورس کالا، بازار شفاف می‌شود و خودرو رفته رفته علاوه بر رشد کیفیت در تولید از یک کالای واسطه گری به کالایی مصرفی تبدیل می‌شود.

 روح الله ایزدخواه، مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با ۱۸:۳۰ وضعیت گرانی خودرو را یک بیماری خواند و گفت:

هدف اصلی طرح ارائه شده به مجلس خارج کردن خودرو از یک کالای سوداگری و سرمایه‌ای به یک کالای مصرفی است.

وی افزود:  ظرفیت تولید خودرو در سال را بیش از ۲ میلیون خودرو و به اندازه نیاز کشور است و مشکل اصلی در سفته بازی و سوداگری است.

ایزد خواه با بیان فرایند عرضه خودرو در بورس گفت:  در عرضه خودروی تولید شده در بورس بحث افزایش کیفیت خودرو را هم در بر دارد.

مسئول کارگروه خودرو کمیسیون صنایع مجلس افزود: بر اساس این طرح تمامی خودرو‌های تولید داخل صرفا از طریق بورس کالا عرضه می‌شوند و این مکانیزم راحتی است.

او با بیان اینکه خریداران خودرو در بورس حق فروش خودرو را تا دوسال بعد نخواهند داشت، گفت: خریداران خودرو تا بازه زمانی دو ساله ملزم به پرداخت مالیات سنگینی خواهد شد.

ایزدخواه افزود: تمام خودرو‌های سبک صفر کیلومتر داخلی و برخی خودرو‌های خارجی مشمول این طرح می‌شوند. هرکس در سال تنها یک خودرو از یک مدل می‌تواند از بورس خریداری کند. در بورس کالا، خودرو با قیمت تمام شده و واقعی معامله می‌شود و قیمت پایه را سازمان حمایت از مصرف کننده مشخص می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا