اخبار بورس

آیا زمان اصلاح بازار بورس به سر آمد؟

قریب به 3 ماه است که بازار بورس ایران پس از یک رشد شارپی وارد فاز اصلاحی شده اما دیروز شنبه 24 آبان ماه و امروز 25 آبان ماه شاخص کل رشد قابل توجهی داشد و نقطه مهم 1 میلیون 250 هزار واحدی را گذراند و این سوال برای بسیاری از افراد مطرح شد که آیا زمان اصلاح بازار بورس به سر آمد؟

مشاهده آخرین اخبار بورسی: 5 سیگنال مثبت برای سرمایه گذاری در بورس

آیا اصلاح بازار بورس تمام شده است؟

به گزارش بورس فردا و به نقل از سرویس بورس مشرق، با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر تقاضای زیاد در نمادهای شاخص‌ساز بیش از ۱/۵ درصد در ۲۰ دقیقه اول معاملات رشد کرد و به یک میلیون و ۲۶۸ هزار واحد رسید.

در جریان معاملات شاخص هم‌وزن نیز بیش از نیم درصد رشد کرد که این موضوع یعنی ارزش صف‌های خرید بیشتر از صف‌های فروش در بازار سهام امروز است.

در جریان معاملات دیروز و امروز بازار سهام حقیقی‌ها عاملان اصلی بازگشت روند مثبت شاخص کل بودند و به نوعی بازگشت سرمایه از سوی حقیقی‌ها باعث افزایش تقاضا و رشد بازار سهام شد.

در جریان معاملات امروز نمادهای خودرویی بیشترین تقاضای بازار سهام داشتند و نمادهای فلزات اساسی نیز با روند مثبت خود از تاثیرگذاران شاخص بورس امروز شدند.

نماد فارس که دیروز با رنج منفی بازگشایی شد نیز امروز روندی مثبت داشت و از تاثیرگذاران شاخص کل بود. نمادهای فولاد، فملی و خودرو بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس را داشتند.

در نمادهای پالایشی مانند شراز، شاوان، شبریز و شبندر برخی تحرکات عرضه دیده می‌شود و نمادهای جم، غپاک و فخاس نیز نمادهایی هستند که از مدار منفی در حال حرکت به سمت مدار مثبت هستند.

با وجود ادامه‌دار شدن روند صعودی شاخص کل بازار سهام اما بسیاری از کارشناسان معتقدند روند بازار سهام هنوز نوسانی است و سیگنال‌های صعودی فعلا در بازار سهام دیده نمی‌شود.

همچنین در بازار سهام امروز به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات عرضه در برخی نمادها بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا