اخبار بورسنماد ها

آنالیز عملکرد مالی خدیزل

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت بهمن دیزل که با نماد خدیزل و سرمایه هزار میلیارد ریالی در بورس تهران فعالیت می‌کند در گزارش صورت‌های مالی ۹ ماهه منتهی به ۳۰ آذر امسال توانسته سودی هزار و ۱۴۷ میلیارد ریالی را محقق کند. این میزان سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی ۵۶۱ درصدی داشته و حتی دو برابر کل سود خالص سال گذشته این شرکت بوده است. بر این اساس سود خالص هر سهم خدیزل ۱۱۴۸ریال شناسایی شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در کدال، کل دارایی‌های بهمن دیزل در ۹ماه نخست امسال ۷ هزار و ۲۳۶ میلیارد ریال بوده و مجموع کل بدهی‌های این شرکت به سه هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال رسیده که در مقایسه به مدت مشابه سال پیش ۱۷ درصد افت داشته است.

عملکرد مالی خدیزل

همچنین این گزارش نشان می‌دهد، گروه بهمن دیزل در ۹ ماه نخست امسال در مجموع ۷۲۱ دستگاه انواع خودروهای سنگین به فروش رسانده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتی ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.
البته با وجود این افت به دلیل افزایش چشمگیر نرخ فروش میزان درآمد ۹ماهه این شرکت نسبت به ۹ ماه نخست ۹۷ نزدیک ۳۰درصد رشد داشته است. در مجموع میزان فروش ۹ماه نخست امسال خدیزل ۳هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با کل سال گذشته افتی ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که این شرکت درآمد حاصل از فروش محصولات خود را در سه ماهه پایانی سال ۵ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که موجب خواهد شد کل درآمد سالانه خدیزل بیش از ۹ هزار میلیارد ریال شده و تقریبا دو برابر سال گذشته شود.

عملکرد مالی خدیزل
با این حال گزارش عملکرد مالی یکماهه خدیزل تنها ۶۸۰ میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش برای این شرکت شناسایی کرده است. فروشی که تنها ۱٫۵ درصد بیشتر از فروش آذر ماه بوده است. بهمن دیزل در حالی در دی ماه ۷۵ دستگاه کامیونت پنج تنی به فروش رسانده که کل فروش این نوع کامیونت در ۹ماه نخست امسال تنها ۳۱دستگاه بوده است.
همچنین عملکرد بورسی خدیزل حاکی از آن است این نماد خودرویی در یک ماه اخیر رشدی ۳۰ درصدی را تجربه کرده تا بازدهی سه ماهه و یکساله این نماد به ترتیب به ۱۱۲ و ۴۰۰ درصد برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا