اخبار بورس

فروش سهام ایران مال به قیمت 85 هزار میلیارد تومان

پروژه احداث و ساخت ایران مال در محدوده چیتگر یکی از عظیم ترین پروژه های ساخت و ساز در کشور محسوب می شود. سهام دار اصلی این پروژه بانک آینده تصمیم گرفته تا 100 درصد کل سهام این مجموعه را واگذار کند، مبلغی که برای فروش سهام ایران مال درنظر گرفته شده 85 هزار میلیاد تومان است.

بانک آینده درباره فروش سهام ایران مال و حواشی پیرامون آن توضیح داد

به گزارش بورس فردا و به نقل از پایگاه خبری بورس پرس:

در پی اقدام اخیر بانک آینده مبنی بر آگهی فروش تا 100 درصد سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال (ایران مال) به ارزش پایه 85 هزار میلیارد تومان که با واکنش ها و انتقاداتی همراه شد ، توضیحاتی از سوی این بانک فرابورسی اعلام شد.

  • براساس این گزارش، “وآیند” که از امروز برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شده اعلام کرد:
    این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که در بندهای ١۶ و ١٧ قانون رفع موانع تولید، همه بانک‌ها ملزم به واگذاری اموال مازاد شده‌اند. بنابراین این تصمیم  در راستای سیاست‌های نظام بانکی برای تمرکز بیش‌تر بر بانکداری حرفه‌ای و تضمین بیش‌تر حقوق سپرده‌گذاران است.
  • 2- آگهی مزایده مندرج در رسانه‌ها به هیچ‌وجه به معنای توقف تلاش برای عرضه ایران‌مال در بورس نخواهد بود. بلکه اقدامات این بانک برای عرضه ایران‌مال در بورس طی روال قانونی ادامه خواهد داشت.
  • 3- با وجود ایراد برخی شبهات از سوی افراد ناآگاه، بانک آینده به اطلاع می‌رساند نه تنها ایران‌مال را یکی از پروژه‌های موفق در مسیر ارتقای ارزش افزوده می‌داند بلکه دارایی‌های ارزنده دیگری را در اختیار دارد که پشتوانه محکمی برای تضمین سود سپرده‌گذاران و حفظ اعتماد مردم می‌داند.

همچنین بخوانید: خروج موقت نماد بانک آینده و 11 شرکت دیگر و محدودیت حجمی برای وکبهمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا