اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

افزایش حقوق بازنشستگان به ۹ میلیون تومان

با توجه به مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری میانگین حقوق این افراد به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان رسید که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

افزایش حقوق بازنشستگان

طرح افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری و لشکری یکبار در ابتدای سال ۱۴۰۱ و بار دیگر در اول مهر سال جاری انجام گرفت.
بر این اساس به حقوق ثابت بازنشستگان، حدود ۵ درصد به علاوه مبلغ ثابت ۹۰۰ هزار تومان که معادل ۲۱ درصد بود اضافه گردید.
اکبر شیرمحمدی معاون امور فنی صندوق بازنشستگی کشوری گفت با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ میانگین حقوق ۷ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان بود؛ این مقدار در سال جاری به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید اما بر طبق مصوبه جدید و به منظور ترمیم و همسان سازی حقوق کارمندان و بازنشستگان این مقدار به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تومان افزایش می‌یابد.
وی در ادامه گفت بر اساس آمار به دست آمده استان ایلام با ۱۳ هزار و ۱۸۳ نفر در بین استان ها، دارای کم ترین میزان حقوق بگیر از صندوق بازنشستگی می باشد.

حداقل و حداکثر حقوق دریافتی بازنشستگان

شیرمحمدی درخصوص میزان حقوق بازنشستگان کشوری گفت در حال حاضر حدود ۵۴۱۹ نفر بین ۲۵ تا ۴۱ میلیون تومان، ۴۶ هزار نفر بین ۱۱ تا ۲۵ میلیون تومان و یک میلیون چهارصد و هشتاد هزار نفر بین ۶ تا ۱۱ میلیون تومان دریافت می کنند.
از این میان ۶۵ هزار نفر حداقل حقوق، یعنی در حدود ۵ میلیون تومان را دریافت می‌کنند که در افزایش اخیر حقوق بازنشستگان، این مقدار به ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا