ارز دیجیتال

انواع دستگاه‌های ماین کردن دوج کوین چیست؟

انواع دستگاه‌های ماین کردن دوج کوین، ماینر‌هایی با قدرت‌های پردازشی بالا هستند که با کمک آن‌ها می‌توان دوج کوین تولید کرد. در این مقاله انواع این دستگاه‌ها، سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزار‌های مورد نیاز برای استخراج دوج کوین را معرفی و روش‌های استخراج را بررسی می‌کنیم.

دوج کوین چیست؟

از زمانی که بیت کوین عرضه شد، رمز ارز‌های گوناگونی به دنیا معرفی شدند که از جمله آن‌ها می‌توان به آلت کوین‌ها (Altcoins) اشاره کرد. دوج کوین یکی از معروف‌ترین آلت کوین‌ها است که افراد مشهوری چون ایلان ماسک از آن حمایت کرده‌اند. یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، خرید دوج کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال است. علاوه بر آن می‌توانید دوج کوین را با ماین کردن از طریق دستگاه‌های استخراج‌کننده دوج کوین به دست‌آورید.

استخراج دوج کوین

دستگاه‌های استخراج دوج کوین شامل ماینر‌هایی است که با داشتن پردازنده قوی، تراکنش‌های شبکه را انجام داده و ثبت می‌کنند. این ماینر‌ها بر اساس مکانیسم حل معادله که هش نام دارد، عمل کرده و در ازای حل این معادلات، پاداش دریافت می‌کنند. هر دستگاه بر حسب نرخ هش ( تعداد معادله پاسخ داده شده در ثانیه)، نسبت به دستگاه دیگر برتری دارد.

استخراج‌کننده‌های دوج کوین به کمک دستگاه‌های ماینر، در ازای تأیید تراکنش‌های هر بلاک و پیوستن آن به زنجیره‌ای از بلاک‌های دیگر دوج کوین تولید می‌کنند. بنابراین شما نیز با داشتن پردازنده قوی، نرم‌افزار استخراج، وصل شدن به یک استخر و داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال، می‌توانید دوج کوین به دست آورده و ذخیره کنید.

انواع دستگاه ‌ها برای ماین کردن دوج کوین

در ابتدا، افراد به وسیله کامپیوتر‌های معمولی خانگی، رمز ارز استخراج می‌کردند. پس از مدتی رقابت میان کاربران و هش ریت شبکه افزایش پیدا کرد؛ در نتیجه استخراج‌کنندگان برای جا نماندن از دیگر کاربران، قدرت پردازشی دستگاه ماینر خود را افزایش دادند. ابزار لازم برای ماین کردن دوج کوین عبارت هستند از:

کارت گرافیک

ماینر‌ها به این نتیجه رسیدند که GPU‌ها (پردازشگر‌های گرافیکی) به مراتب بازدهی بیشتری نسبت به CPU‌ها (پردازشگر‌های مرکزی) دارند. این پردازنده‌ها برای حل توابع پیچیده ریاضی مرتبط با الگوریتم استخراج دوج کوین بهتر عمل می‌کنند؛ مثلاً یک سی‌پی‌یو حداکثر تا ۱۰ مگاهش بر ثانیه عمل می‌کند؛ در حالی که یکی از معروف‌ترین جی پی یو‌های ماینر که ATI ۵۹۷۰ نام دارد، دارای هش ریت ۸۰۰ مگاهش است!

بهترین کارت گرافیک برای استخراج

تقریباً با همه GPU‌ها می‌توان عملیات استخراج رمز ارز را انجام داد؛ ولی کارت گرافیک‌هایی مانند RTX ۳۰۸۰ ساخت شرکت انویدیا و RX ۵۸۰ ساخت شرکت‌ای‌ام‌دی، برای استخراج دوج کوین انتخاب مناسب‌تری هستند.

بهترین کارت گرافیک برای استخراج
بهترین کارت گرافیک برای استخراج

 

دستگاه ‌های اسیک ماینر

پس از اینکه رقابت بر سر ماینینگ رمزارز‌ها وارد فاز جدیدی شد، دیگر یک ریگ استخراج‌کننده متشکل از چند پردازنده گرافیکی نیز پاسخگو نبود. هم اکنون برای استخراج رمز ارز‌هایی با الگوریتم Scrypt نیز مجبور هستیم از دستگاه‌های اسیک ماینر استفاده کنیم. دوج کوین نیز از الگوریتم Scrypt استفاده می‌کند و استخراج‌کنندگان می‌توانند در مدت زمان کوتاهی، بلاک‌های داده را پردازش کنند. این الگوریتم مبتنی بر تشخیص کلمه عبوری است و همین کار دستگاه‌های ماینر را سخت و حافظه زیادی را درگیر می‌کند.

مزایا دستگاه اسیک ماینر

یک دستگاه اسیک، درواقع میکروچیپی است که تنها با هدف استخراج رمزارز‌ها با سرعت بسیار بالا طراحی و ساخته شده است. نرخ هش در این دستگاه‌ها تا ۱۰۰ برابر بالاتر است و در عین حال مصرف برق کمتری هم دارد!

معایب اسیک ماینر‌ها

اسیک ماینر‌ها گران قیمت هستند و سر و صدای زیادی دارند. علاوه بر آن دمای آن‌ها می‌تواند تا مقدار زیادی افزایش پیدا کند.

بهترین دستگاه اسیک ماینر

هش ریت شبکه دوج کوین به گونه‌ای است که با گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر‌های قوی خانگی هم نمی‌توانیم آن را استخراج کنیم. بهترین کار برای استخراج دوج کوین خرید دستگاه اسیک ماینر ) Asic Miner( منطبق بر الگوریتم Scrypt است. بهترین استخراج‌کننده‌های مبتنی بر Scrypt، برای دوج کوین، انت ماینر ال ۳ پلاس ( +Bitmain Antminer L۳) و Innosilicon A۲ Terminator نام دارند.

 

نرم‌افزار مورد نیاز برای استخراج دوج کوین

برای استخراج دوج کوین با استفاده از اسیک ماینر‌ها و کارت گرافیک، به یک نرم‌افزار استخراج مناسب نیاز دارید. در ادامه تعدادی نرم‌افزار‌های مناسب برای استخراج دوج کوین را معرفی می‌کنیم:

نرم‌افزار ‌های متناسب با کارت گرافیک

اگر قصد دارید استخراج دوج کوین را با استفاده از GPU انجام بدهید، بهترین نرم‌افزار‌ها برای این کار عبارت هستند از:

CudaMiner: با پردازنده‌های شرکت انویدیا سازگاری بالایی دارد.

CGminer: با بسیاری از GPU‌ها سازگار است.

EasyMiner: برای استخراج‌کننده‌های تازه کار مناسب است و فضای کاربر پسندی دارد.

نرم‌افزار ‌های سازگار با الگوریتم Scrypt

همانطور که گفتیم بهترین راهکار برای استخراج رمز ارز‌هایی مانند دوج کوین و لهیت کوین که از الگوریتم Scrypt استفاده می‌کنند، استفاده هز دستگاه‌های ASIC است. بهترین نرم افزهر سازگار به این دستگاه، MultiMiner نام دارد. البته از EasyMiner و CGminer نیز می‌توان برای دستگاه اسیک استفاده کرد.

تازه کار‌ها از چه دستگاهی استفاده کنند؟

اگر در زمینه ماین کردن دوج کوین تازه کار هستید، توصیه ما این است که از کارت گرافیکی مانند RX۵۸۰ و نرم‌افزار مناسب آن مانند EasyMiner استفاده کنید. همچنین بهتر است در AikaPool یا Multipool که استخر‌های استخراج بزرگی هستند عضو شوید.

روش‌ های استخراج دوج کوین

دوج کوین یکی از رمزارز‌های معروف است که در صرافی‌های ارز دیجیتال ارائه می‌شود؛ قیمت دوج کوین در این لحظه را می‌توانید در کوین مارکت کپ مشاهده کنید.

برای استخراج دوج کوین می‌توان از سه روش سولو ماینینگ، ماینینگ پول و کلاد ماینینگ استفاده کرد. بهترین روش، استفاده از استخر استخراج است که در ادامه بررسی می‌کنیم.

سولو ماینینگ

استخراج انفرادی، روشی است که در آن تنها به قدرت پردازشی دستگاه ماینر خود تکیه می‌کنید؛ یعنی تأیید تراکنش‌ها و همه پردازش‌های حل توابع یک بلاک را به تنهایی انجام می‌دهید. اگرچه تمام پاداش کسب بلاک جدید به شما تعلق می‌گسرد و آن را به کسی شریک نمی‌شوید، اما این روش استخراج، دشوارتر است.

چرا استخراج انفرادی دوج کوین انجام ندهیم؟

با استفاده از روش سولو ماینینگ، ممکن است تا مدت‌ها موفق به کسب هیچ سودی نشوید؛ چرا که در رقابت با استخر‌های بزرگ هستید و شانس شما یرای پیروزی بسیار کم است. این روش تنها به افرادی توصیه می‌شود که تعداد زیادی دستگاه در اختیار دارند.

ماینینگ پول

به افراد تازه وارد توصیه می‌شود در یکی از استخر‌های بزرگ استخراج عضو شوند. اگرچه در این روش، بخشی از پاداش را دریافت می‌کنند اما می‌توانند به طور دائم سود کسب کنند. در روش ماینینگ پول، مجموعه‌ای از دستگاه‌های استخراج‌کننده با کمک یکدیگر معادلات بلاک را حل کرده و آن را به زنجیره بلاک چین اضافه می‌کنند؛ در نتیجه سریع‌تر جایزه می‌گیرند.

کلاد ماینینگ

استخراج ابری، روش دیگری برای استخراج رمز ارز‌ها است که در آن کاربر، پردازنده را از یک دیتاسنتر بزرگ اجاره می‌کند؛ دوج کوین استخراج می‌شود و سهم مشخصی به کاربر تعلق می‌گیرد. برای استخراج ابری این رمز ارز به یک والت Dogecoin نیاز دارید.

بهترین سرویس ‌های استخراج ابری دوج کوین کدام هستند؟

سرویس هلی کلاد ماینینگ زیادی دوج کوین ماین می‌کنند که برخی از آن‌ها عبارت هستند از نایس هش (Nice Hash)، جنسیس ماینینگ (Genesis Mining)، ایوبات (Eobot) وغیره.

بهترین سرویس ‌های استخراج ابری دوج کوین

 

سخن آخر

در مطالب گفته شده، فرایند استخراج دوج کوین با کمک دستگاه‌های استخراج‌کننده را مورد بررسی قرار دادیم. در گذشته، CPU‌ها توان ماین کردن داشتند اما امروزه نرخ هش افزایش پیدا کرده و رقابت‌ها میان ماینر‌ها بیشتر شده است. از این رو، ماینر‌های پرقدرت مانند GPU‌های قوی و دستگاه‌های Asic، برای هستخراج دوج کوین مناسب‌تر بوده. الگوریتم حل معادله بلاک‌های شبکه دوج کوین، مبتنی بر Scrypt است و دستگاه‌های سازگار با این الگوریتم گزینه مناسبی برای این کار هستندگ هر چقد هش ریت دستگاه بیشتر باشد، کارآمد‌تر و در عین حال گران‌تر هست.

 

 

/*رپورتاژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا