ارز دیجیتال

در حال حاضر کدام ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذری بهتر هستند؟

پس از اینکه بازار بورس مدت زمانی را در دوران رکود گذراند ارزهای دیجیتال بسیار مورد توجه سرمایه گذاران قرار گرفتند و از این رو شاهد مهاجرت سرمایه گذاران از بازار سرمایه به سمت بازار ارز دیجیتال شدیم. تعداد کسانی که در حوزه بازار ارز دیجیتال به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می پردازند از ابتدای سال 2021 سه برابر شده و پیش بینی می شود که تا سال 2025 حدود یک میلیارد کیف پول بیت کوین وجود داشته باشد که با توجه به نرخ رشد انتظار این رقم باز افزایش پیدا کند، سرمایه گذاران در این بازار به دنبال این هستند که بدانند در حال حاضر کدام ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بهتر هستند ما در این مطلب با بررسی چند عامل بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 1401-2022 را به شما معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید:

روش‌های امن خرید ارز دیجیتال برای مبتدی تا حرفه‌ای

7 نکته مهم برای سرمایه گذاری در بورس و ارز دیجیتال

کدام ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در 2022 بهتر هستند؟

ابتدا به صورت مختصر خواهیم گفت که ارز دیجیتال چیست؟ ارز دیجیتال یا ارز رمز‌نگاری شده دارایی‌های دیجیتالی هستند که به عنوان یک ارزش مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کسی می تواند با در دست داشتن یک موبایل یا کامپیوتر و اینترنت در هر جای دنیا به خرید فروش ارز دیجیتال بپردازد. اگر چه که هیچ فرمول خاصی وجود ندارد تا بدانیم در حال حاضر کدام ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بهتر هستند اما این مواردی که در این مطلب معرفی می کنیم ارزهای دیجیتالی هستند که امسال عملکرد بهتری از خود نشان دادند.

بیت کوین Bitcoin (btc)

بیت کوین اولین ارز دیجیتال است که در سال 2019 توسط شخصی با نام ساتوشی ناکاموتو به وجود آمد. به طور کلی یک جمله معروف در مورد بیت کوین وجود دارد اینکه سبد سرمایه گذاری که در آن بیت کوین وجود نداشته باشد سبد خوبی نیست، در سال 2021 بیت کوین، در بازار ارزهای دیجیتال وضعیت مناسبی نداشت و تا مرز 37 درصد هم کاهش پیدا کرد علت اصلی ریزش بیت کوین در بازار، ورود ارزهای دیجیتال جدید از جمله ارز اتریوم بود که در ادامه راجب این ارز توضیح خواهیم داد. اما بیت کوین با این وجود هنوز بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بوده و اگر بر این باشد که تنها یه ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم آن ارز باید بیت کوین باشد.

پیش بینی آینده بیت کوین: طبق نظر کارشناسان اگر بیت کوین کانال 50 هزار دلار را برای خود حفظ کند می تواند دوبار رشد کند.

قیمت در یک ژانویه2022: 46400 دلار

رتبه برحسب ارزش بازار در زمان نگارش مقاله: 1

اتریوم Ethereum (eth)

اگر تا سال گذشته در مورد سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال اتریوم مقداری شک داشتیم امسال دیگر این شک وجود ندارد، زیرا که اتریوم هرگز به این میزان قدرتمند نبوده، با وجود اینکه بیت کوین تاکنون اولین بوده اما ممکن است اتریوم به زودی جای بیت کوین را بگیرد در اوایل سال 2021 سلطنت اتریوم از 11 درصد به بیش از 20 درصد رسید و با این حال اینکه اتریوم بخواهد اولین ارز دیجیتال باشد اصلا بعید نیست.

پیش بینی اتریوم: وبسایت Digitalcoinprice حداکثر قیمت اتریوم را تا سال 2030 حدود 25000 دلار پیش بینی کرده است، بر اساس گفته تحلیل گران ارزش بازار اتریوم تا پایان سال 2025 از ارزش بازار بیت کوین پیشی گرفته و کارشناسان معتقدند که اتریوم جز بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022 خواهد شد.

قیمت در یک ژانویه 2022: 3700

رتبه بر حسب ارزش بازار در زمان نگارش مقاله: 2

پولکادات Polkadot (dot)

پولکادات یک شبکه بلاکچین است که مثل اتریوم به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌ها و قرارداد‌های هوشمند بسازند. یکی دیگر از مزایای پولکادات این است که از سرعت معاملات خوبی برخوردار است. همچنین پولکادات امکان ارتباط برنامه‌های غیرمتمرکز (DAPP‌) را با سایر شبکه‌های بلاکچین فراهم می‌کند. با ایجاد این قابلیت توسط پولکادات، انتقال دارایی‌ها بین بلاکچین‌های مختلف راحت شده است.

پیش بینی پولکادات:

بسیاری از کارشناسان به آینده Polkadot خوشبین هستند. بر اساس آخرین پیش‌بینی Coin Price Forecast، قیمت پولکادات تا پایان 2023 به 75 دلار می‌رسد. وبسایت Digitalcoinprice پیش‌بینی می‌کند که پولکادات در سال 2022 به 61 دلار، در سال 2025 به 103 دلار و در سال 2028 به 153 دلار افزایش می‌یابد.

بایننس کوین Binancecoin (bnb)

باینس کوین یکی از ارزهای دیجیتالی است که برای معامله و پرداخت هزینه در آن استفاده شده و توکن بومی صرافی بایننس محسوب می شود.

پیش بینی بایننس کوین:

وبسایت Coin Price Forecast، قیمت بایننس کوین را تا اواسط سال 2025 حدود 1000 دلار و همچنین تا سال 2030، 1800 دلار را پیش‌بینی کرده است. وبسایت Digitalcoinprice پیش‌بینی می‌کند که BNB در سال 2022 به قیمت 824 دلار، در سال 2025 به 1287 دلار و تا سال 2028 به 1821 دلار می‌رسد

کاردانو Cardano (ada)

کاردانو یک ارز دیجیتال نسل سوم است که در سال 2017 راه‌اندازی شده است. از مزایای کاردانو می توان به این اشاره کرد که می تواند برای ایجاد قرار دادهای هوشمند استفاده شود و برنامه های متمرکز ایجاد کند. همچنین قابلیت ارسال و دریافت فوری وجوه با حداقل هزینه در دنیای تجارت و امور مالی را دارد. کاردانو در مقایسه با بیت کوین تعداد تراکنش بیشتری در ثانیه را پردازش می کند. این ارز در حال حاضر برای پروژه‌های مالی، مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی استفاده می‌شود.

پیش بینی کاردانو: وبسایت Coin Price Forecast، قیمت کاردانو را در سال 2025 حدود 12 دلار پیش‌بینی می‌کند و گفته شده که تا سال 2030 قیمت 19 دلار را تجربه کند.

در این مطلب ما به چند ارز دیجیتال معروف با ارائه آمار و ارقام اشاره کردیم اما تمامی این پیش بینی های انجام شده فقط بر اساس عملکرد این ارزها می باشد ما در جواب اینکه کدام ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری بهتر است نمی توانیم جواب قطعی و محکمی دهیم و فقط به عنوان پیشنهاد چند ارز دیجیتال معروف را برای شما با جزئیات بیشتر توضیح دادیم اگر شما برای سود های کلان حاضر به تحمل ریسک فراوان هستید بازار ارزهای دیجیتال برای شما مناسب تر است اما 6 نکته ضروری را برای ورود به بازار ارز دیجیتال را باید در نظر گرفت و آن هم به ترتیب ریسک‌پذیری، دانش کافی،دانش تحلیل، مدیریت ریسک ، زیر نظر داشتن اخبار جهان است.

بیشتر بخوانید:

دلیل ریزش قیمت ارز دیجیتال لونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا