ارز دیجیتال

روش‌های امن خرید ارز دیجیتال برای مبتدی تا حرفه‌ای

بسیاری از افراد عقیده دارند که خرید ارز دیجیتال دشوار است و به‌راحتی نمی‌توان به معامله‌گران بازار ارز دیجیتال اطمینان کرد. اما اگر با روش خرید ارز دیجیتال آشنا باشید و بتوانید صرافی معتبری پیدا کنید، این معضل به‌راحتی حل خواهد شد. با ما همراه باشید تا روش خرید ارزدیجیتال از والکس به‌صورت امن را آموزش دهیم.

ارز دیجیتال چیست و چگونه کار می‌کند؟

ارز دیجیتال که به آن کریپتوکرنسی هم گفته می‌شود، نوعی سیستم پرداخت دیجیتالی همتا‌به‌همتا است که به بانک‌ها متکی نیست. از طریق این سیستم، هرکسی در هر جایی قادر به دریافت و ارسال پرداخت است و به‌جای انتقال و مبادله اسکناس در دنیای واقعی، پرداخت‌ها صرفا به‌عنوان ورودی‌های دیجیتالی یک پایگاه داده آنلاین وجود دارد. امنیت ذخیره و انتقال داده‌های ارز دیجیتال، با استفاده از کدنویسی پیشرفته فراهم می‌شود.

اگر صاحب ارز دیجیتال هستید، باید بدانید که صاحب هیچ چیز ملموس و فیزیکی‌ای نیستید. واحدهای ارز دیجیتال از طریق فرایندی به‌نام ماینینگ و با استفاده از رایانه استخراج می‌شوند. ارزهای دیجیتال روی بستری که به‌صورت عمومی توزیع شده است و  بلاک چین نامیده می‌شود، اجرا می‌شوند. در ادامه درباره روش خرید ارز دیجیتال بیشتر صحبت خواهیم کرد.

روش خرید ارز دیجیتال

این روزها، ارز دیجیتال نقل بسیاری از محافل است. خود شما حتی اگر سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال را آغاز نکرده باشید، به‌احتمال زیادی دوستانی دارید که در این بازار فعالیت می‌کنند. با توجه به سودهای کلانی که این ارزهای دیجیتال نصیب صاحبان خود می‌کنند، احتمالا شما هم وسوسه شده باشید که ناخنکی به این بازار بزنید.

اگر مدت‌هاست که تصمیم به خرید ارز دیجیتال گرفته‌اید و نمی‌دانید چگونه با خیال راحت ارز دیجیتال بخرید، راهنمای زیر را که مربوط به آموزش خرید ارز دیجیتال است، مطالعه کنید. روش خرید ارز دیجیتال معمولا در سه مرحله انجام می‌شوند:

خرید ارز دیجیتال

 

مرحله1: انتخاب صرافی

اولین و مهم‌ترین اقدام در خرید امن ارز دیجیتال، انتخاب صرافی معتبر است. در حقیقت، با انتخاب صرافی معتبر 100% مسیر خرید امن را طی کرده‌اید. در زمان انتخاب صرافی، به مواردی مثل ارزهای ارائه‌شده، نرخ کارمزد، مشخصه‌های امنیتی، امکانات ذخیره‌سازی و نحوه برداشت توجه کنید.

در مرحله بعد باید در صرافی مورد نظرتان ثبت نام کنید و با توجه به سیاست‌ها و اقدامات صرافی احراز هویت کنید. بعضی از صرافی‌ها احراز هویت را تنها در شرایطی ضروری می‌دانند که حجم معامله بسیار بالا باشد و بعضی از صرافی‌ها هم کاربران خود را ملزم می‌دارند که در همان ابتدای ثبت نام احراز هویت کنند.

اگر دنبال یک صرافی معتبر داخلی هستید، بی‌بروبرگرد به شما والکس را پیشنهاد می‌کنیم. برای خرید مطمئن ارز دیجیتال از والکس همین حالا اقدام کنید.

مرحله دوم: شارژ حساب کاربری

در روش خرید ارزدیجیتال از والکس پس از ثبت نام در صرافی و احراز هویت، باید حساب خود را شارژ کنید. اکثر صرافی‌ها این امکان را برای کاربران فراهم می‌سازند که با استفاده از ارزهای فیات- مثلا دلار آمریکا، ریال ایران، پوند انگلیسی و یورو- از طریق کارت‌های اعتباری‌شان ارز دیجیتال مورد نظر خود را خریداری کنند.

مرحله سوم: خرید ارز دیجیتال و معامله

پس از انجام مراحل فوق، از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن موبایلی بروکر خود، می‌توانید نسبت به خرید ارز دیجیتال اقدام کنید و معاملات مورد نظرتان را انجام دهید. به همین سادگی!

انواع ارزهای دیجیتال

از زمان پیدایش اولین ارز دیجیتال در سال 2009، تابه‌حال ارزهای دیجیتال زیادی معرفی شده‌اند. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین ارزها پرداخته‌ایم:

خرید بیت کوین

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی‌ست که پا به عرصه وجود گذاشته است و هنوز هم رایج‌ترین و محبوب‌ترین رمزارز موجود در بازار است. اگر چه بسیاری عقیده دارند که فویت اصلی فرد یا گروهی که بیت کوین را ساخته‌اند ناشناخته باقی مانده است، اما توسعه بیت کوین به‌نام ساتوشی ناکاموتو ثبت شده است.

اگر دوست دارید از قافله جا نمانید و از سرمایه‌گذاری روی بیت کوین بهره‌مند شوید، همین حالا نسبت به خرید و فروش بیت کوین از این اینجا اقدام کنید.

خرید اتریوم

اتریوم که در سال 2015 توسعه یافته است، یک شبکه بلاک چین است که ارز دیجیتال مخصوص به خود را دارد. این ارز دیجیتال که اتر یا اتریوم نامیده می‌شود، پس از بیت کوین محبوب‌ترین ارز در بازار ارزهای دیجیتال است. و از این جهت که قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین پایین‌تر است باعث افزایش محبوبیت این آلت کوین شده است. همچنین برای مشاهده قیمت اتریوم می‌توانید از طریق این لینک اقدام به مشاهده قیمت اتریوم کنید.

خرید ریپل

این رمزارز برای اولین بار در سال 2012 و توسط چند بانک و موسسات مالی توسعه یافته است.  لازم به ذکر است که با توجه به محبوبیت و رونق بیت کوین، تمامی رمز ارزهای غیر بیت کوینی آلت کوین نامیده می‌شوند.

خرید ارز دیجیتال

 

4 نکته برای سرمایه‌گذاری ایمن روی ارزهای دیجیتال

همه سرمایه‌گذاری‌ها دارای ریسک هستند اما بعضی از کارشناسان عقیده دارند که سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال از سایر گزینه‌های سرمایه‌گذاری پرخطرتر است. با این حال، آشنایی با نکات حائز اهمیت در سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، معامله مثرثمر و ایمن را بیش از پیش تضمین می‌کند. در ادامه آموزش خرید ارز دیجیتال، نکاتی درباره سرمایه‌گذاری ایمن در این بازار ارائه شده است:

آشنایی با صرافی‌ها

پیشی از سرمایه‌گذاری، درباره صرافی‌های ارز دیجیتال تحقیق کنید. صرافی‌های زیادی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توانید در بازار فعالیت کنید. بررسی‌ها و تحقیقات لازم را انجام دهید و پیش از اقدام، با افراد باتجربه‌تر مشورت کنید. البته در بخش قبلی یکی از معتبرترین صرافی‌های داخلی را به شما معرفی کردیم؛ با خیال راحت معاملات خود را به والکس بسپارید.

انتخاب روش مناسب برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال

هر زمان که تصمیم گرفتید ارز دیجیتال بخرید، همزمان به نحوه ذخیره‌سازی آن هم فکر کنید. ارزهای دیجیتال تان را می‌توانید در صرافی یا کیف پول ارز دیجیتال نگهداری کنید. کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع گوناگونی دارند و هر یک از آن‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. مانند صرافی‌ها، قبل از سرمایه‌گذاری باید روش‌های ذخیره‌سازی را بررسی کنید و بهترین آن‌ها را با توجه به نیازها و نوع سرمایه‌گذاری‌تان انتخاب کنید.

تنوع در سرمایه‌گذاری

تنوع، کلید یک استراتژی کارآمد برای سرمایه‌گذاری است. این مسئله در رابطه با سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال هم صدق می‌کند. مثلا، صرفا به‌خاطر این‌که دوستتان بهره زیادی از بیت کوین برده است، همه پول خود را روی این ارز سرمایه‌گذاری نکنید. هزاران گزینه وجود دارند که ممکن است برای شما بهتر و پرسودتر باشند. بهتر است سرمایه‌تان را روی چند ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید.

آمادگی برای نوسانات بازار

بازار ارزهای دیجیتال نیز درست مثل سایر بازارها نوسان بسیار زیادی دارد. خودتان را برای این نوسانات آماده کنید؛ چون نوسانات قابل توجهی را در قیمت‌ها شاهد خواهید بود. اگر قلبتان تاب این را ندارد که در عرض مدتی کوتاه سرمایه‌تان به نصف نزول کند، بازار ارز دیجیتال را فراموش کنید.

والکس، حافظ امنیت سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال

با توجه به این‌که تقلب در بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است، لزوم انتخاب صرافی معتبر بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. والکس با انجام اقداماتی همچون استفاده از پروتکل‌های SSL، استفاده از سرورهای اختصاصی، ذخیره اطلاعات کاربران به‌صورت رمزنگاری‌شده، حساب دو مرحله‌ای و… لذت خریدی امن را برای شما رقم خواهد زد. اگر دنبال امنیت در روش خرید ارز دیجیتال هستید، خرید ارزدیجیتال از والکس را امتحان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا