فراتر از خبر

پنجاهمین سالگرد «پدرخوانده» در مراسم اسکار 2022

‌‌پنجاهمین سالگرد «پدرخوانده» در مراسم اسکار ۲۰۲۲ با حضور فرانسیس کاپولا، آل پاچینو و رابرت دنیرو.

فرانسیس کاپولا، آل پاچینو و رابرت دنیرو به روی صحنه‌ی اسکار آمدند تا در سالگرد ۵۰ سالگی پدرخوانده از اسطوره‌هایی که ساخت آن را ممکن کردند تشکر کنند.

فرانسیس کاپولا، آل پاچینو و رابرن دنیرو

درباره فیلم «پدرخوانده»

پدرخوانده (The Godfather) یک فیلم جنایی آمریکایی در سال ۱۹۷۲ به کارگردانی فرانسیس فورد کوپولا است که فیلم‌نامه‌اش را به همراه ماریو پوزو نوشت.

این فیلم بر پایهٔ رمان به همین نام از پوزو است که پرفروش‌ترین رمان ۱۹۶۹ شد.

در این فیلم مارلون براندو، آل پاچینو، جیمز کان، ریچارد اس. کاستلانو، رابرت دووال، استرلینگ هایدن، جان مارلی، ریچارد کونته و دایان کیتن ایفای نقش می‌کنند.

پدرخوانده نخستین بار در ۱۴ مارس ۱۹۷۲ در تئاتر لئووز استیت به نمایش درآمد و در ۲۴ مارس ۱۹۷۲ به‌طور گسترده در ایالات متحده منتشر شد.

این پرفروش‌ترین فیلم ۱۹۷۲ بود و با فروش بین ۲۴۶ تا ۲۸۷ میلیون دلار در گیشه، برای مدتی پرفروش‌ترین فیلم ساخته‌شده بود.

این فیلم با بازخوردهای جهانی منتقدان و مخاطبان همراه بود و با تمجید از نقش‌آفرینی‌ها، به ویژه ایفای نقش براندو و پاچینو، کارگردانی، فیلم‌نامه، فیلم‌برداری، تدوین، موسیقی و برای به تصویر کشیدن مافیا مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم در چهل و پنجمین دوره جوایز اسکار برندهٔ جوایز اسکار برای بهترین فیلم، بهترین بازیگر نقش اول مرد (براندو) و بهترین فیلم‌نامه اقتباسی (پوزو و کوپولا) شد.

علاوه بر این، این فیلم نامزد دریافت هفت جایزهٔ اسکار دیگر شامل بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای پاچینو، کان و دووال، و بهترین کارگردانی برای کوپولا شد. پدرخوانده از زمان انتشار به عنوان یکی از بزرگترین و تأثیرگذارترین فیلم‌های ساخته‌شده به خصوص در ژانر گنگستر مورد توجه قرار گرفته‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا