فراتر از خبر

مسابقه طناب کشی هدیه تهرانی در 13 بدر

در ادامه اعتراض اقشار مختلف به پروژه احداث پتروشیمی میانکاله، هدیه تهرانی نیز به کمپین مخالفت با احداث این مجتمع پتروشیمی پیوست.

شبه‌جزیرهٔ میانکاله شبه‌جزیره‌ای در منتهی‌الیه جنوب‌شرقی دریای مازندران، در دوازده کیلومتری شمال شهر بهشهر واقع می‌باشد. میانکاله از سال ۱۳۴۸ به عنوان «منطقهٔ حفاظت‌شده» تعیین شد و هم‌اکنون با عناوین پناهگاه حیات وحش، تالاب بین‌المللی و ذخیره‌گاه طبیعی زیست‌کره تحت حفاظت محیط‌زیست قرار دارد.

ویدئو زیر را ببینید که مربوط به مسابقه طناب کشی هدیه تهرانی با گروهی از دوستانش در میانکاله در کنار کمپین نه به پتروشیمی میانکاله می باشد.

بیوگرافی هدیه تهرانی

هدیه تهرانی زادهٔ ۴ تیر ۱۳۵۱، هنرپیشه ایرانی است. وی همچنین در زمینه عکاسی فعالیت دارد. هدیه تهرانی موفق به دریافت دو سیمرغ بلورین از جشنواره فیلم فجر شده است.

هدیه تهرانی در تهران متولد شد.

اولین بار وی برای بازی در فیلم روز واقعه انتخاب شد، اما بعدها لادن مستوفی جای او را گرفت. کیانوش عیاری هم او را برای بازی در بودن یا نبودن انتخاب کرد که بعدها عسل بدیعی به جای او برگزیده شد.

اما سرانجام مسعود کیمیایی او را برای فیلم سلطان انتخاب کرد و هدیه تهرانی وارد سینمای حرفه‌ای شد.

بازی‌های راحت و روان او در فیلم‌های غریبانه و به خصوص شوکران تحسین منتقدان را برانگیخت.

یکی از بهترین نقش آفرینی‌اش که منجر به دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و تندیس زرین جشن خانهٔ سینما شد و تحسین نویسندگان و منتقدان را در پی داشت، بازی بیاد ماندنی او در چهارشنبه سوری بود.

مجله همشهری جوان، بعد از مهناز افشار وی را به عنوان دومین بازیگر زن پول‌ساز دهه هشتاد خورشیدی انتخاب کرد.

اهدای نشان درجه یک هنر

در مراسمی علی جنتی وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی به هدیه تهرانی و شماری دیگر از هنرمندان نشان درجه یک هنر اهدا کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا