فراتر از خبر

آموزش معاملات فیوچرز در 3 صرافی کوکوین، بایننس و بای بیت

یکی از شیوه‌های مهم در ترید کردن و سرمایه‌گذاری در بازار، انجام معاملات آتی (فیوچرز) است. این نوع معاملات ویژگی‌های خاصی داشته و به سرمایه‌گذار این فرصت را می‌دهند که به‌شکل‌های مختلفی نسبت به کسب سود و افزایش سرمایه اقدام کند.

در این معاملات خریدار و فروشنده در جهت انجام یک معامله در زمانی مشخص در آینده اقدام به بستن قرارداد می‌کنند.

اما معاملات فیوچرز چیست؟ چه اهمیتی دارد؟ مفهوم و نقش اهرم در این معاملات چیست؟ هدف معاملات فیوچرز چیست؟ در ادامه 0 تا 100 معاملات فیوچرز را تویضیح می‌دهیم.

 

1-   معاملات فیوچرز (Futures) چیست؟

آیا تا به حال لغت “فیوچرز” به گوشتان خورده است؟ به دنبال آموزش فیوچرز رایگان بودید؟ معاملات فیوچرز، قراردادهای مالی هستند که طرفین را موظف می کند که یک دارایی را در آینده با قیمتی از پیش تعیین شده معامله کنند.

خریدار باید بدون توجه به قیمت فعلی بازار در تاریخ انقضا، دارایی پایه را به قیمت تعیین شده خریداری کند یا فروشنده باید دارایی پایه را بفروشد.

ما در اینجا مثالی از معاملات فیوچرز را در دنیای فیزیکی برایتان آوردیم. به عنوان مثال فرض کنید شما صاحب رستوران هستید. با توجه به سال گذشته تخمین می زنید که سفارش 100.000 پرس غذا را در سال آینده خواهید داشت.

با توجه به نوسانات قیمت، ممکن است زمانی که بخواهید برنج مورد نیاز خود را بخرید، قیمت آن افزایش پیدا کرده باشد. بنابراین با توجه به قیمت هر پرس غذا، مجبور می شوید رستوران خود را تعطیل کنید! چون جز ضرر چیزی نصیبتان نمی‌شود.

راه حل این مشکل استفاده از قراردادهای فیوچرز است. پس شما به عنوان صاحب رستوران، برنج مورد نیاز خود را با کمک قراردادهای فیوچرز تهیه می کنید.

شما باید با کشاورز و تامین کننده برنج قراردادی را ببندید که بر اساس آن طرفین باید پول و کالا را در تاریخی معین و با قیمتی که از پیش تعیین شده بود، معامله کنند.

برای درک بهتر قرارداد آتی به مثال دیگری توجه کنید. فرض کنید شما قصد دارید بر روی یکی از رمز ارزها مانند ریپل سرمایه گذاری کنید.

پس از بررسی دقیق و تحلیل ریپل متوجه می شوید که به احتمال زیاد قیمت آن در شش ماه آینده رشد خوبی خواهد داشت. بنابراین تصمیم خود را می گیرید که آن را خریداری کنید.

هنگامی که رمز ارز ریپل را خریداری کردید، با صرافی مورد نظرتان با یک قرارداد فیوچرز معامله می کنید. با توجه به قرارداد، اگر قیمت ریپل تا بازه زمانی تعیین شده یعنی شش ماه آینده روند صعودی را طی کند سود خوبی نصیب شما می‌‎شود.

پس از آنکه صرافی مورد نظر آن ارز را در زمان معین فروخت، کل مبلغ را به همراه سود مورد نظر به حساب شما واریز می کند. اما در صورتی که پیش بینی شما اشتباه باشد صرافی کل مبلغ تعیین شده در قرارداد را از شما دریافت خواهد کرد.

مفهوم اهرم در معاملات فیوچرز چیست؟

قبل از شروع آموزش فیوچرز خوب است که با مفهوم اهرم آشنا شوید. اما منظور از اهرم در معاملات فیوچرز چیست؟ چرا تریدرها بسیار از آن استقبال می‌کنند؟

بیایید در ذهن خود تصور کنید که کاربر صرافی بایننس هستید و هم اکنون حدود 500 دلار در حساب خود موجودی دارید. همچنین قصد استفاده از وام فیوچرز بایننس را نیز دارید. حال شما برای معاملات خود اهرم 100 را انتخاب می‌کنید.

در این حالت صرافی بایننس به شما اجازه می‌دهد که تا 100 برابر موجودی  که در حساب خود دارید، ارز دیجیتال خرید و فروش کنید یعنی 50000 دلار!  معمولا در پلتفرم‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال می‌توان اهرم را تا 125 تنظیم کرد. بنابراین تا حدود 125 برابر دارایی حساب کاربری‌تان به شما اجازه بهره‌برداری از وام داده می‌شود.

فیوچرز چیست

راه کسب سود از افت قیمت ارزهای دیجیتال با استفاده از معاملات فیوچرز چیست؟

چگونه ممکن است با ریزش قیمت ارز دیجیتالی که دارید، در بازار سود کنید؟ فرض کنید که ارز دیجیتال محبوب شما بیت کوین است و شما یک بیت کوین را با ارزش 60000 دلار از کاربری قرض می‌گیرید.

اما مجبور می‌شوید در همان لحظه بیت کوین را با همان قیمت 60000 دلاری بفروشید. دو روز بعد قیمت و ارزش بیت کوین کم می‌شود و قیمت آن 50000 دلار می‌گردد.

اگر شما در همان لحظه یک بیت کوین 50000 دلاری تهیه کرده و قرض کاربر دیگر را بپردازید؛ در واقع شما از محل افت قیمت بیت کوین ۱۰۰۰۰ دلار سود کرده‌اید. چنین امکانی در پلتفرم‌های فیوچرز صرافی‌های مختلف، برای شما فراهم است که در ادامه بهترین‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

2-    انواع معاملات فیوچرز

قبل از آموزش فیوچرز به معرفی انواع معاملات فیوچرز می‌پردازیم. دارایی‌های اساسی شامل پول یا کالاهای فیزیکی هستند. قراردادهای فیوچرز دارایی پایه را به تفصیل شرح می دهند. این دارایی‌ها برای تسهیل تجارت استاندارد شده‌اند.

انواع مختلفی از قراردادهای فیوچرز برای معامله در دسترس هستند از جمله:

  •       قراردادهای فیوچرز کالا مانند نفت خام، گاز طبیعی، ذرت و گندم
  •       معاملات فیوچرز شاخص سهام مانند شاخص S&P 500
  •       معاملات فیوچرز ارز شامل یورو و پوند انگلیس
  •       معاملات فیوچرز فلزات گرانبها برای طلا و نقره
  •       قراردادهای فیوچرز خزانه داری ایالات متحده برای سهام و سایر محصولات

 

3-    چرا شرکت ها قراردادهای فیوچرز منعقد می کنند؟ – هدف معاملات فیوچرز

قبل از اینکه آموزش فیوچرز را شروع کنیم، هدف معاملات فیوچرز را می‌گوییم تا با علاقه بیشتری به یادگیری بپردازید. شرکت‌های مختلف ممکن است برای اهداف متفاوتی از قراردادهای آتی یا فیوچرز استفاده کنند.

متداول‌ترین دلیل این است که در برابر نوع خاصی از ریسک محافظت شوند. شرکت‌ها همچنین ممکن است معاملات فیوچرز را برای اهداف سفته بازانه انجام دهند. به عبارتی دیگر معامله گران فیوچرز یا می خواهند از خود در برابر کاهش قیمت ناخواسته محافظت کنند یا از افزایش قیمت سود ببرند.

3-1- کم کردن ریسک

مهم ترین هدف در معادلات فیوچرز، نبود اطمینان از اتفاقاتی است که در آینده خواهد افتاد و بر روی قیمت ارزهای دیجیتال اثر خواهد گذاشت.

معامله گران با استفاده از معاملات فیوچرز می توانند از خطرات ناشی از نوسانات قیمت ارزهای مورد نظرشان جلوگیری کنند. با استفاده از چنین معامله‌هایی، ریسک نوسان قیمت برای خریدار و فروشنده کاهش می‌یابد.

3-2- کسب سود با پیش بینی قیمت

با استفاده از تحلیل داده و پیش بینی قیمت ارز دیجیتالی که دارید و با توجه به اینکه آن ارز کاهش پیدا کرده یا افزایش می‌یابد، استفاده از معاملات فیوچرز این امکان را به معامله گران می‌دهد که سود کنند.

فروشنده با فرض بر اینکه قیمت دارایی‌اش در آینده ممکن است کاهش پیدا کند، طی یک قرارداد فیوچرز دارایی مورد نظر خود را می‌فروشد تا بتواند با پایین آمدن قیمت، آن ارز را مجدد خریداری کند.

همان طور که گفتیم قراردادهای فیوچرز در هر سه صرافی کوکوین، بایننس و بای بیت انجام می شود که گروه سرمایه گذاری مهدی رجبی به آموزش هر کدام از آن‌ها می‌پردازد.

 گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی (mahdi rajabi)، بیش از ده سال است که تمرکز خود را بر روی پیش‌بینی حوزه‌های مالی، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه و فعالیت در بازار‌های سهام بین‌المللی قرار داده است و در این مسیر پر ریسک همواره به دنبال ایجاد اعتماد هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران به مجموعه‌ی خود بوده است. تلاش این گروه در سال‌های متمادی فعالیت در بازار‌های مختلف نظیر بازار‌های فارکس، بورس، ارز‌های دیجیتال و سایر حوزه‌های مالی، ایجاد بستری امن و سودمند برای یکایک سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه‌ها بوده است.

گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی

شما می‌توانید برای دیدن ویدئو‌های آموزشی بیشتر در حوزه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال آن به شبکه‌های اجتماعی گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی سر بزنید:

Aparat: https://www.aparat.com/mahdirajabi.com

Instagram: https://www.instagram.com/mahdirajabi_com

Twitter: https://twitter.com/mahdirajabi_com

Telegram: https://t.me/mahdirajabi_com

همچنین می‌توانید از طریق شماره‌ی زیر با آن‌ها در تماس باشید:

021-88684077

 

رپورتاژ آگهی /*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا