فراتر از خبر

راز محبوبیت جناب خان در خندوانه چیست؟

برنامه «خندوانه»که در طول سال گذشته پنج شب در هفته روی آنتن می‌رفت، با شروع سال جدید و ایام‌تعطیلات به شکل شبانه پخش می‌شود. این برنامه در ایام نوروز از آیتم‌های ویژه‌ای تشکیل شده که حضور گرم و جذاب «جناب خان» به آن حال و هوای خاصی داده است.

«جناب‌خان» تنها عروسک محبوب این سال های تلویزیون است که کاملا مماس با مخاطب گام برمی‌دارد و همین عامل موجب شده تا طی این سال ها محبوبیت خود را حفظ کند.

تیزهوشی «محمدبحرانی» صدا پیشه جناب‌خان در رصد کردن مسائل روز جامعه و شوخی با آنها یکی از مهمترین عناصری است که این عروسک را برای مخاطب همچنان جذاب نگه داشته است.  ویژگی مهم بحرانی این است که در شوخی با مسائل روز جامعه به درستی نقطه زنی می کند. بنحوییکه وقتی مخاطب با آن روبه رو می شود احساس می کند حرفی که از جناب جناب خان شنیده ، حرف دل اوست . حرفی که البته حد و مرزش مشخص است. هم نیش دارد و هم نوش برای همین از جانب کسانی که مخاطب هدف هستند هم پذیرفته می‌شود.

اما دیگر عامل جذابیت جناب خان مصاف او با مهمانانی است که روبه روی رامبد جوان می نشینند. او در اینجا هم با رصد کردن کامل مهمان و استخراج برخی اطلاعات فرامتنی از زندگی کاری و شخصی آنها ، موقعیت های جذابی خلق می کند. این موقعیت و ارائه اطلاعات از جانب او به حدی جذاب است که در خیلی موارد مهمان شگفت زده می شود. او در دل معاشرتش با مهمان ها اتفاق هایی هم رقم می زند مثل آواز خواندن و یا کاری که در یکی از ویژه برنامه های نوروزی انجام داد و برای نشان دادن تبحرش در فوتبال جلوی چشم سید جواد هاشمی شروع به روپایی زدن کرد.

در کنار همه این موارد بحرانی در مصافش با رامبد جوان هم موفق عمل می کند. آنها به زبان مشترکی با هم رسیده اند و همین زبان مشترک موجب شده تا از دل بده بستان های آنها لحظات بامزه ای خلق شود.

ماجرای جناب خان و شوخی هایش با مهمانان و رامبد زمانی جالب می شود که بدانید بخش عمده ای از دیالوگ های به شکل بداهه توسط بحرانی خلق می شود. این عروسک شیرین جذاب ستاره شب های نوروز بود و شاید اگر پخش «خندوانه» با «عصرجدید» همزمان نمی شد ، او و خندوانه بیشتر دیده می شدند./فیلم نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا