فراتر از خبر

معرفی تجهیزات آزمایشگاهی نفت و صنایع شیمیایی

 

گروه پارسیان تکنولوژی از منابع نوین، مکمل ها، مزیت های متقابل و عملیاتی کارآمد بهره می برد. این گروه به ظرفیت های مدیرتی و تولیدی خود یک همکاری سازنده را با تامین کنندگان قطعات و همچنین عاملین فروش داخلی و خارجی برقرار کرده است. مجموعه اقدامات انجام شده نشان می دهد که پارسیان تکنولوژی فقط یک سازنده محصول نیست و یک نهاد پیشرو و یک سازمان خدمات اجتماعی بوده که توانسته عملا رضایت مشتریان را کسب کند.

طراحی و تولید محصولات متعدد و جدید همزمان با بازارهای جهانی، مرهون دانش و کسب تجربیات ارزنده با بهره مندی از دستاوردهای روز تکنولوژی فعالیت اصلی گروه پارسیان تکنولوژی است.  از سری محصولات گروه پارسیان تکنولوژی می‌توان به تست تعیین نقطه ریزش، تست اندازه گیری میزان کشش پذیری قیر، تست تعیین نقطه اشتعال و شعله وری، دستگاه تست ویسکازیته یا ویسکوزیته، تست خوردگی، دستگاه آزمون نفوذ پذیری، دستگاه تست تقطیر در اتمسفر، دستگاه رنگ سنج یا کالریمتر، دستگاه تست کف، تست نقطه قطره ای شدن گریس، خوردگی نوار مس ،تست نرمی قیر، تست نقطه انجماد، انواع حمام بن ماری، یخچال سیرکولاتور و سایر تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنعت شیمیایی می توان اشاره کرد. در ادامه به بررسی برخی از این دستگاه‌ها خواهیم پرداخت.

 

تست تعیین نقطه ریزش

هدف از انجام آزمون تعیین نقطه ریزش یا پورپوینت (Pour Point)، شرح روش اندازه گیری نقطه ریزش فرآورده های نفتی است. آزمون نقطه ابری شدن (Cloud Point) که قبلا بخشی از این روش آزمون بوده در استاندارد ملی شماره 5438 شرح داده شده است. نقطه ریزش، پور پوینت (Pour Point): در فرآورده های نفتی کمترین دمایی است که در آن هر گونه حرکتی از نمونه مورد آزمایش تحت شرایط معین آزمون مشاهده می شود. نقطه ابری شدن یا کلود پوینت (Cloud Point): در فرآورده های نفتی و سوخت‌های بیودیزل، دمای یک آزمونه مایع است هنگامی که اولین و کوچکترین توده قابل مشاهده از بلورهای موم پس از سرد شدن طبق شرایط ذکر شده در آزمون ظاهر می شود.

دستگاه تست نقطه ریزش پارسیان تکنولوژی در چهار تنوع تک، دو، سه و چهار حمام بوده که قابلیت تنظیم دمایی در دماهای صفر، 18-، 33- و 51- درجه سانتیگراد را دارند. این چهار دستگاه در دو مدل «بیسیک» و «پرو» تولید شده اند. دستگاه های تست نقطه ریزش گروه پارسیان تکنولوژی بر اساس روش استاندارد  ASTM D97 و ASTM D396 و ASTM D2500 طراحی شده است. مدل پرو دارای ترمومتر دیجیتال با دقت 0.1 درجه سانتی گراد، دارای سه محل قرارگیری آزمونه به صورت همزمان، قابلیت تنظیم دستگاه به روی دمای دلخواه (Set Point)، ترموستات میکروپروسسوری و مدار کنترل کننده دمای دیجیتال، نمایشگر LCD گرافیکی تمام رنگی از نوع TFT است.

دستگاه تک محفظه‌ی تست نقطه ریزش در هر دو مدل بیسیک و پرو در دو توان سردکنندگی 33- و 55- درجه سانتی گراد طراحی و تولید شده است. در دستگاه دو محفظه‌ی تست نقطه ریزش محفظه اول دارای توان سردکنندگی تا 33- درجه سانتی گراد و در محفظه دوم تا 51- درجه سانتی گراد دستگاه قادر به تامین دمای آزمایش را دارد. در مدل سه محفظه دستگاه تست نقطه ریزش در هر محفظه به ترتیب دماهای 18- ، 33- و 51- درجه سانتی گراد را فراهم می کند. همچنین مدل چهار محفظه دستگاه تست نقطه ریزش در هر محفظه توان سردکنندگی تا صفر، 18-، 33- و 51- درجه سانتی گراد را دارد. برای خرید دستگاه تست نقطه ریزش یا پورپوینت می‌توانید به منوی محصولات در هوم پیج سایت مراجعه فرمایید.

تست تعیین نقطه ریزش

دستگاه اندازه گیری میزان کشش پذیری قیر

هدف از تدوین استاندارد تست کشش قیر ، داکتیلیتی (Ductility) یا انگمی قیر، اندازه گیری میزان کشش پذیری مواد قیری و افزایش طول آزمونه در اثر کشیده شدن قبل از پاره شدن است. دو سر آزمونه قالب گیری شده از مواد قیری در دمای مشخص و با سرعت معین کشیده می شود تا پاره شود. آزمون کشش پذیری قیر یا داکتیلیتی باید در دمای 0.5±25 درجه سانتیگراد و با سرعت 0.25±5 سانتی متر در دقیقه انجام گیرد. در دماهای دیگر، سرعت باید مشخص شود.

دستگاه تست کشش پذیری قیر در گروه پارسیان تکنولوژی در دو مدل پرو و فول طراحی و تولید شده است. دستگاه کشش قیر مدل پرو دارای قابلیت‌های وان با طول مفید 100 سانتی متر، سنسورهای هوشمند شروع و پایان خط کش آنالوگ با دقت 0.1 سانتی متر، پمپ سیرکوله جهت چرخش آب حمام در وان دستگاه، ترمومتر دیجیتال با دقت 0.1 درجه سانتی گراد و حمام بن ماری جهت تامین دمای 25 درجه سانتی گراد است.

در مدل فول طول مفید وان به 150 سانتی متر ارتقا یافته و دستگاه دارای خط کش دیجیتال با دقت 0.1 سانتی متر، چاپگر مخصوص جهت پرینت نتیجه اتوماتیک آزمون، ترمومتر دیجیتال با دقت 0.01 درجه سانتی گراد، حمام بن ماری دارای هیتر و یخچال قدرتمند همچنین نمایشگر LCD گرافیکی تمام رنگی TFT بارزترین قابلیت‌های این دستگاه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای خرید دستگاه تست کشش پذیری قیر می‌توانید در قسمت تماس با ما با کارشناسان بخش فروش در ارتباط باشید.

دستگاه اندازه گیری میزان کشش پذیری قیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا