آموزش بورس

کد بورسی آفلاین چیست؟ (نحوه دریافت کد بورسی آفلاین برای افراد زیر 18 سال)

می دانیم که یکی از اولین گام ها برای ورود به بازار بورس و سرمایه گذاری در آن دریافت کد بورسی می باشد حتما در راستای دریافت کد بورسی سوالاتی از قبیل کد بورسی آفلاین چیست؟ و دریافت کد بورسی برای افراد زیر 18 چگونه است؟ در ذهنتان نقش می بندد در این مطلب قصد داریم به شرح این موضوع بپردازیم.

پیش از این مطالبی در رابطه با نحوه ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی منتشر نمودیم که در صورت علاقه مندی می توانید از آنها بازدید نمایید. در ادامه به بیان نحوه دریافت کد بورسی آفلاین و مدارک مورد نیاز برای دریافت آن می پردازیم.

بیشتر بخوانید : چگونه برای کودکان کد بورسی بگیریم؟

کد بورسی آفلاین چیست؟

طبیعتا همه شما که در حال مطالعه این مطلب هستید با نحوه دریافت کد بورسی آنلاین و همچنین شرایط آن آشنایی دارید و می دانیم که برای افرادی که به سن قانونی (18 سال) ، کد بورسی آنلاین به راحتی صادر می گردد.

و اما کد بورسی آفلاین چیست؟ والدینی که به فکر آینده فرزندانشان هستند و می خواهند برای آنها و به نام آنها در بازار بورس سرمایه گذاری کنند باید در ابتدا خودشان با بازار بورس آشنایی داشته باشند و سپس به نام فرزند زیر 18 سال کد بورسی آفلاین دریافت نمایند.

پس انداز و سرمایه گذاری برای فرزندان نباید که حتما افتتاح حساب بانکی و سپرده گذاری در بانک باشد!! خرید سهام شرکت های خوب بورسی نیز نوعی سرمایه گذاری بلند مدت و مناسب و پر بازده برای تامین آینده کودکان ما می باشد.

کد بورسی آفلاین چه تفاوتی با کد بورسی آنلاین دارد؟

بعد از مطالعه مطلب فوق تا حدودی متوجه شدید که بورسی آفلاین چیست در ادامه به بررسی تفاوت های کد بورسی آفلاین و آنلاین می پردازیم.

همانطور که در قسمت فوق اشاره شد، کد بورسی آنلاین برای افراد 18 سال به بالا با گذراندن مراحل ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت در یکی از دفاتر پیشخوان دولت صادر می گردد اما کد بورسی آفلاین برای افرادی که به سن قانونی 18 سال نرسیدند و همچنین افرادی که مدرک تحصیلی آنها زیر دیپلم است صادر می گردد.

و یکی از دیگر تفاوت های کد بورسی آفلاین با کد بورسی آنلاین، سامانه معاملاتی آن می باشد. افراد دارای کد بورسی آنلاین می توانند از طریق سامانه آنلاین بین ساعات 8:30 الی 12:30 روز های معاملاتی می توانند خرید و فروش سهام را انجام دهند اما افراد زیر 18 سال و فاقد مدرک تحصیلی دیپلم باید از طریق سامانه های آفلاین انجام دهند.

سامانه معاملاتی آفلاین چیست؟

همانطور که گفته شد افراد دارای کد بورسی آفلاین باید از طریق سامانه آفلاین به انجام معاملات بورسی بپردازند. می دانیم که انجام معاملات در سامانه آنلاین به این صورت است که در ساعات مشخص سفارش خرید و یا فروش خود را ثبت نموده به این ترتیب هر زمان که قیمت عرضه و تقاضا به هم بخورند، خرید یا فروش انجام می‌شود.

اما در سامانه آفلاین انجام معاملات اینگونه نبوده ، در این سامانه سرمایه گذار سفارش خرید و فروش سهام مورد نظر خود را ثبت می نمایند و یک کارگزار حاضر در کارگزاری پس از بررسی ، آن را به سیستم معاملات بورس ارسال می نماید به همین دلیل ممکن است چند دقیقه ای زمان ببرد تا معامله بصورت کامل انجام شود.

یکی از تفاوت های سامانه آنلاین با سامانه آفلاین معاملاتی در زمان انجام معاملات می باشد. می دانیم که فقط در ساعات 8:30 الی 12:30 امکان ثبت سفارش در سامانه آنلاین موجود می باشد اما در سامانه آفلاین افراد می توانند در هر ساعت از شبانه روز اقدام به ثبت سفارش نمایند.

نحوه دریافت کد بورسی آفلاین برای افراد زیر 18 سال چگونه است؟

نحوه دریافت کد بورسی آفلاین برای افراد زیر 18 سال چگونه است؟

یکی از سوالات رایج والدین جهت دریافت کد بورسی برای فرزندان خود “نحوه دریافت کد بورسی آفلاین چگونه است؟” می باشد. جهت دریافت کد بورسی آفلاین نیز همچون کد بورسی آنلاین باید در گام اول اقدام به ثبت نام در سامانه سجام نماییم سپس مراحل زیرا را دنبال نمایید :

  1. در قدم اول باید به سامانه سجام مراجعه نمایید و پس از طی مراحلی کد سجام را دریافت نمایید. البته می توانید از طریق برخی از اپلیکیشن های درگاه بانکی متصل به سجام نیز اقدام نمایید.
  2. پس از ثبت نام در سامانه سجام نوبت به مرحله احراز هویت می رسد. که در این مرحله باید فرد متقاضی (زیر 18 سال و فاقد مدرک دیپلم) به همراه سرپرست خود و همچنین مدارک شناسایی لازم به یکی از دفاتر پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

جهت دریافت کد بورسی آفلاین چه مدارکی نیاز می باشد؟

برای دریافت کد بورسی آفلاین، مدارک زیر نیاز می باشد:

  • اصل کارت ملی فرد و سرپرست به همراه کپی از پشت و روی آن
  • کد رهگیری که در مرحله آخر ثبت نام سجام برایتان ارسال شده بود
  • اصل شناسنامه فرد و سرپرست به همراه کپی صفحه اول و صفحه توضیحات
  • پرداخت کارمزد دفاتر پیشخوان برای انجام این خدمات
  • انتخاب کارگزاری مورد نظر ، پس از احراز هویت الزامی است پس از آن دریافت رمز و کلمه عبور معاملات آفلاین امکان پذیر می باشد.

چگونه از کارگزاری نام کاربری و کلمه عبور معاملات آفلاین دریافت کنیم؟

پس از طی مراحل فوق و انتخاب یکی از کارگزاری های بورس مورد نظر، باید به سایت کارگزاری منتخب مراجعه نمایید و در آن ثبت نام کنید. جهت ثبت نام باید مشخصات دقیق خود را وارد و ثبت نمایید و بعد از گذشت 2 الی 3 روز کاری جهت احراز هویت به کارگزاری منتخب مراجعه نمایید.

حهت احراز هویت در کارگزاری منتخب نیز همچون احراز هویت سجام در دفاتر پیشخوان دولت ، باید به همراه سرپرست و مدارک شناسایی مورد نیاز که در قسمت فوق گفته شد به کارگزاری مراجعه نمایید. البته اکنون به دلیل پیشگیری از شیوع بیماری کرونا احراز هویت غیر حضوری و الکترونیکی امکان پذیر می باشد پس از احراز هویت می توانید رمز و کلمه عبور برای ورود به پنل خرید و فروش از کارگزاری دریافت نمایید.

البته برخی از کارگزاری های فعال، برای افراد زیر 18 سال نیز کد بورسی آنلاین آن هم با دریافت تعهد از سرپرست وی صادر می نمایند که در این صورت امکان انجام معاملات از طریق سامانه آنلاین وجود دارد.

کلام آخر

اکنون با توجه به رشد شاخص بورس در اوایل سال 99، و عرضه های اولیه پی در پی دریافت کد بورسی برای افراد زیر 18 سال و بهره مندی از سود این بازار بسیار کاملا صحیح می باشد. والدین باید از همان کودکی پس انداز، آینده نگری و سرمایه گذاری را به فرزندان خود آموزش دهند و آنها با مفاهیم پایه و اصطلاحات بورسی  همچون ریسک، بازدهی، ضرر، نوسان، سرمایه‌گذاری بلند مدت و کوتاه مدت و … آشنا سازند.

اگر والدین با کد بورسی آفلاین کودکان سرمایه گذاری می کنند باید با بازار بورس و ابزارها و روش های تحلیل  این بازار را بخوبی بشناسند و آگاهانه دست به انجام معاملات بورسی بزنند.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال چیست؟

البته یکی از روش های مناسب برای سرمایه گذاری در بورس برای کودکان علاوه بر خرید عرضه های اولیه خرید صندوق های ETF دولتی همچون صندوق سرمایه گذاری دارا دوم می باشد که خرید آن با کد ملی نیز امکان پذیر میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا