اخبار بورس

وضعیت بازار بورس ایران پس از انتخابات آمریکا چگونه خواهد شد؟

اگر از فعالان بازار سرمایه باشید می دانید که بازار از اواخر مرداد ماه پس از یک صعود پر قدرت به اصلاح بلند مدت رفت و اکنون که به نظر می رسید این اصلاح پایان یافته و سیگنال های مثبتی همچون قیمت های مناسب سهم ها برای سرمایه گذاری و سود آوری شرکت ها برای آغاز روند صعودی بازار وجود دارد به دلیل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روند نزولی را در پیش گرفته و همه به9 دنبال این هستند که بازار بورس ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چگونه خواهد شد؟

به گفته برخی از کارشناسان بازار سرمایه اگر موج خوشبینی ها به روابط بین المللی جدی باشد، احتمالا مسیر بازار سرمایه از بازار ارز جدا خواهد شد و در یک دوره کوتاه مدت، بازار سرمایه بر خلاف جهت بازار ارز حرکت کرده و صعودی می شود‌.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر از مقاله ای که درباره اینکه در چه صورت انتخابات آمریکا به نفع بورس ایران است؟ گردآوری نمودیم بازدید نمایید.

پیش بینی بازار بورس پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش بورس فردا و به نقل از بورس نیوز، نگرانی هایی در بازار سرمایه ما وجود دارد و برخی تحلیلگران معتقدند با روی کار آمدن بایدن، بورس تهران پتانسیل ریزش بیشتر و از دست دادن کانال ۱ میلیون واحدی را دارد.

سیامک قاسمی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: وضعیت بازار سرمایه بستگی به تحولات سیاسی دارد و ما در جزیره ای مستقل از سایر دنیا زندگی نمی کنیم که اتفاقات سیاسی دنیا، روی بازار سرمایه مان اثرگذار نباشد. ترسی بر بازار سرمایه سایه افکنده و این فضای ترس که اتفاقا کاملا برعکس فضای خوشبینی ابتدای سال است، موجب ریزش غیر منطقی بازار سرمایه شده است.

وی در پیش بینی نرخ ارز در صورت روی کار آمدن بایدن گفت: در صورت انتخاب بایدن بعنوان رئیس جمهور آمریکا، نرخ دلار پتانسیل کاهش قیمت تا محدوده ۲۰ الی ۲۵ هزار تومانی را خواهد داشت و در صورت انتخاب مجدد ترامپ، دلار به کانال ۳۰ هزار تومانی باز می گردد. ولی اگر موج خوشبینی ها به روابط بین المللی جدی باشد، احتمالا مسیر بازار سرمایه از بازار ارز جدا خواهد شد و در نتیجه خوشبینی ها به لغو تحریم ها و…، در یک دوره کوتاه مدت، بازار سرمایه بر خلاف جهت بازار ارز حرکت کرده و صعودی می شود‌. کما اینکه در گذشته هم در دوره هایی شاهد بوده ایم که در نتیجه خوشبینی به آینده، نرخ ارز کاهش داشته ولی بازار سرمایه روند مثبت و صعودی داشته است. البته این روند، بلندمدت نخواهد بود و در نهایت، بازار سرمایه با نرخ ارز هماهنگ خواهد شد‌.

قاسمی در خاتمه تصریح کرد: اگرچه معتقدم با دلار ۲۰ هزار تومانی، بازار سرمایه ما در قیمت های فعلی گران است؛ اما در حال حاضر فرمان بازار سرمایه در دستان ترس حاکم شده بر بازار است و بهبود وضعیت این بازار، در گرو جایگزین شدن این فضای ترس با یک موج خوشبینی است و برای ایجاد این خوشبینی، باید یک اتفاق سیاسی مثبت در کشور ما رخ دهد. احتمال برنده شدن بایدن در انتخابات آمریکا بعنوان یک اتفاق سیاسی مثبت وجود دارد؛ اما نکته اینجاست که واکنش ایران به اتفاقات سیاسی چه خواهد بود و ممکن است عدم واکنش مثبت ایران به توافق پیشنهادی، چالشی برای بازار سرمایه ما ایجاد کند. ولی در مجموع معتقدم محدوده ۱ میلیون واحدی به لحاظ روانی مقاومت مهمی برای بازار سرمایه خواهد بود و تا قبلِ از دست دادن این مقاومت، نگران جدی برای بازار سرمایه وجود ندارد. در صورت انتخاب ترامپ یا حمایت جدی از بازار سرمایه، بازار سرمایه پتانسیل رشد دارد؛ ولی معتقدم در هر حال بورس تهران به این زودی ها، به کانال ۲ میلیون واحدی باز نمی گردد و این بازار رشد یکی دو سال آینده را پیشخور کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا