اخبار مهم اقتصادی

امتیاز ویژه خودرویی برای جانبازان و خانواده شهدا

به دستور کمیسیون تلفیق مجلس ایران‌خودرو و سایپا مکلف به فروش اقساطی خودرو، به چند گروه از جانبازان و همچنین فرزندان شهدا هستند. جزئیات این امتیاز ویژه خودرویی چیست؟

امتیاز ویژه خودرویی برای جانبازان و خانواده شهدا

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز،  دو خودروساز سایپا و ایران‌خودر چه امتیازیاتی به جانبازان و فرزندان شهدا می‌دهند؟ در مورد جزئیات این امتیاز ویژه خودرویی در ادامه بخوانید.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس توضیح داد: وزارت صمت در این مصوبه مکلف شد تا از طریق این دو خودروسازی، نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت های جسمی و حرکتی، جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد و فرزندان شهدا با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس افزود: در این نشست، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید چهار ماه پس از اجرای این قانون مجوز کلیه معادن تعطیل که بیش از یکسال از تعطیلی آن‌ها می‌گذرد و به صورت خودکار لغو می‌شود، گزارش آن را حداکثر تا ۶ ماه به کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه کند. آیین نامه اجرایی این بند نیز ظرف یک ماه با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تایید شورای عالی بورس باید تدوین و اجرایی شود.

زارع تاکید کرد: به موجب موافقت کمیسیون با الحاق جزء ۵ به بند (ق) تبصره ۶، حداکثر فرصت رفع تعهد ارزی کالا‌ها و تجهیزات مورد استفاده در پروژه‌های خدمات فنی و مهندسی یک سال پس از دریافت صورت وضعیت تایید شده، توسط سازمان توسعه تجارت است.

وی تصریح کرد: در خصوص پروژه‌هایی که به صورت اعتبار تامین کننده اجرا می‌شود، رفع تعهد ارزی پس از تحویل قطعی پروژه با تایید سازمان توسعه تجارت خواهد بود در هر صورت صادر کننده موظف است در پایان مهلت فوق الذکر ارز حاصل از صادرات را به هر یک از روش‌های قابل قبول از جمله فروش در سامانه‌های واردات در برابر صادرات اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه همچنین گفت: نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال آینده در موافقت با پیشنهاد کمیسیون فرهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت را مکلف کردند، از طریق شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا از محل تولید محصولات ملی خود نسبت به فروش خودرو به جانبازان بالای ۲۵ درصد دارای محدودیت‌های جسمی و حرکتی و جانبازان ۵۰ درصد تا ۷۰ درصد و فرزندان شهدا با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقسیط پنج ساله و کارمزد چهار درصد اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا