آموزش بورس

در کدام بازار می توان بهترین سرمایه گذاری برای بازنشستگی را انجام داد؟

بهترین سرمایه گذاری برای بازنشستگی همواره یکی از دغدغه های افراد می باشد و تشخیص اینکه کدام بازار برای سرمایه گذاری مناسب است کار ساده ای نبوده. در این مقاله قصد داریم شما را در انتخاب بهترین بازار برای سرمایه گذاری راهنمایی کنیم.

برای اینکه برای گذراندن خرج و مخارج زندگی پس از بازنشستگی مجددا مجبور به کار کردن نشوید می توانید پیش از اینکه بازنشسته شوید، با سرمایه ای که در اختیار دارید در بازاری مناسب سرمایه گذاری نمایید.

بهترین سرمایه گذاری بازنشستگی چیست؟

حتما نباید بازنشسته شوید تا به فکر سرمایه گذاری در آن دوره باشید ، اکنون نیز میتوانید برای سرمایه گذاری پی از بازنشستگی خود تدابیری اندیشه کنید.

بازار های سرمایه گذاری متنوعی همچون بازار بورس ، بازار خودرو ، بازار مسکن و بازار طلا و ارز در ایران وجود دارد اما کدام بازار بهترین بازده و سوددهی را دارد؟ با توجه به نمودار رشد تمامی بازار های سرمایه گذاری در دراز مدت، بهترین سودآوری را بازار سرمایه برای سهامداران خود به همراه داشته است پس از آن می توان به بازار طلا ، سکه و مسکن اشاره نمود.

بازار بورس بهترین سرمایه گذاری بازنشستگی

از این رو می توان بازار بورس را به عنوان بهترین سرمایه گذاری برای بازنشستگی دانست البته اگر آگاهانه و با استفاده از روش های تحلیل سرمایه گذاری شود زیرا اگر سرمایه گذاری بر اساس بخت و اقبال و یا رفتار های هیجانی در بورس صورت گیرد، ضرر و زیان زیادی را به همراه خواهد داشت.

یکی از ویژگی های بازار بورس ، حفظ سرمایه افراد در مقابل تورم و کاهش ارزش پول افراد می باشد که بازار های دیگر همچون سپرده بانکی فاقد این مزیت می باشند و زیرا با سپرده گذاری در بانک در ازای سود های ناچیز نمی توان از ارزش پول و سرمایه خود در مقابل مساله مهم تورم محافظت کرد.

یکی از دلایلی بازار بورس را برای سرمایه گذاری بازنشستگی مناسب ساخته این است که شما می توانید با دریافت کد معاملاتی، با حداقل سرمایه خود (500 هزار تومان) می توانید وارد این بازار شوید و نسب به خرید و فروش سهام اقدام نمایید.

شاید دلیل اینکه تا به حال به سرمایه گذاری بازار بورس فکر نکردید، نداشتن تجربه و عدم آگاهی و اطلاعات در انجام معاملات و تشخیص سهام خوب برای سرمایه گذاری بلند مدت می باشد. اما نگران این موضوع نباشید زیرا امروزه شرکت های سبدگردان بسیاری با دریافت مجوز رسمی از سازمان بورس اوراق بهادار مشغول فعالیت می باشند که با استفاده از تجربیات کارشناسان بازار سرمایه و تحلیل گران حرفه ای سرمایه گذاری های موفق انجام می دهند و شما می توانید با مقایسه شرکت های سبدگردان بهترین آنها را انتخاب نمایید و سرمایه خود را به آنها بسپارید.

بازار ارز را برای سرمایه گذاری بازنشستگی انتخاب کنید

بازار ارز را برای سرمایه گذاری بازنشستگی انتخاب کنید

می توانید جهت سرمایه گذاری برای بازنشستگی به بازار ارز و دلار نیر فکر کنید البته با دید بلند مدت. بازار ارز نیز می توانید از کاهش ارزش پول و سرمایه شما محافظت نماید زیرا با رشد تورم ارزش سرمایه شما کاهش نمی یابد.

بهترین سرمایه گذاری بعد از بازنشستگی بازار سکه و طلا است

بهتر است قبل از انتخاب بازاری برای سرمایه گذاری میزان ریسک پذیری خود را بسنجید اگر از میزان ریسک پذیری بالایی برخوردار می باشید بازار بورس را انتخاب نمایید و بالعکس اگر جز سرمایه گذاران ریسک گریز می باشید بازار طلا و سکه مناسب یکی از دیگر بازار های مناسب برای سرمایه گذاری بازنشستگی می باشد. از آنجایی که سرمایه گذاری برای بازنشستگی ، نوعی سرمایه گذاری بلند مدت می باشد می توانید وارد بازار سکه و طلا شوید.

همانطور که می دانید در هر بازار، این میزان عرضه و تقاضا است که تعیین کننده قیمت می باشد و از آنجایی که از قدیم الایام در بین خانواده های ایرانی خرید طلا جهت سرمایه گذاری و استفاده زینتی جا افتاده، همیشه شاهد عرضه در این بازار خواهیم بود.

با نحوه سرمایه گذاری در بورس طلا آشنا شوید

امروزه امکان سرمایه در بورس طلا نیز فراهم شده است و با توجه به مزایایی که برای آن در نظر گرفته شده ، انتخاب آن بسیار منطقی به نظر می رسد.

بهترین سرمایه گذاری بعد از بازنشستگی خرید مسکن می باشد

بهترین سرمایه گذاری بعد از بازنشستگی خرید مسکن می باشد

می توانید به مزایای سرمایه گذاری در بازار مسکن جهت سرمایه گذاری برای بازنشستگی نیز بیاندازید. سرمایه گذاری در بازار مسکن تا حدودی وابسته به نرخ دلار می باشد و با رشد نرخ دلار قیمت آن نیز بالا می رود و در دراز مدت اگر سودی نداشته باشد حداقل از کاهش ارزش سرمایه شما در برابر تورم محافظت می نماید. می توانید با اجاره ملک خود از درآمد خوبی نیز بهره مند شوید.

اگر بازار مسکن را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید باید بدانید که این بازار همچون بازار طلا ، بورس و ارز از نقدشوندگی پایینی برخوردار است و همچنین ممکن است با گذشت زمان به دلیل فرسودگی و استهلاک بر رشد قیمت غلبه کند.

کلام آخر

با توجه به مطالب گفته شده و مقایسه بازار ها با یکدیگر ، یکی از بهترین بازارها برای سرمایه گذاری بازنشستگی ، بازار بورس می باشد زیرا از نقدشوندگی بالایی برخوردار بوده و در دراز مدت بازدهی بالایی را به همراه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا