فراتر از خبر

هزینه کاشت ایمپلنت چقدر است؟

آیا اخیرا به فکر جایگزینی دندان کشیده شده خود افتاده اید؟ خوشبختانه گزینه های مختلفی برای درمان و جایگزینی دندان های افتاده وجود دارد. در تصمیم گیری درباره راهکار درمانی مناسب باید فاکتورهای مختلفی از جمله هزینه هر گزینه را در نظر بگیرید. ایمپلنت دندان یکی محبوب ترین روشهای درمان دندان است که هزینه زیادی را نیز می طلبد. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره تاثیر ایمپلنت دندان آورده شده تا بتوانید تصمیم آگاهانه تری درباره این سرمایه گذاری داشته باشید.

هزینه کاشت

فاکتورهای بسیار زیادی در تعیین هزینه کاشت ایمپلنت موثر است و بهتر است برای داشتن برآورد دقیق تری از آن، یک جلسه مشاوره با دندانپزشک ترتیب دهید. تا آن زمان می توانید با خواندن مطلب زیر با برخی از فاکتورهای اصلی موثر بر هزینه کاشت ایمپلنت آشنا شوید.

تعداد دندان های افتاده

هزینه کاشت ایمپلنت

موثرترین عامل بر هزینه کاشت ایملپنت، تعداد دندانهای افتاده شماست. با استفاده از این روش درمانی می توانید افتادن دندان ناشی از هر مشکلی را برطرف کنید. برای استفاده از ایمپلنت فرقی ندارد که یک، چند یا کل دندان هایتان افتاده باشد، زیرا این راه حل برای بازیابی لبخند و دستیابی به عملکردی مشابه با دندان های طبیعیتان طراحی شده است. طبیعتا هزینه استفاده از یک ایمپلنت تیتانیومی در مقایسه با 4 الی 8 ایمپلنت مورد نیاز برای جایگزینی کل دندان کمتر است؛ اما اگر می خواهید ایمپلنت را با رقبای قدیمی ترش مقایسه کنید، باید بگوییم که کاشت ایمپلنت در طولانی مدت گزینه مقرون به صرفه تری است.

اینکه به درمان های اولیه نیاز دارید یا خیر

اکثر کسانی که دندان افتاده دارند، واجد شرایط استفاده از ایمپلنت دندان هستند؛ اما قبل از گرفتن چراغ سبز برای جراحی، به یک جلسه مشاوره نیاز خواهد بود. دلیل این جلسه نیز بررسی وجود پوسیدگی های شدیدی است که شاید لازم باشد تا قبل جراحی از بین برود تا روند ایمپلنت را با اختلال مواجه نکند. بعلاوه تراکم استخوان فک نیز باید بررسی شود تا مشخص شود که آیا تکیه گاه مناسبی برای ایمپلنت خواهد بود یا خیر. اگر از تراکم استخوان کافی برخوردار نباشید، باید تحت عمل گرافت استخوان قرار بگیرید تا تکیه گاه مناسبی برای لبخند جدیدتان ایجاد کنید.

اگر به هر یک از این درمان ها نیاز داشته باشید، باید هزینه آنها را نیز به هزینه کلی کاشت ایمپلنت اضافه کنید.

تجربه و تخصص جراح دندانپزشک

جراح دندانپزشک

وقتی صحبت از ایمپلنت دندان است، قطعا باید به کسی مراجعه کنید که تجربه و دانش کافی را برای آن داشته باشد. فرایند جایگذاری و ترمیم دندان به آموزش و مهارت های دستی بالایی نیاز دارد. این فرایند شامل جراحی و جایگذاری یک میله تیتانیومی در استخوان فک است و به همین دلیل هم به یک متخصص برای انجام آن نیاز خواهد بود. هر چه تخصص و تجربه پزشک بالاتر باشد، هزینه درمان نیز بالاتر خواهد رفت. اما یادتان باشد که هر چقدر پول بدهید همانقدر آش می خورید، بنابراین با سپردن لبخندتان به سالها تجربه حرفه ای، دستیابی به نتایج ماندگار و رضایتبخش را تضمین کنید.

محل مطب دندانپزشکی

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه کاشت ایمپلنت، محل زندگیتان است. بالاتر بودن هزینه ها در بعضی نقاط، مثل شهرهای بزرگ در مقایسه با جاهای دیگر به بیشتر شدن هزینه ها منجر می شود. هرچه هزینه زندگی در شهرها پایین تر باشد، هزینه های بالاسری نیز کاهش می یابد و این روند تا هزینه ای که باید متقبل شوید ادامه پیدا می کند.

مواد استفاده شده برای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از جنس زیست تطبیق پذیری ساخته می شود که بدون هیچگونه مشکلی با استخوان فک یکی می شود. تیتانیوم که یک فلز بسیار مقاوم است، رایج ترین ماده استفاده شده در ساخت ایمپلنت محسوب می شود. رنگ سفید زیرکونیوم و سهولت مخفی شدن رنگ آن در بین دندان های طبیعی باعث می شود که بعضی دندانپزشکان از آن به عنوان ماده جایگزین تیتانیوم استفاده کنند.

عکس دندان

عکس دندان

دندانپزشک قبل از جایگذاری ایمپلنت در استخوان فک، عکسی از دهان و فکتان می گیرد. تصاویر اشعه ایکس و سی تی اسکن به دندانپزشک در تعیین وجود ضخامت کافی در محل کاشت ایمپلنت کمک می کند. بعلاوه مورد دیگر استفاده از عکس دهان و دندان در پیش بینی و پیشگیری از بروز مشکلات در فرایند جایگذاری ایمپلنت است.

آیا هزینه دیگری نیز در کنار جراحی ایمپلنت دندان وجود دارد؟

بیمار در این جراحی هم مثل هر جراحی دیگری به بیحسی، داروی ضدالتهاب و آرامبخشی نیاز خواهد داشت.

آیا ایمپلنت دندان تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

اصولا نگاه شرکت های بیمه به ایمپلنت دندان، یک گزینه “انتخابی” بوده و هزینه آن نیز تحت پوشش بیمه قرار نمی گرفت. اما این موضوع با گذشت زمان در حال تغییر است و بیمه به تدریج در حال گسترش بیمه خود به موارد جدید است. امروزه بعضی از شرکت های بیمه، بخش کوچکی از هزینه ایمپلنت دندان را متقبل می شود که البته این درصد با توجه به نوع فرایند می تواند متفاوت باشد. بعضی شرکت های بیمه، محدودیت های سالانه و بعضی دیگر محدودیت های کلی روی هزینه های پرداختی به ازای ایمپلنت دندان تعیین می کنند.

اگر بیمه دندانپزشکی دارید، می توانید انتظار داشته باشید که بیمه شما بخشی از (و البته نه همه) هزینه ایمپلنت را بر عهده بگیرد. اگر کار ایمپلنت دندان به دو سال تقویمی کشیده شود، شاید بتوانید از بیمه هر دو سال استفاده کنید.

بایدها و نبایدهای بعد از درمان

دندانپزشک بعد از تکمیل کاشت ایمپلنت، به بیمارانش توصیه می کند تا از دندان جدیدشان مراقبت کنند. جراحی کاشت ایمپلنت دندان هم مثل هر روش دیگری، بایدها و نبایدهای خاصی دارد. برای مثال بهتر است که از یک رژیم غذایی مغذی پیروی کنید و درباره روشهای مراقبتی مناسب اطلاعات کسب کنید. یادتان باشد که ایمپلنت و تاج دندان هم مثل دندان های طبیعی به حداقل دو مرتبه مسواک و نخ دندان در روز نیاز دارند.

دوباره به روند اشتباه مراقبت از دهان و دندان در گذشته برنگردید؛ مشخصا اگر برنامه مناسبی برای مراقبت از بهداشت دهان و دندانتان داشتید، کارتان به اینجا کشیده نمی شد. مهمترین نکته آنست که نباید در عجله کنید؛ زمانی را به استراحت اختصاص دهید تا کاملا خوب شوید. پیروی از دستورالعمل های مراقبتی بعد از عمل به طول عمر ایمپلنت و عدم نیاز به هزینه اضافه برای ترمیم آن منجر می شود.

منبع: https://hakimdc.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا