فراتر از خبر

مراحل و اولویت ها در بازسازی ساختمان و خانه

مراحل و اولویت ها در بازسازی ساختمان و خانه شامل چه مواردی می باشد؟ آیا پروژه بازسازی در بالای لیست اولویت های شما در حال حاضر است؟ آیا آماده اید که آشپزخانه قدیمی خود را زیبا کنید؟ آیا می خواهید فضای زندگی بازتری ایجاد کنید؟ شاید شما فقط می خواهید خانه خود را مدرن کنید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید.

بازسازی ساختمان پیشنهادی دلهره آور را ارائه می دهد. اما اگر ایده روشنی از آنچه می خواهید، جایی که همه چیز قرار است جا بیفتد و هزینه آن چقدر است دارید، لازم نیست اینطور باشد. این دستورالعمل 5 مرحله ای می تواند به کاهش اضطراب شما و اولویت ها در بازسازی ساختمان کمک کند.
یک دفترچه یادداشت بسازید و روی آن برچسب «بازسازی آشپزخانه» بزنید. یک یادداشت ایجاد کنید و نماد دوربین کوچک را بزنید. حالا اون عکسو بگیر به جای اینکه با هر چیز دیگری در رول دوربین بسته شود، در داخل یادداشت ذخیره شده در نوت بوک بازسازی آشپزخانه قرار دارد.

نکته 1: برای اولویت بازسازی ساختمان پروژه خود را برنامه ریزی کنید

تصور کنید یک ماشین بدون دستورالعمل یا دانش مکانیک خودرو مونتاژ می کنید. تقریبا غیرممکن خواهد بود. همین امر در مورد بازسازی خانه شما نیز صدق می کند. داشتن یک برنامه محکم برای پروژه خود مهمترین بخش موفقیت شما در بازسازی خواهد بود.

یک نتیجه زیبا نیاز به یک برنامه سنجیده دارد، بنابراین مطمئن شوید که با در نظر گرفتن پایان کار شروع کنید. قبل از شروع، این سوالات را از خود بپرسید:

  • با انجام این پروژه می خواهم به چه چیزی برسم؟
  • چه مقدار از خانه نیاز به بازسازی دارد تا به آنجا برسیم؟ آیا این کار شامل تخریب دیوارها خواهد بود؟
  • یا بیشتر دکوراسیون خواهد بود؟
  • چه چیزی باید در خانه جابجا شود … مبلمان و غیره؟
  • زمان ایده آل سال برای انجام پروژه چه زمانی است؟

البته ملاحظات دیگری نیز وجود دارد، اما شروع با این سؤالات اولیه به شما کمک می کند تا پروژه بازسازی خود را بر روی یک پایه محکم بسازید.

مراحل و اولویت ها در بازسازی ساختمان و خانه

نکته شماره 2: برای اولویت های بازسازی ساختمان بودجه را مشخص کنید

پایبندی به بودجه همیشه یک چالش است. ایجاد بودجه برای یک پروژه بزرگ که قبلا هرگز انجام نداده اید یک چالش بزرگتر است. وقتی نوبت به هزینه‌های بازسازی خانه می‌رسد، ایجاد یک بودجه مناسب نیاز به یک برنامه جامع و هزاران تحقیق دارد.
علاوه بر اینکه بتوانید به طور واضح با پیمانکاران، تامین کنندگان و بازرگانان ارتباط برقرار کنید، باید بتوانید هر قسمت از پروژه خود را به طور دقیق قیمت گذاری کنید. این به شما آرامش خاطر می دهد که پس از شروع ساخت و ساز، بیش از توان مالی خود هزینه نخواهید کرد.

یک عدد را مشخص کنید و به آن بچسبید. میزهای گرانیتی جذاب هستند، اما آیا آنها در بودجه شما هستند؟ به این فکر کنید که چقدر می توانید برای پروژه خرج کنید و کمی بالشتک اضافه کنید تا هر گونه شگفتی را در خود جای دهید.

نکته قدرت: الگوی بودجه آتلیه معماری مسعودیان برای برنامه‌ریزی پروژه نوسازی شما و حفظ هزینه‌های کلی لوازم و نیروی کار ایده‌آل است. بخش “یادداشت ها” در ردیف برای هر هزینه به شما امکان می دهد هزینه ها و مواد را پیگیری کنید. همچنین بخشی برای یادداشت‌های شما در بالای کاربرگ وجود دارد که می‌توانید از آن برای یادداشت اطلاعات و اصلاح برنامه‌های بازسازی خود در صورت نیاز استفاده کنید.

نکته شماره 3: جدول زمانی برای پروژه بازسازی خانه بسازید

یک جدول زمانی سازماندهی شده به ساده سازی فرآیند بازسازی شما از ابتدا تا انتها کمک می کند. در اینجا نمونه‌ای از شکلی است که جدول زمانی شما ممکن است به نظر برسد:

  1. طراحی خود را برنامه ریزی کنید، بودجه بسازید و با پیمانکاران مشورت کنید
  2. بخش هایی را برای بازسازی تخریب کنید
  3. نصب سیستم های برق و لوله کشی
  4. قاب بسازید، دیوار خشک و رنگ اضافه کنید
  5. کابینت و وسایل را نصب کنید
  6. درب و پنجره را نصب کنید
  7. زباله ها را بردارید و تمیز کنید
  8. نصب کفپوش (فرش، چوب سخت و …)
  9. برش و لمس باقی مانده را اضافه کنید

نکته آتلیه معماری مسعودیان می‌تواند به شما کمک کند تا کل پروژه خود را انجام دهید، مراحل مختلف را ثبت کنید و به شما امکان می‌دهد تاریخ‌های سررسید، یادآوری‌ها را تنظیم کنید. یک نمای کلی از همه چیز در برگه بازسازی خانه خود داشته باشید، یا روی اطلاعاتی که برای انجام کار در دست نیاز دارید تمرکز کنید. هر روز را با اطمینان شروع کنید که برنامه عملی مشخصی دارید و هیچ چیز مهمی در … آوار گم نمی شود.

مراحل و اولویت ها در بازسازی ساختمان و خانه

نکته 4: تیم خود را بسازید

بسته به محدوده پروژه خود، ممکن است بخواهید یک پیمانکار تخصصی بیاورید. بین پوشش سقف، کفپوش، نمای سایدینگ و سایر خدمات بازسازی، پیمانکاران مختلف فرآیندهای متفاوتی خواهند داشت، بنابراین شما باید یکی را پیدا کنید که از دید شما پشتیبانی می کند.
متخصصان مسکونی برای نیاز خاص شما به مجوزها دسترسی خواهند داشت و در صورت بروز مشکل بیمه می شوند. استخدام پیمانکاران متخصص روند بازسازی شما را روان‌تر کرده و نتیجه نهایی مورد نظر شما را به همراه خواهد داشت. هنگام تصمیم گیری در مورد یک پیمانکار، حتماً اعتبار، مراجع و نظرات در مورد آنها را بررسی کنید تا از کیفیت کار اطمینان حاصل کنید.

نکته 5: جزئیات خود را مشخص کنید

یک قرارداد محکم و یک بحث مفصل، انتقال تمام انتظارات بین شما و پیمانکارتان، کلید یک نتیجه بازسازی موفق است. شما باید بر روی یک جدول زمانی با تاریخ های تخمینی تکمیل، فضایی برای انجام تنظیمات و دستورالعمل هایی برای نحوه پردازش پرداخت ها توافق کنید. در برخی از شهرها، پیمانکاران می‌توانند برای کارهایی که برای آنها پول پرداخت شده است، حق حبس ثبت کنند، بنابراین برای جلوگیری از عوارض و هزینه‌های بیش از حد، نحوه لغو هر بخش از کار را حتماً اعلام کنید. همچنین هوشمندانه است که برای فسخ قرارداد در صورتی که با هدف مورد نظر شما مطابقت نداشته باشد، اقدامات حفاظتی را در قرارداد خود لحاظ کنید.

پس از توافق بر سر کار مورد انتظار، از پیمانکار خود بخواهید که قراردادی را امضا کند. امضاها از نظر قانونی هر دو طرف قرارداد را ملزم می کنند، اما برخی از شهرها شماره و آدرس پیمانکار را برای هر دو طرف الزامی می کنند. قوانین و مقررات داخل کشور را در نظر بگیرید و قراردادی را تنظیم کنید که از شما و دارایی شما در برابر هرگونه مشکل قانونی احتمالی در آینده محافظت کند.
نکته پاور: همه کارهای بازسازی خود را مستقیماً از خانه مدیریت کنید و از اولویت‌های خود مراقبت کنید. آتلیه معماری مسعودیان اطلاعاتی را که نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید اولویت‌بندی کنید و روی موارد مهم تمرکز کنید.

برای شروع الویت بندی بازسازی ساختمان آماده اید؟

بازسازی خانه یکی از هیجان‌انگیزترین و در عین حال ترسناک‌ترین کارهایی است که می‌توانید انجام دهید. این یک چالش است که یک پروژه نوسازی کامل را برنامه ریزی و الویت بندی کنید و این قبل از آن است که دیوارها را خراب کنید!

اما بازسازی خانه شما نباید استرس زا باشد. زیرا ممکن است طراحی دکوراسیون اتاق خواب یا پذیرایی و آشپزخانه در ابتدا مشکل به نظر برسد. با اجرای یک برنامه محکم و در نظر گرفتن دقیق آنچه از این فرآیند می خواهید، می توانید هر مرحله را سازماندهی و مدیریت کنید و اجرای بازسازی خانه خود را بدون مشکل انجام دهید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا