آموزش بورس

بهترین ساعت خرید و فروش سهام در بورس چه ساعتی است ؟

برای بسیاری از تازه واردان بازار بورس این سوال مطرح است که بهترین زمان خرید و فروش سهام چه ساعتی است؟ برخی افراد با توجه به روش های تحلیل بازار بورس، از انتخاب و خرید خود مطمئن هستند و در مرحله پیش گشایش اقدام به خرید و ثبت سفارش می نمایند.

اما برخی نیاز دارند تا وضعیت بازار و رشد شاخص را بررسی کنند و سپس سفارش خرید و فروش سهام خود را ثبت نمایند. ما در این مقاله خواهیم گفت که بهترین زمان خرید و فروش سهم چه زمانی است؟

حتما مطالعه کنید : نکات قابل توجه پیش از خرید و فروش سهام

بهترین ساعت خرید و فروش سهام چه ساعتی است؟

ساعات معاملات سهام در روز های معاملاتی شنبه تا چهارشنبه از 8:30 الی 12:30 می باشد. البته ساعت 8:30 تا 9 را مرحله پیش گشایش گویند زیرا در این بازه زمانی فقط ثبت سفارش انجام می شود و هیچ گونه معامله صورت نمی گیرد و راس ساعت 9 معاملات از سر گرفته می شود تا ساعت 12:30.

سرمایه گذاران بازار بورس بدانند که امکان ثبت سفارش خرید و فروش و همچنین انجام معاملات خارج از این بازه زمانی وجود ندارد. در ادامه مقاله بهترین زمان خرید و فروش سهام در بورس را بصورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم.

بهترین ساعت فروش سهام چه زمانی است؟

بهترین ساعت فروش سهام چه زمانی است؟

کل زمان انجام معاملات در بازار بورس 3 ساعت و 30 دقیقه می باشد که ما در بازه زمانی 9 صبح الی 9:15 شاهده بیشترین حجم فروش می باشیم. اگر از نظر تابلو خوانی نیز بخواهیم بهترین ساعت فروش سهام در بورس را بررسی کنیم می توان گفت که یک ربع تا نیم ساعت ساعات اولیه بازار ، مناسب است زیرا معاملات به صورت هیجانی انجام می شود زمان مناسب تری برای فروش سهم می باشد.

هر چند که این استراتژی برای نمادهایی که صف خرید دارند مناسب نخواهد بود زیرا اگر در ساعت 9 الی 9:30 صبح سفارش فروش خود را ثبت کنید ممکن است که سهم های دیگر اجازه ورود ندهند و در نهایت از سود آن روز سهم جا بمانید.

حال بهترین ساعت فروش سهام از نظر تحلیل تکنیکال چه ساعتی می باشد؟ با توجه به روش های تحلیل بازار بورس ، هر سرمایه گذاری با هدف کسب سود معینی اقدام به سرمایه گذاری می نماید و پس از کسب آن مقدار سود سهام خود را فروخته و از سهم خارج می شود. در چنین شرایطی اگر روند پیشین سهم صعودی باشد ممکن است در ساعات اولیه بازار، دیگر سهامداران هیجانی رفتار کنند و سهام شما زودتر به فروش برسد.

این مورد در حدود حمایتی نیز صدق می کند و ممکن است فشار فروش در ساعات اولیه بازار،  با نزدیک شدن قیمت به محدوده حمایتی افزایش پیدا کند و سفارش شما در صف فروش قرار بگیرد!!! در چنین شرایطی بهتر است در ساعات اولیه بازار و حتی در مرحله پیش گشایش اقدام به ثبت سفارش فروش نمایید.

بیشتر بخوانید : خطوط حمایت و مقاومت در تحلیل تکنیکال یعنی چه؟

بهترین زمان خرید سهم در چه ساعتی است؟

با مطالعه مطالب فوق با بهترین زمان فروش سهام در بازار بورس ایران آشنا شدید در این بخش از مقاله می خواهیم به بیان بهترین زمان خرید سهم در چه ساعتی است؟

بهترین زمان خرید یک سهم در بازار بورس ایران از نظر تابلوخوانی ساعت ۱۲:۱۵ تا ۱۲:۳۰ می باشد زیرا سهم را در ساعات پایانی بازار می توانید به دلیل عرضه زیاد با قیمت بهتری خریداری نمایید.

حال می خواهیم از نظر تحلیل تکنیکال بهترین ساعت خرید یک سهم در بورس را بررسی کنم، تحلیلگران تکنیکی زمانی سهام یک شرکت را خریداری می نمایند که مقاومت سهم شکسته شده باشد و یا سهم در محدوده حمایت قرار داشته باشد.

از این رو باید بین ساعت 12 الی 12:30 کندل ها را بررسی نماییم چون در این بازه زمانی نتیجه کامل تری از کندل شکل گرفته است. در ساعت 11:30 صبح ممکن است سهم از محدوده مقاومتی خود عبور کرده و باید بررسی شود که آیا در آن محدوده باقی می ماند و ثابت می گردد ؟ و یا در ادامه ساعات معاملاتی رویداد دیگری رخ دهد.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا