اخبار عرضه اولیه

جنایتی دردناک از زنده سوزی یک جوان مشهدی

سه جوان که به دنبال یک حادثه تاسف بار، معتاد 35 ساله ای را زنده زنده به آتش کشیدند، در حالی با تلاش شبانه روزی کارآگاهان و دستورات ویژه قضایی دستگیر شدند که بررسی‌های تخصصی درباره جزئیات این جنایت وحشتناک ادامه دارد.

جنایتی دردناک از زنده سوزی یک جوان مشهدی

به گزارش بورس فردا و به نقل از رکنا، رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در مصاحبه ای به تشریح این ماجرای تکان دهنده پرداخت و گفت: بیست و پنجم آذر گذشته پرونده ای روی میز کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت که محتویات آن نشان می  داد جوان 35 ساله ای که به مواد مخدر صنعتی اعتیاد داشت در اطراف بیابان های بولوار کشاورز در منطقه خین عرب مشهد دچار سوختگی شدید شده و حدود چهار روز بعد از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده است.

 

آتش سوزی

انتقال به مرکز درمانی

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: در حالی که مرد جوان توسط امدادگران اورژانس با حالتی وخیم به مرکز درمانی  انتقال یافته بود اما به دلیل شدت حادثه وحشتناک سوختگی، نتوانسته بود درباره چگونگی وقوع حادثه کلامی بر زبان جاری کند.

به همین دلیل قاضی ویژه قتل عمد مشهد پس از حضور در مرکز درمانی و با توجه به نوع سوختگی، احتمال داد جنایت عمدی در پس این حادثه تکان دهنده نهفته باشد بنابراین با انجام یک سری تحقیقات مقدماتی، دستور داد این پرونده در پلیس آگاهی خراسان رضوی مورد واکاوی های تخصصی و جنایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این گونه بود که گروه ورزیده ای از کارآگاهان با هدایت و نظارت مستقیم سرهنگ کارآگاه سلطانیان (رئیس اداره جنایی) و با راهنمایی های قضایی وارد عمل شدند و بررسی های گسترده ای را در این باره آغاز کردند.

مقام ارشد پلیس آگاهی استان خراسان رضوی افزود: با شناسایی هویت جوان معتاد (مقتول) مشخص شد اگرچه وی دارای خانواده ای آبرومند بود اما به دلیل گرایش به مواد مخدر صنعتی از خانه و کاشانه آواره شده و مدتی را نزد برادرش در یکی از کارگاه های اطراف خین عرب زندگی می کرد.

با این حال باز هم زمانی را برای ترک اعتیاد بستری شده بود و دو روز قبل از وقوع این جنایت وحشتناک به محض رهایی از مرکز ترک اعتیاد به بهانه ازدواج با یک زن جوان از خانه خارج شده بود که دو روز بعد نیز پیکر سوخته وی کشف شد.

بررسی محل های رفت و آمد

سرهنگ شفیع زاده خاطرنشان کرد: انجام تحقیقات درباره جوان معتاد و بررسی محل های رفت و آمد وی، مدتی طول کشید تا  این که چند گروه از کارآگاهان با کسب مجوزهای قضایی محرمانه از قاضی «محمود عارفی راد» تحقیقات نامحسوس در محیط زندگی و اطراف محل کشف پیکر سوخته را ادامه دادند که در همین اثنا و با بررسی های پلیسی مشخص شد جوان معتاد شب قبل از وقوع جنایت توسط یکی از نگهبانان شرکت های خصوصی و به اتهام مظنونیت به سرقت دستگیر شده است اما بعد از تماس نگهبان و حضور پلیس 110 در محل مشخص می شود که او جرمی مرتکب نشده و به همین دلیل هم پلیس از دستگیری و انتقال وی به مقر انتظامی خودداری می کند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به  این سرنخ مهم که در نزدیکی محل کشف پیکر سوخته «م- ع» اتفاق افتاده بود، تصریح کرد: با این سرنخ بلافاصله رصدهای اطلاعاتی ادامه یافت و گروهی از کارآگاهان دایره قتل عمد پلیس آگاهی به محل کانکس کوچک نگهبانی رفتند و به طور غیرمحسوس به پرس و جو درباره این موضوع  پرداختند.

بررسی‌های تخصصی بیانگر آن بود که نگهبان شرکت خصوصی پس از حل و فصل ماجرای مظنونیت به سرقت توسط پلیس، مدارک و گوشی تلفن جوان معتاد را نزد خود نگه داشته است که همین موضوع منجر به تحقیقات میدانی بیشتر شد و این نگهبان 25 ساله با  دستور مقام قضایی به پلیس آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده با تاکید بر این که بازجویی های فنی در این باره به سرنخ های مهمی از جنایت رسید، اضافه کرد: با اعترافات متهم 25 ساله مشخص شد که «م- ع» (مقتول) شب بعد از حضور پلیس، دوباره برای گرفتن گوشی تلفن و مدارکش به سراغ نگهبان رفته است و همان شب نیز امدادگران اورژانس پیکر سوخته او را به مرکز درمانی انتقال داده اند.

بنابراین بازجویی های ویژه زیر نظر مستقیم قاضی ویژه قتل عمد وارد مرحله جدیدی شد و با اظهارات تکان دهنده این نگهبان جوان، بلافاصله دو تن دیگر از عواملی که در وقوع این جنایت هولناک نقش داشتند نیز دستگیر و به پلیس آگاهی هدایت شدند که دو برادر کشاورز و دامدار هستند.

چگونگی وقوع این حادثه تلخ

وی درباره چگونگی وقوع این حادثه تلخ و با توجه به اعترافات اولیه متهمان گفت: هنوز تحقیقات در این باره تکمیل نشده است اما بررسی های پلیس نشان داد نگهبان خصوصی کارگاه های منطقه مذکور به جوان معتادی مشکوک شده بود که احتمال می داد قصد سرقت از یک  انباری را دارد ولی پلیس گشت آن جوان را درحالی رها کرد که نگهبان مذکور مدارک او را نزد خودش نگه داشته بود. شب بعد زمانی که «م- ع» دوباره به محل آمد تا مدارکش را پس بگیرد، نگهبان با فردی به نام «حسن» تماس گرفت و مدعی شد همان جوانی که قصد سرقت از انباری شما را داشت، دوباره به این جا آمده است.

حسن جوان 35 ساله نیز پس از حضور در محل با برادرش «رضا» تماس گرفت که در شهر (مشهد) مسافرکشی می کرد. دقایقی بعد آن ها برای ترساندن جوان معتاد، روی وی بنزین ریختند که او پا به فرار گذاشت ولی متهمان پرونده او را در انتهای خیابان کشاورز گرفتند که در همین هنگام یک نفر از متهمان ناگهان شعله کبریت را روشن کرد و جوان معتاد را زنده زنده به آتش کشید اما متاسفانه آن ها موضوع را به اورژانس اطلاع ندادند تا این که سرشیفت نگهبانان با موتورسیکلت به محل آمد و با شنیدن آه و ناله ای در همان نزدیکی به سراغ جوانی رفت که به شدت سوخته بود و توان سخن گفتن نداشت. او موضوع را به اورژانس اطلاع داد و این جوان به بیمارستان انتقال یافت با این حال ، وی نیز موضوع را پنهان کرد و به پلیس گزارش نداد.

مقام ارشد پلیس آگاهی خراسان رضوی با قدردانی از دستورات ویژه قاضی «محمود عارفی راد» برای کشف این جنایت ، تصریح کرد: بررسی های دقیق و بازجویی ها توسط سرهنگ مرادی (افسر پرونده) و با راهنمایی‌های قضایی همچنان ادامه دارد و هر سه متهم در بازداشت هستند.

کارآگاه شفیع زاده همچنین از زحمات کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی   تقدیر کرد و گفت: با تلاش های شبانه روزی در اداره جنایی و به ویژه دایره قتل عمد پلیس آگاهی، بیش از 95 درصد پرونده های جنایی طی امسال  با حمایت های گسترده قضایی در خراسان رضوی کشف شده است که نشان از تلاش های شبانه روزی در این‌باره دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا