ارز دیجیتال

چگونه از صرافی ارز دیجیتال تتر بخریم

به نقل از صرافی اکسبیتو: یکی از جذاب‌ترین انواع ارزهای دیجیتال، استیبل کوین‌ها هستند. این ارزها ارزشی برابر با یک دارایی حقیقی دارند. دراین‌بین، تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT محبوب‌ترین استیبل کوین دنیاست که هر واحد آن، قیمتی برابر با 1 دلار آمریکا دارد. خرید و فروش تتر در سال‌های اخیر، حجم بالایی از معاملات بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است. در واقع، کاربران کریپتو برای کاربردهای مختلفی به خرید تتر اقدام می‌کنند. این ارز دیجیتال به‌راحتی جایگزین دلار می‌شود و در زمینه‌های مختلفی قابل استفاده است.

برخی از افراد با خرید تتر، روی دلار سرمایه‌گذاری کرده و بعضی دیگر، برای انجام معاملات ارزهای دیجیتال به خرید تتر اقدام می‌کنند. فرقی نمی‌کند که شما چه استفاده‌ای از این ارز دیجیتال داشته باشید، در هر صورت، باید نحوه خرید تتر را یاد بگیرید. به‌خاطر همین، در این مقاله، آموزش خرید تتر و فروش آن را به‌طور کامل برای شما توضیح می‌دهیم و همچنین، به شما خواهیم گفت که بهترین سایت خرید تتر در ایران کدام است و نحوه خرید تتر از صرافی ایرانی چگونه خواهد بود.

تتر (Tether) به چه معنا است؟

تتر (Tether) با نماد اختصاری USDT سرشناس‌ترین استیبل کوین دنیا است. بنابر گفته‌ی سایت رسمی شرکت این ارز، تتر پشتوانه‌ای از دلار آمریکا دارد که در خزانه‌های این شرکت نگهداری می‌شود. به‌این‌ترتیب، قیمت تتر هر واحد برابر با 1 دلار دارد و به‌ازای خرید تتر ، شما مالک یک دلار حقیقی خواهید شد که در خزانه‌ی این شرکت نگهداری می‌شود.

تتر در ژوئیه‌ی 2014، با عنوان Realcoin راه‌اندازی شد و در ماه نوامبر، به تتر تغییر نام داد. در ابتدا، تتر متکی بر بلاک چین بیت کوین بود؛ اما حالا در شبکه‌های مختلفی، مانند سولانا، ترون و… حضور دارد. از زمان معرفی این ارز تا کنون، USDT به محبوب‌ترین استیبل کوین دنیا تبدیل شده و روزانه افراد بسیار زیادی به خرید و فروش تتر اقدام می‌کنند.

خرید تتر از صرافی

چه چیزی تتر (Tether) را منحصربه‌فرد می‌کند؟

همان‌طور که می‌دانید، استیبل کوین‌های زیادی در بازار وجود دارند؛ اما هیچ‌وقت کاربران به‌اندازه‌ای که به خرید تتر تمایل داشته‌اند، از این ارزها استقبال نکرده‌اند. تتر سال‌هاست که در بین کاربران کریپتو مقبولیت دارد و به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. از طرفی، بسیاری از پلتفرم‌های غیرمتمرکز و متمرکز از جمله صرافی اکسبیتو از تتر پشتیبانی می‌کنند و شما با خرید یا مشاهده قیمت تتر می‌توانید به امکانات مختلف این پلتفرم‌ها دسترسی داشته باشید.

علاوه‌بر آن، ذخایر بزرگ دلار که از تتر پشتیبانی می‌کنند، اعتبار زیادی را برای این استیبل کوین به ارمغان آورده‌اند. از سوی دیگر، تتر از همان تدابیر امنیتی‌ای کمک می‌گیرد که سایر ارزهای دیجیتال موجود در بلاک چین‌ها، برای حفظ امنیت خود، استفاده کرده‌اند. این مسئله باعث پذیرش گسترده‌ی این ارز دیجیتال شده و روزانه، بسیاری از کاربران و معامله‌گران به خرید و فروش تتر اقدام می‌کنند.

چه چیزی به تتر (Tether) ارزش می‌دهد؟

نقش اصلی تتر (Tether) فراهم‌کردن نقدینگی و محافظت در برابر نوسانات بازار است. ازآنجایی‌که تتر به دلار وابسته بوده و از نوسانات گسترده‌ی بازار ارزهای دیجیتال پیروی نمی‌کند، بسیاری از کاربران و معامله‌گران با خرید تتر و نگهداری از آن، نقدینگی مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند و از نوسانات احتمالی بازار نیز در امان می‌مانند. در نتیجه، تا زمانی که تتر پشتوانه‌ای از دلار آمریکا دارد و قیمتش به این ارز فیات وابسته است، ارزشمند خواهد بود و سرمایه‌گذاران و کاربران به خرید و فروش تتر اقدام خواهند کرد.

فروش تتر

خرید و فروش تتر (Tether) با چه اهدافی انجام می‌شود؟

گفتیم که هر روز، افراد زیادی به خرید و فروش تتر اقدام می‌کنند. پس، تتر باید کاربردهای زیادی داشته باشد که کاربران کریپتو به آن علاقه دارند و دست به خرید تتر می‌زنند. به‌خاطر همین، در این بخش، به کاربردهای تتر می‌پردازیم.

معامله‌گری (Trade)

یکی از جذابیت‌های اصلی بازار کریپتو، معامله‌گری است. ازآنجایی‌که این ارزها نوسانات بالایی دارند، کاربران کریپتو می‌توانند با انجام معاملات کوتاه‌مدت و میان‌مدت، از نوسانات آن‌ها سود کسب کنند. اصولاً در تمام پلتفرم‌های معاملاتی، امکان معامله‌ی ارزهای دیجیتال با تتر وجود دارد. در نتیجه، معامله‌گران با خرید تتر، این ارز دیجیتال را به پلتفرم معاملاتی انتقال می‌دهند و از آن به‌عنوان سرمایه‌ای برای ترید ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. در ضمن، باید به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از تتر برای انجام معاملات، نسبت به اغلب ارزهای دیگر، کارمزد کمتری برای شما به‌همراه خواهد داشت.

سرمایه‌گذاری (Hold)

یکی از رایج‌ترین کاربردهای ارزهای دیجیتال هولد یا سرمایه‌گذاری بلندمدت است. از طرفی، بسیاری از افراد علاقه دارند که ارزهای فیات را بخرند و نگهداری کنند. بااین‌حال، خرید و نگهداری دلار دشوار است و می‌تواند با چالش‌هایی همراه باشد. به‌خاطر همین، این افراد به خرید تتر اقدام کرده و آن‌ را به‌جای دلار در کیف پول ارز دیجیتال خود نگهداری می‌کنند.

برای مطالعه ادامه مطلب میتوانید به سایت: https://exbito.com مراجعه کنید.

منبع: اکسبیتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا