اخبار بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

پیش بینی بازار بورس شنبه پنجم تیر ماه 1400

با سلام و ارادت خدمت شما همراهان عزیز بورس فردا، امیدواریم که همچون بازار سرمایه آخر هفته خوب و خوشی را داشته باشید. در این مطلب در خدمت شما عزیزان هستیم با پیش بینی بازار بورس شنبه پنجم تیر ماه 1400.

مطالب مرتبط: قیمت سهام عدالت امروز چقدر است؟

پیش بینی بازار بورس شنبه 5 تیر ماه 1400

امروز چهارشنبه دوم تیر ماه 1400، در لحظه بازگشایی تقاضای زیادی به چشم نخورد و شاخص کل فقط 41 واحد رشد داشت اما خوشبختانه در ادامه روند معاملات تقاضا شدت گرفت و شاخص کل در نهایت به میزان 26 هزار و 101 واحد نسبت به روز معاملاتی قبل رشد کرد. طی معاملات امروز نمادهای “فولاد”، “فملی” و “کگل”  بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

برخی از کارشناسان بازار سرمایه بر این باورند که رشد 18 هزار واحدی شاخص کل در روز گذشته نشانه های بسیار خوبی از وضعیت بازار بورس در روز های آینده می دهد و خوشبختانه امروز نیز بازار از وضعیت خوبی برخوردار بود و شاخص هم وزن نیز با رشد 3 هزار و 600 واحدی همراه شد و اگر هفته آینده نیز وضعیت به همین شکل باشد، می توان انتظار داشت که بعد از اصلاحات پی در پی و روز های نوسانی، بلاخره بازار سرمایه راه خود را پیدا کرده و به ی ثبات نسبی رسیده است.

همانطور که در مطالب قبلی به آن اشاره نمودیم، یکی از دغدغه های سرمایه گذاران انتخابات ریاست جمهوری بوده و با روی کار آمدن ابراهیم رئیسی و وعده های ایشان در خصوص بهبود شرایط بازار سرمایه طبیعا به جو و کاهش هیجان این بازار اثر گذار خواهد بود.

آقای رئیسی در یکی از وعده‌های خود از وضع مالیات در معاملات سوداگرانه بازارهایی مثل ارز، دلار و طلا و کاهش مالیات تولید خبر داده است و با توجه به اینکه بازار سرمایه و معاملات آن معاف از مالیات هستند کمک بزرگی به روند بازار و اعتماد سازی در آن می‌شود.

با این توضیحاتی که خدمت شما عزیزان ارائه کردیم، طبیعا بازار با ریسک  انتخاب کابینه مواجه است اما با این حال وضعیت بازار بورس در روز شنبه پنجم تیر ماه 1400، مثبت و صعودی پیش بینی می شود.

نقشه بازار بورس امروز

نقشه بازار بورس امروز
نقشه بازار بورس امروز
  • وضعیت شاخص کل: با رشد 26 هزار و 101 واحدی به 1 میلیون و 213 هزار و 22 واحد رسید.
  • وضعیت شاخص هم وزن : با رشد 3 هزار و 686 واحدی به 376 هزار و 873 واحدی رسید.
  • ارزش بازار : 48,393,017.900B
  • ارزش معاملات : 67,804.357B
  • حجم معاملات : 10.375B
  • تعداد معاملات : 765,810
  • نمادهایی که بیشترین کاهش را داشتند : سفاسی، حاریا، غبهار، دشیمی، غالبر
  • نمادهایی که بیشترین افزایش را داشتند : سفارس، شبهرن، فولای، فسرب، درازک
  • نمادهای پر معامله :  لطیف، خساپا، ومدیر، خودرو، شپنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا